Toon posts:

Win98/WinME i.c.m. radeon 9700

Pagina: 1
Acties:

Anoniem: 69202

Topicstarter
Hallo, ik denk dat mij vraag het beste hier thuis hoort:

Ik ben aan het proberen om Win98 (of WinME) te installeren naast WinXP. Dit gaat allemaal heel best, maar het probleem is dat de Win98 (en ook WinME) problemen geven zodra ik de drivers installeer voor de radeon 9700 (van CLUB 3D). Na het installeren boot ie opnieuw op en krijg ik een melding dat het "ATI control panel" niet gestart kon worden en de resolutie blijf op 640x480 zitten. Wanner ik dan weer opnieuw opstart krijg ik alleen nog een scherm met en muis cursor te zien, verder niks. Er reageert ook niks behalve ctrl+alt+del. Snappen Win98 en WinME helemaal niks meer van mijn (te nieuwe) comp, heb ik een luxe probleem? :p

Voor de mensen die zich afvragen wat ik met die oude besturingssystemen wil, mijn scanner werk er alleen nog maar mee. Die doet niks onder XP, en er zijn ook geen drivers voor. :(

Verdere specs

Weet iemand een antwoord?

edit: typo

[Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 69202 op 28-04-2003 19:32]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-10 07:40

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Meestal is het erg boeiend welke versie je van een driver installeert, vooral voor videokaart heb ik het idee. Probeer eens een wat oudere driver te scoren. Wellicht dat dat helpt :)

Foto zooi | Arduino, Lego en IoT
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Topicstarter
Ik heb de nieuwste driver van de ATI site gehaald:
CATALYST RADEON 3.2 (7.84) Display Drivers

Ik zal idd eens een ouwe proberen, hoewel ik niet denk dat ut helpt

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 69202 op 28-04-2003 19:36]

Anoniem: 32991

Probeer inderdaad eens een wat oudere versie.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 69202 schreef op 28 April 2003 @ 19:34:
Ik heb de nieuwste driver van de ATI site gehaald:
CATALYST RADEON 3.2 (7.84) Display Drivers

Ik zal idd eens een ouwe proberen, hoewel ik niet denk dat ut helpt
volgens mij klopt dat al niet :)
dat zijn de drivers voor winXP 2000
de drivers voor ME zijn de: Version: 4.14.01.9088
http://mirror.ati.com/sup...choice=agree&cmdNext=Next

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Topicstarter
Ut klopt wel, was namelijk dit stukje (als dit niet goed is dan: foei ATI!)

Windows ME

CATALYST RADEON 3.2 (7.84) Display Drivers - English/French/German / 24 Languages
ATI Control Panels 6.14.10.4029 - English/French/German / 24 Languages
RAGE 128 PRO (6-60) Reference Driver
Archived Drivers

Windows 98/98SE

CATALYST RADEON 3.2 (7.84) Display Drivers - English/French/German / 24 Languages
ATI Control Panels 6.14.10.4029 - English/French/German / 24 Languages
RAGE 128 PRO (6-60) Reference Driver
Archived Drivers

Volgens mij is er geen verschil tussen de 98 en ME drivers, maar toch maar geprobeerd, helaas allebei werkt niet.

Maar ik zal die van jou mirror ook eens proberen

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 69202 op 28-04-2003 20:00]

Topicstarter
Oke, het zit nu zo:

Ik heb de drivers via de mirror van chucky666 geprobeert, deze werkte net zoals diegene die ik al had. Maar nu was ik ook in staat via taskmanager te zien dat "msgsrv32" not respondig, was. Iemand die dit herkend?

Wat betreft de oudere drivers, dit werkt (nog niet) ik had een te oude, want de melding dat de drivers de adapter niet ondersteunen verscheen. Ik zal nog wel minder oude proberen, maar ik vraag me echt af of dit gaat helpen?

Iemand een idee waarom het allemaal niet werkt? Ik neem aan dat een radeon 9700 wel moet werken onder win98, toch?

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Anoniem: 69202 schreef op 28 april 2003 @ 20:18:
Oke, het zit nu zo:

Ik heb de drivers via de mirror van chucky666 geprobeert, deze werkte net zoals diegene die ik al had. Maar nu was ik ook in staat via taskmanager te zien dat "msgsrv32" not respondig, was. Iemand die dit herkend?

Wat betreft de oudere drivers, dit werkt (nog niet) ik had een te oude, want de melding dat de drivers de adapter niet ondersteunen verscheen. Ik zal nog wel minder oude proberen, maar ik vraag me echt af of dit gaat helpen?

Iemand een idee waarom het allemaal niet werkt? Ik neem aan dat een radeon 9700 wel moet werken onder win98, toch?
ja :)
maar ik zie net ook dat je aardig wat geheugen erin hebt zitten.
win98 en winME vinden meestal 512 en meer niet leuk.
dan willen ze nogwel eens de vreemste meldingen geven.
ik weet niet of het ermee te maken heeft maar je kan altijd ff uitproberen.

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Topicstarter
Aha, kijk, da wist ik niet. Ik ga ut proberen, thanx. Wel een luxe probleem dus :p als dit het is dan

Topicstarter
Probleem opgelost, het lag idd aan het teveel aan geheugen :( . Maar it is ook op te lossen zonder 512 eruit te trekken. Via system.ini kun je namelijk het volgende instellen:

[vcache]
MaxFileCache=524288

Hierdoor is het probleem opgelost, win98 en winME gebruiken nog maar 512MB en dat kunnen ze nog net aan --> alles werkt :D
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee