Toon posts:

Vastlopers met een A7N8X

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ha,

Een vriend van mij heeft een computer gekocht deze heeft hij in elkaar laten zetten bij Computerland en ik heb daar WindowsXP op geinstalleerd en het netwerkje aangelegd. Eerst zal ik even vertellen wat voor hardware d'r inzit:

a7n8x asus
athlon xp 2400
club3d radeon 9700
noname 512ddr 2700
40 gig maxtor
creative 5.1 live
Chieftec met een 340 Watt voeding

Nou dat systeem is hartstikke snel maar hij loopt vast. Deze stappen heb ik al ondernomen:

- Nieuwste videokaart drivers
- Nieuwste nForce drivers
- Nieuwste geluidskaart drivers
- Automatische reboot uitgezet in windows XP

Wat is nou het probleem, soms loopt de computer compleet vast met een blauwscherm met 1 of andere wazige error. Soms in een spelletje een spontane reboot. Ik probeerde het bios te updaten maar dat ging niet helemaal lekker. AGP 8X disabled in den Bios maar toen flipte het beeld. De temperatuur is rond de 63 graden als er een spelletje is gespeeld, na zo'n vastloper heb ik meteen gekeken hoe warm de temperatuur was, 63 graden of zo. Ik heb dan nog niet gekeken hoe warm de videokaart wordt maar hebben jullie nog ideeen waar het aan kan liggen? Hij is niet overclocked of zo... Ik heb ook nog memtest86.com gedraait niet helemaal afgemaakt maar bijna, en geen errors.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 19:22 . Reden: Extra Info ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:16

charrel

Cortisol4life..

voedingsprobleempje? check je waardes van je voeding is met motherboard monitor ofzo.
Probeer dan burnk7 en kijk of ie reboot. Zo ja dan trekt je voeding het wsl niet!

Verwijderd

Topicstarter
Het is een chieftec met een 340 watt voeding. *even mijn begin post geedit...*

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 19:22 ]

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-08 19:16

charrel

Cortisol4life..

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 19:22:
Het is een chieftec met een 340 watt voeding. *even mijn begin post geedit...*
en wat zijn je waardes dan?

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-03 17:28

lex

mischien geheugen fout, draai memtest eens, had zelfde soort symptomen en mijn geheugen bleek de boosdoener

• MickMack
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-08 21:52
Als je nog een keer een foutmelding krijgt, even het belangrijkste van de foutmelding hier posten.

Misschien memtest een paar keer achter elkaar draaien, dus in een loop. Ik heb ook wel eens gehad dat memtest de eerste keer niks vondt, mar de tweede en derde keer wel. Maar het geheugen zal zeer waarschijnlijk niet het probleem zijn denk ik, gezien het feit dat memtest in de eerste ronde niks vondt.

The JavaScript GoT Tracker

Verwijderd

Topicstarter
De waardes van den voeding lijken normaal, zo'n beetje het zelfde als bij mij ik heb namelijk precies dezelfde kast. Ik heb ook een paar keer 3dmark03 achter elkaar laten draaien maar toen liep die niet vast, ik hoop dat het het geheugen is... Ik ga het proberen, thanks.
Pagina: 1