Verwijderd

Topicstarter
tis misschien niet een van de meest alledaagse vragen...
ik ben van plan een lcd scherm in mijn auto in te bouwen ipv mijn toerenteller enzo...

nou zit er in mijn auto een boordcomputer waar alle info die nodig is uit te halen is.... mijn vraag is hoe doe ik dit als ik eenmaal de aansluiting heb?

alvast bedankt...

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat voor auto is het ? :)

Verwijderd

Topicstarter
een crx van 88...

• HunterPro
  • Niet online
Je moet goed bedenken wat je wilt gaan doen. Een toerenteller vervangen kan best, zolang je je snelheidsmeter maar niet aanpast; toeren kun je immers nog op gehoor doen, een auto waar de snelheidsmeter teveel van afwijkt zijn IMO gewoon gevaarlijk.

In principe moet het mogelijk zijn, maar ik weet zelf niet hoe een toerenteller aangestuurd wordt. Even kijken of dat een draaiding of electronisch is, en als 't het eerste is wordt dat toch wel wat gepruts :)

Verwijderd

Topicstarter
alles is electronish en komt binnen op de boordcomputer.... dus ook de snelheid....
je hoeft dus alleen maar de info uit de computer te krijgen... en das het probleem....

• HunterPro
  • Niet online
zit er in dat ding standaard een toerenteller ?

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

Ik weet niet welke computer jij hebt maar kijk hier eens:
http://www.ecucontrol.com/

Zelf ben ik er ook ff mee bezig geweest maar voor mijn computer was niks fatsoenlijks te vinden. Computer vervangen werd me toch wat te prijzig.

-edit
Deze stond ook nog in mn favorieten, wat er precies instaat moet je zelf maar even nalezen.
http://www.sportcompactca...cars/0209scc_projciviceg/

Maar hier staat oa in hoe je kunt zien welke computer je hebt.

[ Voor 34% gewijzigd door s3n op 28-04-2003 20:28 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:50

DinX

Motormuis

HunterPro schreef op 28 April 2003 @ 20:18:
In principe moet het mogelijk zijn, maar ik weet zelf niet hoe een toerenteller aangestuurd wordt. Even kijken of dat een draaiding of electronisch is, en als 't het eerste is wordt dat toch wel wat gepruts :)
Ik meende dat hij het meet door middel van de "klikjes" van de alternator, electronisch dus ... zowel voor de analoge als de digitale tellers.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• HunterPro
  • Niet online
DinX schreef op 28 April 2003 @ 20:29:
[...]

Ik meende dat hij het meet door middel van de "klikjes" van de alternator, electronisch dus ... zowel voor de analoge als de digitale tellers.
klopt, maar als je een analoge teller in je dashboard hebt werkt die dus door het voltage aan te passen. Dan zul je dus enige vorm van AD-logica moeten toepassen wil je dat naar een digitaal (verwerkbaar) signaal omzetten wat je daarna zichtbaar kan maken in de vorm van cijfers op een LCD.

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

s3n

DinX schreef op 28 april 2003 @ 20:29:
[...]
Dat zijn veelste omslachtige oplossingen :)
Het makkelijkst is om een seriele poort op je ecu te helpen waardoor je hem met een standaard pc kan uitlezen.

Verwijderd

Topicstarter
das ook een probleem... het feit "waar kan ik de info vandaan halen" maar ik denk niet dat ik dan hier op het goeie forum zit :-)
Pagina: 1