Connection refused bij telnetten naar poort 9034

Pagina: 1
Acties:

• Hark
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07-2025
Ik draai Red Hat 9 en ik heb uit een tutorial een leuk server-programmaatje waar je naar kan telnetten en dan kan je chatten met andere mensen die ook ingelogd zijn op het servertje. Het programma gebruikt poort 9034. Vanuit mijn locale netwerk wert dit allemaal erg goed (met telnet 192.168.0.3 9034). Maar zodra ik via internet (telnet mijn.internet.ip.adres 9034) wil connecten krijg ik de melding telnet: connect to address xx.xxx.xxx.xx: Connection refused. Dit probleem komt heel vaak voor (volgens de search en google), maar geen enkele oplossing die ik tegenkom werkt. Mijn firewall heb ik uitgezet, dus daar ligt het niet aan lijkt me. Verder hoeft telnetd niet te draaien lijkt me (want ik telnet niet naar telnetd maar naar mijn eigen programmaatje). In hosts.allow heb ik ALL:ALL gezet.

Verder zit ik aan internet via Zon Breedband Family. Ik gebruik hiervoor een E-Tech router waarop ik heb ingesteld dat alles wat binnenkomt op poort 9034 wordt doorgestuurd naar poort 9034 op 192.168.0.3. Lijkt me ook niets mis mee. Maar wat is er nou wel mis? Ik heb dit probleem al eerder gehad toen ik remote op mijn PC wilde inloggen met SSH. Destijds heb ik het opgegeven omdat het maar niet wilde lukken. Ik ben dus heel blij als dit probleem voor eens en altijd uit de wereld wordt geholpen.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Heb je op die router niet alleen ingesteld dat alles van buitenaf op poort 9304 naar binnen toe mag, maar ook dat alles van binnenaf op die poort naar buiten toe mag? Dat is namelijk ook een vereiste :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Hark
odysseus schreef op 28 april 2003 @ 20:30:
Heb je op die router niet alleen ingesteld dat alles van buitenaf op poort 9304 naar binnen toe mag, maar ook dat alles van binnenaf op die poort naar buiten toe mag? Dat is namelijk ook een vereiste :).
Ik kan niks blokkeren wat van binnen naar buiten gaat.

• Hark
Krijg nou wat, als ik met ssh inlog op een server van een provider kan ik vanaf daar wel telnetten naar mijn PC. Het heeft dus toch iets met de uitgaande data te maken. Komt dat misschien omdat de data dezelfde poort uitgaat als waar ie binnenkomt of zo? Op zich is dit natuurlijk niet meer zo'n probleem nu, maar ik wil gewoon graag weten hoe dit nou zit.

Verwijderd

De meeste routers droppen al het inkomende verkeer wat niet bij een bestaande nat rule hoort. Dus als je een connection refused krijgt (wat wil zeggen dat de jouw pc een tcp-RST terugstuurde) wil dat zeggen dat je router het probleem waarschijnlijk niet is.

doe even nestat -ln en kijk of jouw servertje wel op alle interfaces 'gebind' is en niet alleen op lan of localhost... Al zou je eerste poging dan ook mislukken...

probeer met tcpdump tcp port 9034 anders het verkeer te analyseren.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 21:56 ]