Capturen (s)vcd, beste manier?

Pagina: 1
Acties:

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Ik heb een PCTV Pro kaart en ben bezig om H8, Betamax en VHS om te zetten naar VCD en/of SVCD. Met virtualdub capture ik eerst naar een AVI-file en vervolgens zet ik deze met TMPGEnc om naar VCD/SVCD.

1)Volgens mij kan ik H8 het beste omzetten naar SVCD. Alleen wordt het bestand dan erg groot en passen de meeste bestanden niet eens op 1 cd. Weet iemand nog een manier om de bestandsgrote te verkleinen?

2)Ik heb van veel mensen gehoord dat je VHS en BETAMAX het beste kunt capturen naar VCD omdat dit ongeveer dezelfde kwaliteit is. Na het captureren naar VCD vond ik de kwaliteit van de VCD slechter als die van mijn orginele banden. Hoe kan dit en welk formaat kan ik het beste aanhouden bij het capturen? Of misschien toch SVCD?

3)Het is straks de bedoeling dat ik de cd's op een standalone dvdspeler of via de tv-out ga afspelen op mijn tv. Hierbij wil ik uiteraard dat de kwaliteit zo goed mogelijk is. In welk formaat kan ik het beste capturen voor goede weergave op de tv?

Het belangrijkste vindt ik dat het kwaliteitsverlies zo klein mogelijk blijft. Bij virtualdub gebruik ik de PICVideo MJPEG Codec. Ik heb bij het capturen de handleiding gebruikt op:

http://www.dvdrhelp.com/mjpeg.htm

Verwijderd

PETERRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!

vcd is inderdaad wat mindere kwaliteit als vhs, als je wat hogere kwaliteit daarmee wilt halen dan zul je toch naar 2cd's moeten en dan met svcd denk ik.

betamax rules!!!!

• pietjepo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04-2022
Ey Koen, jij ook hier.

Ah ha, dus ik kan het beste alles branden met svcd, dus ook de VHS. Mmm, dan ben ik nog wel even bezig dus. Heb je nog een paar tips voor het capturen om zo min mogelijk kwaliteitsverlies te krijgen?

En is het ook mogelijk om het formaat in TMPGEnco te wijzigen of moet ie perse op 480x576? De verhouding van het beeld is namelijk niet helemaal naar wens. Gebruik jij trouwens ook Virtualdub en TMPGEnco voor het capture?

Grtz,

Peter.