Toon posts:

Asus I-panel status

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier nieuw en ben al dagen aan het zoeken in de search.
Ik heb namelijk een I-Panel de luxe en nu is mijn vraag is het normaal
dat als de computer opstart het display FF aangeeft.
Als ik verder de mode select gebruikt gebruik doet alles het wel.
Ik heb in de bios de auto update op enable staan.
Is het niet zo dat als de status aan staat de verschillende waarde hier
wisselend op moeten worden aangegeven.
Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is , want ik kan hier over in de search
niets vinden.

• _nethack
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:08

_nethack

We're all MAD here

Ja dat klopt.
De display geeft standaard de BIOS post code aan, en FF betekend dat de POST goed verlopen is en het OS gestart.
Als je het systeem bijv. op standby zet zal hij iets anders gaan aangeven.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:08

MBV

Welkom, boegje.

Misschien kan je iets meer info geven? I-panel de luxe kan volgens mij bij meer moederboarden. Ook andere hardware die op het moederboard is aangesloten lijkt me wel makkelijk om te weten :)
Heb je ook al op de site van de fabrikant gekeken? Of met google in nieuwsgroepen?

* MBV is noob to, kennelijk :)

[ Voor 8% gewijzigd door MBV op 28-04-2003 18:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hartelijk bedankt voor het snelle antwoord.( zeer duidelijk )
Hier nog even de gegevens van het moederbord Asus CUSL-C Bios 1009.
Op de site van Asus is helemaal geen informatie over het I-Panel.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:54

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 18:33:
Hartelijk bedankt voor het snelle antwoord.( zeer duidelijk )
Hier nog even de gegevens van het moederbord Asus CUSL-C Bios 1009.
Op de site van Asus is helemaal geen informatie over het I-Panel.
Het is idd een erg slecht ondersteund product. Zeker de oudere revisies, die leveren op veel ABIT mobo's (die het ding wel ondersteunen) nog problemen op met haperen van de PC enzo (dan moet je dus de I-Panel gaan aanpassen met weerstandjes enzo....)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• KonradV
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-01 13:39

KonradV

Live Long and Prosper!

De statuscodes die op het iPanel zichtbaar zijn, worden alleen tijdens de POST en de initialisatie van het systeem, getoond. Zodra het systeem gaat "booten" van harddisk of CD staat de code op "FF". Dan gaat men er van uit dat de hardware "gewoon werkt", en wordt de besturing aan het O.S. overgegeven. :)

Zelf kan ik diverse codes, die in de apendix van de iPanel manual staan, tijdens de zelftest, gewoon zien. Ik heb een iPanel deLuxe aan een A7V333 bordje hangen ;). Werkt prima, alleen erg weinig ondersteuning voor dit device bij Asus te vinden ;(

Overigens is deze fuctionaliteit "normaal" tijdens de zelftest op de PCI-bus (poort 80) te vinden, er zijn PCI-kaartjes waarmee deze status tijdens het booten gewoon uit te lezen is. Alleen zit het bij de iPanel gemakkelijk zichtbaar aan de voorkant van de PC.

Verwijderd

Topicstarter
Allemaal bedankt voor de antwoorden.
Maar is het niet mogelijk om de waarden op het display
automatisch om bv de 10 sec te laten verspringen.
Nu moet je met de mode select dit doen,dus handmatig.

• Tycoontje
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02-03 17:47
Ligt er aan wat je bedoelt. In de bios kun je als het goed is instellen hoe vaak de display refreshed moet worden. Bij mij is dat 8, 16 of 32 seconden. Maar ik heb het disabled staan, want anders heb ik last van de bekende "stuttering".

Bedoel je echter verspringen van mode, dus van status-freq1-freq2-freq3, etc..
Dan is het antwoord nee. Helaas onthoudt ie ook niet op welke mode ie stond op het moment dat je reset, zodat je 'm bijvoorbeeld niet op een temperatuur kan laten staan :(
(zou leuk zijn als iemand daar een hack voor bedacht!)

Heb je al eens op http://www.asusboards.com/ gekeken?
Is wel een handig forum voor Asus spullen en er is een apart forum voor I-panel..

Verwijderd

Topicstarter
Die instellingen in de bios bedoel ik niet.
Maar het verspringen van status/freg1/freg2 enz.
Nu moet je dit handmatig doen met de mode select.
Dus als iemand een oplossing hier voor weet !!!!!!!!!!!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:35
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 20:48:
Die instellingen in de bios bedoel ik niet.
Maar het verspringen van status/freg1/freg2 enz.
Nu moet je dit handmatig doen met de mode select.
Dus als iemand een oplossing hier voor weet !!!!!!!!!!!
Helaas die is er niet.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:19
KonradV schreef op 30 April 2003 @ 00:15:
Ik heb een iPanel deLuxe aan een A7V333 bordje hangen ;). Werkt prima
Prima? Mijn iPanel deLuxe i.c.m. m'n A7V333 heeft dus enorme last van die stutter (dus staat auto update uit en dus staat er altijd FF in).

Heb nog steeds geen tijd/zin/gelegenheid gehad om dat kabeltje aan te passen met een condensatortje e.d.

Vind het maar een matig produkt, ookal te korte kabeltjes, zelfs voor in een miditower

[ Voor 1% gewijzigd door Escrimador op 02-05-2003 00:05 . Reden: typo's ]

Only dead fish go with the flow

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 18:55
Bij mij heeft dit ding altijd wel gewerkt maar idd de fuctie autosrcollen ofzo zou beter zijn.. wordt para van elke keer op dat knopje drukken..
Ik gebruik deze eigenlijk alleen voor IR verkeer met PDA & Telefoon.
Maar totaal geen ondersteuning vind ik ook raar van ASUS, ondersteuning op overige producten vind ik wel goed

-

• KonradV

KonradV

Live Long and Prosper!

Sorry Escrimador,

ik was niet helemaal "compleet" bij het verklaren dat de iPanel "prima" werkt. Ik heb ook een beetje last van "stotter" zodra ik de auto-update functie in de BIOS aan zet. Moet de update ook nog doen.

Wat bedoelde ik dan wel met "werkt prima"?
- Twee USB-poorten zitten op een makkelijke plek: aan de voorzijde :).
- De IRDA voor communicatie met m'n mobieltje werkt makkelijk ;)
- De seriele poort (COM1) is nu eens makkelijk bereikbaar aan de voorzijde :)
- sound in- en uit van de on-board geluids-chip, idem aan de voorzijde :)
- tijdens de POST staan de status-codes toch op het display >:) .

Wat dus "NIET" werkt:
- De toerentallen van de ventilatoren (meet ik "anders"),
- De temperatuur van de proc en mobo (meet ik "anders") .
Om beide te zien gebruik ik een Enermax UC-A5FATR2 fan-regelaar/display in een bay, met thermistoren op de proc en videokaart zie ik toch wat er "loos" is.
- De voltages (Ik heb een goede voeding, dus niet interessant)
- De frequenties (weet ik al lang, veranderd niet)
- De status na de POST is altijd "FF", dus niet interessant na het booten, alleen als er tijdens de POST een probleem is, zie ik de status toch op het display 8) .

Voor mij werkt het iPanel dus "prima" voor de belangrijkste functies, alleen het display heeft weinig waarde :'(

• Tycoontje
Hmmmm, zit nu wel anderhalve week tussen, maar hopelijk kijkt hier nog iemand.

Bij mij werken de extra seriele poorten van m'n iPanel Deluxe helaas niet. Terwijl wel de originele 2e seriele poort van m'n P4B533 wegvalt door de IRDA poort aan te zetten.

Moet je nog iets speciaals doen om die serieel poorten aan de gang te krijgen?

Ik draai Win XP Pro.

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23:19
Tycoontje schreef op 13 May 2003 @ 16:57:
Hmmmm, zit nu wel anderhalve week tussen, maar hopelijk kijkt hier nog iemand.

Bij mij werken de extra seriele poorten van m'n iPanel Deluxe helaas niet. Terwijl wel de originele 2e seriele poort van m'n P4B533 wegvalt door de IRDA poort aan te zetten.

Moet je nog iets speciaals doen om die serieel poorten aan de gang te krijgen?

Ik draai Win XP Pro.
*uhm* misschien bedoel je dit anders, maar het is geen "extra" serieele port.

Je sluit gewoon de connector van je mainboard dat anders naar de achterkant van je kast loopt aan op je iPanel (de voorkant dus).

Dus COM2 wordt IRDA, en COM1 gaat naar de voorkant.

Only dead fish go with the flow

• Tycoontje
Nou, die op de voorkant werkt dus niet bij mij en die andere seriele poort, die je achter in je kast kunt schroeven en met een kabel kunt verbinden met de iPanel doet ook niks.

De originele COM1 (onboard dus) nog wel.
Ik heb echt geen idee wat er fout zit...

• KonradV

KonradV

Live Long and Prosper!

