Toon posts:

mailserver probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij helpen ? Ik ben ten einde raad.

Ik heb een domeinnaam (laten we stellen dat de domeinnaam domein.be is)

Via MyDomain.com heb ik de websettings laten forwarden naar mijn webserver, dit werkt perfect. Mijn Mailsettings heb ik ingesteld op MX Server met als adres een Dynamic IP name (type dyns.cx) naar mijn PC.

Ik draai op mijn PC Visnetic Mailserver 5.5.8 en heb dit domein daarin geconfigureerd. Alle accounts aangemaakt, alles OK.

Nu als ik onder telnet inlog op de popserver (110), gaat alles goed. Ook op de mailserver inloggen (poort 25) lukt perfect.

Wat is nu mijn probleem ?

Als ik onder poort 25 inlog en een mail stuur naar mezelf, komt die perfect terecht in mijn mailbox.

Als ik een mail verstuur vanuit mijn Outlook en met mijn ISP account bijvoorbeeld, vertrekt de mail, krijg ik geen foutmelding, krijg ik na 7 dagen ook nog niks terug, maar de mail komt nooit toe in de mailbox ... ;(

Wie weet hier een oplossing op ?

Wie toegang nodig heeft om eventueel te controleren of alles goed staat, moet zijn mailadres maar effe nalaten ...

Alvast bedankt

Verwijderd

Titel in normaal formaat gewijzigd. En vanaf nu niet meer in caps doen svp....

Verwijderd

Topicstarter
Ok sorry ItSnows ...

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Is een vraagje, maar laat je ISP poort 25 wel door.?
Als je een NSlookup -type=MX xxx.xxx.xxx.xxx doet naar je eigen IP adres, wat krijg je dan voor een antwoord??

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02

Croga

The Unreasonable Man

b- Welke provider heb je, en wat voor verbinding met het Internet? Er zijn namelijk nogal wat providers (Planet Internet is er één van) die directe mailservers op hun netwerk niet toestaan, door calls op poort 25 van buiten af te blokkeren. Ze gebruiken dan een zogenaamde Mail Relay server om te zorgen dat je toch een mailserver kunt draaien... mischien is dat hier ook wel het geval?

Verwijderd

Topicstarter
Had ik ook al gedacht, maar dat is het niet hoor.
Had die poort al op 109 gezet om dit uit de weg te gaan ... --> Blijft hetzelfde

Verwijderd

Topicstarter
BTW : Internetverbinding = ADSL via Planet Internet België
Computer = AMD Athlon XP 1337 (leet)
OS = Windows XP 5.1 Service Pack 1

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 19:03:
Had ik ook al gedacht, maar dat is het niet hoor.
Had die poort al op 109 gezet om dit uit de weg te gaan ... --> Blijft hetzelfde
Daar zit hem het probleem :) In je MX record kun je geen poort opgeven, en SMTP gaat ALTIJD naar poort 25

Helaas pindakaas, als je provider poort 25 blokt is het over :'(

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

probeer dus de relayserver als ze die hebben

Verwijderd

Topicstarter
Maar dat heeft toch niks te maken met het feit dat wanneer ik een mail verstuur van mijn ISP account naar dat domein, dat die niet toekomt ????

Trouwens, die poort 25 blokkage --> kan je dat niet omzeilen door een portforwarder te gebruiken ?

• localhost
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

localhost

Ook in geel, groen, paars, wit

Ja dat kan, maar die port forwarder moet dan draaien op een server buiten de ISP

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik draai zelf ook een mailserver op een eigen gehoste domein, die laat ik via zoneedit.com draaien. Principe forward ie elke port mogelijk, dus ook de port 25 , 110 etc. Ik had maildeamon van visnectic, draait perfect, webmail, pop3 en smtp.

op zoneedit kan je heel makkelijk de domainen aangeven welke als pop en smtp werken, de rest doet zoneedit volgens mij automatisch.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
We hebben meer gegevens nodig, ik denk dat ik het zo op zou lossen als ik op je bak zat :)

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:40
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 19:17:
Maar dat heeft toch niks te maken met het feit dat wanneer ik een mail verstuur van mijn ISP account naar dat domein, dat die niet toekomt ????
Jawel.. Een mailserver ontvangt het verzoek een mailtje te versturen van een mailclient, kijkt naar welk domein het moet, zoekt het MX-record van dat domein erbij voor de host, en connect naar poort 25 op die host.

Zit er nu tussen de 2 mailservers een blokkade (zeg, een provider die poort 25 blokt B) ) dan probeert de eerste mailserver het nog een paar keer, maar uiteindelijk rapporteert hij terug naar de originele verzender dat het niet lukt.

Dat een SMTP-server op poort 25 zit is deel van de standaard, en is dus niet variabel. Vandaar dat je in de DNS-zone dus geen poort hoeft, maar ook niet kunt ingeven.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
Contacteer me via mail, STAN, dan geef ik je de gegevens

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02

Croga

The Unreasonable Man

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 19:05:
BTW : Internetverbinding = ADSL via Planet Internet België
Tadah! Dat is het dus.....

Planet filtert inderdaad poort 25, dus je mail komt niet door.... Op de website van Planet moet te vinden zijn hoe je dit kunt omzijlen... probeer eens op de belgische Planet site te kijken in de ADSL FAQ naar mailservers, daar zou moeten staan hoe je dat kunt regelen...... In NL moet je een 2e MX record voor je domein aanmaken wat naar de mailrelay van planet verwijst.
De mail wordt dan naar je eigen server geforward, maar die is niet te bereiken, dan wordt naar de 2e MX gekeken, en de mail dus afgeleverd op de mailrelay. Deze gaat dezelfde procedure weer in, maar kan jouw mailserver wel vinden, en levert hem dus netjes af.

Het grote nadeel zit in spam-protection, aangezien voortaan alle mail vanaf de mailrelay komt, en niet meer vanaf zijn originating server :'(

• Patser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-09 13:17

Patser

this.Close();

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 18:55:
[...]
Als ik een mail verstuur vanuit mijn Outlook en met mijn ISP account bijvoorbeeld, vertrekt de mail, krijg ik geen foutmelding, krijg ik na 7 dagen ook nog niks terug, maar de mail komt nooit toe in de mailbox ... ;(
[...]
Stan schreef op 28 April 2003 @ 19:46:
We hebben meer gegevens nodig, ik denk dat ik het zo op zou lossen als ik op je bak zat :)
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 20:49:
Contacteer me via mail, STAN, dan geef ik je de gegevens
LOL
Fantastich! Bedankt voor deze heerlijke grap b-Hosted.

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 21:32

ReLight

echo("What Now ? !")

Even voor de GoT seach & hier:

Dmv de utility ShieldsUp te vinden op http://grc.com can je je eigen ip scannnen op open poorten. (use probe my ports)

dit geeft je dan:
a) je eigen ip adres extern
b) welke poorten (dis ook 25, smtp) er open staan.

Dan weet je direct of je wel te bereiken bent vanaf het grote boze internet. Dit werkt perfect, ik gebruik het zelf al enkele jaren professioneel onsite bij klanten om diagnoses te stellen, quick & dirty :)

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Pagina: 1