Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Systeemkasten] van Desktop naar Midi?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben een beetje noob in het werken IN de pc, dus wil ik het hier eventjes vragen.

Nu bezit ik een Compaq DESKPRO EN series, en heeft dus een desktop kast.
Ik vind me desktop een beetje kut en wil graag een (midi) tower, mijn vraag is of ik elke willekeurige kast kan gebruiken (i.v.m. maten moederbord enz.). Ook wil ik graag weten of dan de plaatsen voor mijn sloten voor de netwerkkaarten enzo wel op de sleuven in de case komen.

-Lunchbox

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Compaq DeskPro's gaat dat NIET mee lukken. Speciale vorm mobo, speciale voeding, speciale backplane. NIET DOEN!

Verwijderd

grote kans dat je zonder modwerk die compaq hardware niet in een normale kast krijgt.

ik ken de Deskpro EN zelf niet maar wel enige andere compaq pc's en onderdelen maar ik denk niet dat het gaat werken

Verwijderd

Topicstarter
ohw, ondervind ik alweer shit met die kut compaq naja, laat dan maar zitten:)

Thx peepz!

-Lunchy

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:28

Croga

The Unreasonable Man

Voordeel van de Desktop EN is dat hij net zo makkelijk op zijn kant kan staan als op zijn pootjes, dus in feite kun je er gewoon een "smalle tower" van maken door hem op zijn kant te zetten.... De CD-Rom drive moet je je geen zorgen over maken, die heeft speciale clipjes om de CD ook op zijn kant netjes op zijn plaats te houden.....

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

sebastius schreef op 28 April 2003 @ 18:40:
Compaq DeskPro's gaat dat NIET mee lukken. Speciale vorm mobo, speciale voeding, speciale backplane. NIET DOEN!
Dat geld lang niet voor alle modellen, de Deskpro EP series is gewoon ATX, en kan makkelijk in een standaard kast. De EN-series AFAIK niet

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59

Wok

Dakloos...

Croga schreef op 28 April 2003 @ 18:43:
Voordeel van de Desktop EN is dat hij net zo makkelijk op zijn kant kan staan als op zijn pootjes, dus in feite kun je er gewoon een "smalle tower" van maken door hem op zijn kant te zetten.... De CD-Rom drive moet je je geen zorgen over maken, die heeft speciale clipjes om de CD ook op zijn kant netjes op zijn plaats te houden.....
en zelfs dat hoeft niet ;)

Alle drives kunnen zowel verticaal als horizontaal (ligt eraan hoe je het bekijkt ;) ) gemonteerd worden. Het maakt dus niet uit of je de kast als desktop of als tower gebruikt: de CD-ROM kan altijd liggend gemonteerd worden :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05:26
Gooi hem gewoon op z'n kant, moet goedgaan. :)

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43

BJD

mmmm ben ik blij dat ik een acer heb :D
`k ep laatst mijn hele inhoud verscheept naar mijn nieuwe kast.
alles paste perfect!!!
ook de pci sloten enzo dus alles was ATX.

• Goku33
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 25-11 14:32

Goku33

Ownage!

Zet em op z'n kant, spuit er een leuk kleurtje overheen en zet er een windowtje ofzow in (met een lampie uiteraard)... zal je lelijke desktop kast een hoop goed doen :)

Verwijderd

Topicstarter
oke dan, ga ik dat doen goku333:)

Verwijderd

Topicstarter
mmm

Ik heb eventjes gekeken naar de kast, maar het lijkt me niet dat hij op z'n kant kan :S, is er een tut. voor ofzo, of plaatjes + uitleg? Op google vind ik niets.

-Lunchbox

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 20:46:
mmm

Ik heb eventjes gekeken naar de kast, maar het lijkt me niet dat hij op z'n kant kan :S, is er een tut. voor ofzo, of plaatjes + uitleg? Op google vind ik niets.

-Lunchbox
AFAIK kan dat alleen met de Deskpro EP serie... Wokmaster zat er ietsjes naast met zijn advies

• Youk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:14

Youk

Volvo For Life

Zer0 schreef op 28 April 2003 @ 20:50:
[...]

AFAIK kan dat alleen met de Deskpro EP serie... Wokmaster zat er ietsjes naast met zijn advies
Wokmaster heeft wel degelijk gelijk! Op mijn vorige werk had ik ook een deskpro EN die als desktop werd gebruikt. Binnen 5 minuutjes was de pc omgebouwd tot midi tower (drives moeten verdraaien + een afwerk stukje rond de drives), en dat was al.

Volvo Classic Club Belgium

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:59

Wok

Dakloos...

Youk schreef op 28 April 2003 @ 21:36:
[...]

