Toon posts:

Probleem!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een celeron 566 en abit bf6.
Hij draaide altijd op 850 maar nu wil die niet meer, hij valt ook steeds uit maar dan blijven mijn fans enzo wel draaien.

Ik dacht eerst dat het aan mijn voeding lag dus ik een nieuwe gekocht maar dat was het niet want hij valt nog steeds uit. Mijn procesor is het ook niet want heb er een andere in gehad en viel die ook uit. Ik denk dat het aan mijn mobo ligt maar ik snap niet hoe dat kan. Het is ook heel raar als ik een paar dagen niet heb gecomputerd kan ongeveer 2 tot 3 uur computeren en dan valt ie weer uit als ik dan een uurtje wacht en hem dan nog een keer opstart dan valt hij uit als hij windows gaat opstarten.

Wat kan dit zijn.

Oja als ik zo'n spanningsschroevedraaier tegen mijn kast hou gaat het lampje branden Hoort dit?

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Nee, dat hoort niet. Is je computer aangesloten op een geaard stopcontact? Zo nee, doen. Dit verhelpt de meest wazige problemen.

Verder lijkt het erop dat er ergens warmte opgebouwd wordt, kan het zijn dat de koeler niet helemaal lekker op de processor zit? Hmmm, je hebt de boel al eens verwisseld, zou goed moeten gaan. Wat is de temperatuur van de proc bij uitvallen?

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:29
Waarschijnlijk bezwijkt een component aan de hitte. Zolang het koel is werkt ie prima op het moment dat het warm wordt gaat het fout. Kan van alles zijn: Een sjippie een elco'tje.

Is heeeeeeeeel moeilijk op te sporen omdat als je het ter plekke koelt gaar ie niet weer in ene draaien. Ik denk dat het je moederbord is, maar het zou ook een geheugenchip kunnen zijn die in de buurt van je proc zit. Kijk of je die in een slot verder weg van de proc kan zetten, of probeer een ventilator tegen je open kast aan te zetten. Als dat het oplost heb je idd een hitteprobleem.

Hop,hop,hop!

Verwijderd

Topicstarter
Hij valt nu die 566 draait ook gewoon uit en dan is die 40 graden denk ik.
Het probleem is dat ik geen geaarde stopcontacten heb op mijn kamer.

Verwijderd

Topicstarter
Het was echt zomaar in eens hij draaide altijd op 850 24/7 zeker 2.5 maand lang en nooit problemen en opeens ging die raar doen.