Toon posts:

FSB van 166 mhz groot voordeel t.o.v. 133

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik wil een nieuw mobo kopen en nu is mijn vraag of het veel verschil maakt of een mobo wel of niet een fsb van 166 Mhz ondersteunt. Ik zit n.l. te twijvelen tussen de MSI KT4v (100/133/166 fsb) en de Chaintech 7VJL Apogee (100 / 133 fsb).

Ik neem aan dat een fsb van 166 Mhz pas zin heeft als de processor en het geheugen dit ook ondersteunt, maar ik kan nergens vinden vanaf welke AMD XP proc dit het geval is, misschien vanaf de XP 2500?

Ik wil eerst mijn oude Duron 750 nog gebruiken en later overgaan op een XP processor, mijn vraag is nu of er nu veel verschil is tussen de mobo's i.v.m. de verschillende fsb's, beperk ik mij veel door 133 Mhz fsb te nemen?

Met vriendelijke groeten,

Jeroen.

Verwijderd

nou het zit zo de nieuwe barton xp proc. is 166 deze doet het naar mijn weten niet op een 133mhz fsb

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 18:20:
nou het zit zo de nieuwe barton xp proc. is 166 deze doet het naar mijn weten niet op een 133mhz fsb
tuurlijk wel :)
alleen niet op de goede snelheid ;)

ik zou gaan voor een nforce2 bordje als ik jouw was.
die ondersteund dat ook wel en je hebt het voordeel dat als dadelijk de xp uitkomt met 400fsb dat je die er dan ook op kan zetten :)

[ Voor 28% gewijzigd door chucky666 op 28-04-2003 18:25 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Neem niet de 7VJL !!! Ik heb hem ook, wat een *^$#&%@* board!!!
Zie: Apogee 7VJL problemen?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 18:27 ]

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
_jp_, over wat je het beste kunt nemen: BalusC in "Dit graag lezen eer je een topic opent"
Verder is een FSB van 166MHz absoluut sneller (zie de vele reviews) en vanaf de XP 2500+ wordt daar idd gebruik van gemaakt. Voor dat ik dit topic sluit geef ik je één advies: neem bij voorkeur een nForce2 bord, dat zijn de snelsten :)

Oh, en je naam plus groeten onderaan de post is niet nodig; we weten wie je bent (staat duidelijk links van je post) en de groeten doen we elkaar automagisch :P

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.