Tycoontje,

op het moment dat je van IRDA gebruik maakt, ben je de COM2-poort "kwijt", aangezien IRDA de UART2 gebruikt. Zie daarvoor pagina 68 van de manual, onder het hoofdstuk "I/O Device Configuration" in de BIOS. Hier staat dat je kunt kiezen uit [COM2] [Standard Infrared] [Smart Card Reader] in het menu. Het is echt één van deze drie. Dus de "linker" serie-poort (zie pagina 30 van de manual) is dan "uitgeschakeld" bij IRDA. :'(

Indien je de serie-poort aan de voorkant van het iPanel wilt gebruiken, dien je die met de kabel+bracket door te verbinden met de "rechter" poort, [COM1] dus, zie weer pagina 30. Aan de achterzijde heb je dan dus géén enkele serie-poort meer, zodra je de IRDA en serie-poort van het iPanel gebruikt. |:(

Wil je toch nog "extra" serie-poorten (aan de achterzijde) hebben, dan zul je dus een PCI-kaartje moeten aanschaffen voor ± €16,- , die vind je bijvoorbeeld hier: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/308 of in de betere computershop in de buurt. Dit worden dan COM3 en eventueel COM4. :)

[ Voor 10% gewijzigd door KonradV op 14-05-2003 17:38 ]

• Tycoontje
Bedankt.

Het eerste deel kan ik volgen. Dat m'n COM2 vervalt door de infrarood poort te kiezen begrijp ik.

Het tweede deel kan ik helaas niet helemaal volgen. Hoe verbind ik volgens jou dan door met de rechter poort/COM1. Ik zou niet weten waar ik 'm dan op moet prikken.

De paginas die je noemt komen trouwens niet overeen met paginas in de handleiding van mijn P4B533. Bladzijde 30 lijkt overeen te komen met 2-30, maar een bladzijde 68 heb ik helemaal nergens.

En wat is overigens de achterliggende gedachte van de losse seriele poort op de bracket. Je hebt dan toch al je originele COM1 achterop? Ik zie het nut er dan totaal niet van in. Is het nou echt zo'n onzinnig product?

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie dat er nogal wat vragen zijn over het I-Panel.
Ik zit ook nog met een probleem.
Ik heb een CUSL2-C moederbord zonder sound on board.
Dus kan ik mijn front in / out / mic. nergens op aan sluiten.
Ook mijn Audigy geluidskaart heeft geen pinout hiervoor.
Heeft hier iemand een oplossing voor?
Misschien een 2e geluidskaart waar deze aansluiting wel opzit !!!!!!!!
Ik hoor graag jullie ervaringen hierover,misschien heeft iemand de oplossing.
Verder ben ik zeer tevreden over het I-Panel.

• KonradV

KonradV

Live Long and Prosper!

Tycoontje schreef op 15 May 2003 @ 20:00:
Bedankt.

Het eerste deel kan ik volgen. Dat m'n COM2 vervalt door de infrarood poort te kiezen begrijp ik.

Het tweede deel kan ik helaas niet helemaal volgen. Hoe verbind ik volgens jou dan door met de rechter poort/COM1. Ik zou niet weten waar ik 'm dan op moet prikken.

De paginas die je noemt komen trouwens niet overeen met paginas in de handleiding van mijn P4B533. Bladzijde 30 lijkt overeen te komen met 2-30, maar een bladzijde 68 heb ik helemaal nergens.

En wat is overigens de achterliggende gedachte van de losse seriele poort op de bracket. Je hebt dan toch al je originele COM1 achterop? Ik zie het nut er dan totaal niet van in. Is het nou echt zo'n onzinnig product?
De bracket die bij het iPanel geleverd wordt, monteer gewoon, en je verbind die met de flatcable die uit het iPanel komt. Dan verbind je met de korte serie-kabel uit de iPanel doos de rechterpoort/COM1 met de connetor die op de bracket gemonteerd zit. Op dat moment wordt de COM1 doorverbonden met de aansluiting op de voorkant van het iPanel. Het is dus geen extra poort, doch alleen een "verbinding" van achteren naar voren.

Excuses dat ik erg snel een tekst gekopieerd heb die ik ooit eens aan een collega gemaild heb, die net als ik een A7V333 moederbord gebruikt met het iPanel. Ik had eerst moeten vragen welk moederbord jij gebruikt |:(

• Tycoontje
Nou, volgens mij had ik toch alles goed zitten. Maar die voorop wil niet werken. Ik zal de kabels in de loop van de week eens gaan doormeten ofzo. Bedankt in elk geval!
Pagina: 1