Ik ben dus bezig aan mijn debianbakje maar ik heb daar helaas geen internet op en geen floppydrive in. Nu had ik bedacht om mijn harde schijf zo voor te bereiden zodat ik deze inbouw en vervolgens de complete installatie vanaf de cdrom kan draaien. Booten vanaf cdrom kan niet, het is maar een 486, 16mb ram, 343mb harde schijf. Welk image of bestanden moeten er dan sowieso opstaan? Hoe moet ik die schijf precies formateren enzo?
je kan vanuit dos met rawrite linux opstarten en dus ook installeren
als je ff zoekt op google kom je er wel uit, zijn zat howto's over
als je ff zoekt op google kom je er wel uit, zijn zat howto's over
It seemed like a good idea at the time
bootfloppies
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Kun je er niet tijdelijk een floppydrive in stoppen? Of de HD in een andere computer stoppen en daarop installeren (gaat ook wat sneller enzo)?
-maak een bootable dos partitie aan op de schijf ..
-kopieer hier de install flops van de debian cd heen, en de base_images
-boot in dos ... start de installatie procedure met een install.batje wat ook ergens op die debian cd zou moeten staan. Dit laad linux doormiddel van "loadlin.exe"
-installeer de debian base.
-je kunt nu op internet als het goed is en daar de rest vandaan downloaden
-boot in dos ... start de installatie procedure met een install.batje wat ook ergens op die debian cd zou moeten staan. Dit laad linux doormiddel van "loadlin.exe"
Dat schreef ik dusdeadinspace schreef op 28 april 2003 @ 19:17:
Kun je er niet tijdelijk een floppydrive in stoppen? Of de HD in een andere computer stoppen en daarop installeren (gaat ook wat sneller enzo)?
Thx! Daar heb ik wat aan!gekkie schreef op 28 april 2003 @ 19:25:
-maak een bootable dos partitie aan op de schijf ..
Nee, je schreef dat je er geen floppy drive in hebt, niet dat er geen in kan. Bovendien floppy != IDE.SAiKO schreef op 28 April 2003 @ 20:03:
Dat schreef ik dusEn floppydrive in stoppen gaat niet, IDE controller heeft het half begeven.
En mijn tweede voorstel was niet om je HD deels voor te bereiden in een andere computer oid, maar om de installatie in zijn geheel in een andere computer te doen. Dat is misschien makkelijker (al verschilt dat wrs per situatie).
Oh, en met
quote: ikkeNu had ik bedacht om mijn harde schijf zo voor te bereiden
quote: jijEn mijn tweede voorstel was niet om je HD deels voor te bereiden in een andere computer oid, maar om de installatie in zijn geheel in een andere computer te doen. Dat is misschien makkelijker (al verschilt dat wrs per situatie).
dat bedoelde ik met "Dat schreef ik dus"..maarja, maakt niet uit. Geen bijbedoelingen met die smilie..thx voor je hulpquote: jijOf de HD in een andere computer stoppen en daarop installeren (gaat ook wat sneller enzo)?
Ik heb nu de schijf in een andere desktop ingebouwd, met fdisk (met Ondersteuning voor grote schijven UIT) en daarna geformatteerd met system files zodat het een bootable FAT is. Nu nog ff uitzoeken welke images ik er precies op moet hebben.
[ Voor 9% gewijzigd door SAiKO op 28-04-2003 23:03 ]
Pagina: 1