Toon posts:

Lage benchmark score hoe kan dat?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit systeem:
Processor: Intel P4 2.4GHz @ 533FSB
Geheugen: 2x 512MB DDR PC2700 Infinion (dual DDR mode: 128bit single)
Moederbord: Gigabyte GA8SQ800 Ultra (SiS655 NorthBridge)
Opslag: 2x 80MB 7200RPM 8MB Maxtor (op onboard ITE RAID133 controler striped)
Videokaart: Chaintech Ultra/750-8X XP (Golden Sample)

OS = WinXP Pro

hoe kan het dat met name mijn memory en storage performance laag zijn, juist die had ik aan de hoge kant verwacht met RAID en DUAL DDR.
de schijven zijn mooi gedefragmenteerd, en het geheugen heb ik al op fouten gecontrolleerd.

dit is mijn score overall score:
Afbeeldingslocatie: http://eo.yifan.net/users/f/nicky101/bench.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door BalusC op 29-04-2003 14:01 . Reden: layout verneukend pic geresized :( ]

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-03 20:52

tweakerbee

dus..?

Je hebt CL2 als referentie, denk niet dat jouw geheugen met die timings draait zo te zien... Waarom je RAID array echter zo traag is kan ik 1-2-3 niet zien. Draai eens een specifieke test, en laat zien waar je RAID array de mist in gaat... Sequentieele transfers? Of random?

You can't have everything. Where would you put it?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Over die storage benchmark: Probeer ook eens wat meer programmatjes voor te benchen, bijvoorbeeld ATTO en IOmeter. Je zou ook nog een kijkje kunnen nemen in de volgende topics, en de search kunnen gebruiken om evt. oplossingen op te zoeken. Een aantal topics over een lage RAID-0 score:
Lage write score raid(0) 2x WD Raptor
DMA uit? Raid 0 langzaam
Lage raidperformance / voeding ?

Als je echt niks kan vinden denk ik dat je beter een apart topics daarover in OM kan openen, aangezien daar meer RAID-experts zitten dan hier in OH. :o :)

Verwijderd

move OH --> OIC

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb de pic geresized .. Hou de breedte binnen 600px of gebruik een thumbnail-linkje.

Wat betreft de scores: gebruik de aparte memory bandwidth benchmark van Sandra. Deze combined benchmark is veel te wazig. En voor HDD's ben je way veel beter af met ATTO, IOMeter en HDTach. Check de OM FAQ voor linkjes naar benchmarktopics :)

En verder zie ik nergens terug hoe je RAID hardwarematig is geconfigureerd. Het beste is om de beide schijven als masters op aparte kanalen te zetten. Maar daar staat ook meer over in de OM FAQ .. Kijk eens onder "mijn IDE config werkt niet lekker, hoe komt dat?" B)

[ Voor 30% gewijzigd door BalusC op 29-04-2003 14:17 ]