Wokmaster heeft wel degelijk gelijk! Op mijn vorige werk had ik ook een deskpro EN die als desktop werd gebruikt. Binnen 5 minuutjes was de pc omgebouwd tot midi tower (drives moeten verdraaien + een afwerk stukje rond de drives), en dat was al.
En ook Youk heeft dus gelijk! :) :P

Heb onlangs nog een DeskPro EN onder handen gehad. Voor de drives is heeft Compaq destijds een kinderlijk eenvoudig slide-in systeem bedacht dat zowel horizontaal als verticaal te gebruiken is. Drives eruit, kwartslag draaien en weer vastklikken. Voila: een tower! :)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• sebastius
  • Laatst online: 28-11 22:17

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Zer0 schreef op 28 April 2003 @ 18:59:
[...]

Dat geld lang niet voor alle modellen, de Deskpro EP series is gewoon ATX, en kan makkelijk in een standaard kast. De EN-series AFAIK niet
Kheb een zwikkie EN's open gehad. Allemaal speciale maat mobo, en daarop een speciale backplane voor de diverse connectoren. Ook nog es een rare voeding.

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Youk schreef op 28 april 2003 @ 21:36:
[...]

Heb ff gekeken, maar bij sommige EN's kan het idd, echter niet bij de EN SFF en SDT modellen, en ik heb alleen met de EN SDT gewerkt, vandaar mijn vergissing..
Allebij een beetje gelijk :)

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Nog iets, de een zegt dat de hd wel op de kant kan, de ander niet.
Maakt 't nou nog uit of niet ? Bij mij is er iig nog nooit 1 stukgegaan, maar aan de andere kant, de lagers worden wel scheef belast met een relatief groot moment..

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-10 13:41

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

HD's kunnen in elke positie zijn werk doen, en kunnen dus ook diagornaal geplaatst :) heel oud worden.

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Verwijderd

De_Paashaas schreef op 29 april 2003 @ 00:37:
HD's kunnen in elke positie zijn werk doen, en kunnen dus ook diagornaal geplaatst :) heel oud worden.
alleen moet je een gebruikte hd eigenlijk niet meer van positie veranderen ivm miniscule uitslijtingen in de lagers.

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 00:50:
[...]

alleen moet je een gebruikte hd eigenlijk niet meer van positie veranderen ivm miniscule uitslijtingen in de lagers.
:? Hier heb ik nog nooit van gehoord... Wel bij een derailleur op je fiets maar niet bij HD's...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, ik ga vanmiddag aan me kast sleutelen, vanavond meer info + pics!

Verwijderd

wokmaster schreef op 28 April 2003 @ 23:34:
[...]

En ook Youk heeft dus gelijk! :) :P

Heb onlangs nog een DeskPro EN onder handen gehad. Voor de drives is heeft Compaq destijds een kinderlijk eenvoudig slide-in systeem bedacht dat zowel horizontaal als verticaal te gebruiken is. Drives eruit, kwartslag draaien en weer vastklikken. Voila: een tower! :)
Ik heb er hier nog twee staan, Compaq Deskpro EN, die niet op hun kant kunnen. Gaat dus niet altijd op :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, CybErik, dat heb ik helaas ook. Ik heb alles geprobeerd maar het is NIET op mijn EN mogelijk, helaas. Dan maar liggend modden:)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-11 16:08
Zer0 schreef op 28 april 2003 @ 23:51:
[...]

Heb ff gekeken, maar bij sommige EN's kan het idd, echter niet bij de EN SFF en SDT modellen, en ik heb alleen met de EN SDT gewerkt, vandaar mijn vergissing..
Allebij een beetje gelijk :)
Dat het bij de SFF niet gaat lijkt me logisch.. SFF staat voor Small Form Factor, dus dat zijn de hele kleine kastjes :)

Maar het is inderdaad een beetje model afhankelijk.. Ik heb EN's gezien waarbij het inderdaad wel kon, en andere types waarbij het gewoon onmogelijk was :)

Verwijderd

insan1ty schreef op 29 April 2003 @ 01:13:
[...]

:? Hier heb ik nog nooit van gehoord... Wel bij een derailleur op je fiets maar niet bij HD's...
da's puur mijn eigen ervaring hoor. vooral als een harde schijf jaren op zijn kant heeft gewerkt, en je legt hem recht wordt hij een stuk langzamer, en gaat hij eerder stuk.

Verwijderd

Het maakt niet uit hoe je computerkast staat. Je zou zelfs je kast op z'n kop kunnen leggen, was het dan niet dat het dan onmogelijk wordt om je CD-tjes erin te doen. (of je draait je CD-rom speler om)
Zoals dus eerder gezecht, als je CD-rom speler het toelaat, dus hij heeft van die haakjes in het laatje, dan kan je je desktop gewoon op z'n zij zetten.
Je kan tenslotte ook gewoon een tower liggend gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties:) Ik ga wat lichtjes in me desktop maken (liggend) en ook een raampje:)

Kan even een goede tweaker die wel iets van casemods/fans weet mijn msn toevoegen? clan30@hotmail.com..

Bedankt!
Pagina: 1