Ik draai Red Hat 9 en ik heb uit een tutorial een leuk server-programmaatje waar je naar kan telnetten en dan kan je chatten met andere mensen die ook ingelogd zijn op het servertje. Het programma gebruikt poort 9034. Vanuit mijn locale netwerk wert dit allemaal erg goed (met telnet 192.168.0.3 9034). Maar zodra ik via internet (telnet mijn.internet.ip.adres 9034) wil connecten krijg ik de melding telnet: connect to address xx.xxx.xxx.xx: Connection refused. Dit probleem komt heel vaak voor (volgens de search en google), maar geen enkele oplossing die ik tegenkom werkt. Mijn firewall heb ik uitgezet, dus daar ligt het niet aan lijkt me. Verder hoeft telnetd niet te draaien lijkt me (want ik telnet niet naar telnetd maar naar mijn eigen programmaatje). In hosts.allow heb ik ALL:ALL gezet.
Verder zit ik aan internet via Zon Breedband Family. Ik gebruik hiervoor een E-Tech router waarop ik heb ingesteld dat alles wat binnenkomt op poort 9034 wordt doorgestuurd naar poort 9034 op 192.168.0.3. Lijkt me ook niets mis mee. Maar wat is er nou wel mis? Ik heb dit probleem al eerder gehad toen ik remote op mijn PC wilde inloggen met SSH. Destijds heb ik het opgegeven omdat het maar niet wilde lukken. Ik ben dus heel blij als dit probleem voor eens en altijd uit de wereld wordt geholpen.
Verder zit ik aan internet via Zon Breedband Family. Ik gebruik hiervoor een E-Tech router waarop ik heb ingesteld dat alles wat binnenkomt op poort 9034 wordt doorgestuurd naar poort 9034 op 192.168.0.3. Lijkt me ook niets mis mee. Maar wat is er nou wel mis? Ik heb dit probleem al eerder gehad toen ik remote op mijn PC wilde inloggen met SSH. Destijds heb ik het opgegeven omdat het maar niet wilde lukken. Ik ben dus heel blij als dit probleem voor eens en altijd uit de wereld wordt geholpen.