Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[CM] Premodded case met waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• Blackstealth
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11-2022
Veel commentaar op premodded kasten en materialen maar toch kan er iets moois van worden gemaakt, vooral voor iemand die erg weinig tijd heeft. Ik ben er tevreden mee. Ik heb 1 aanpassing moeten maken en das was het plaatsen van mijn radiator. De bay voor de diskettestation heb ik eruit gehaald en daar achter mijn radiator gezet. Ervoor heb ik een grille van een autoluidspreker gezet om het geheel strak te krijgen. Het vga- en northbridgekoelblok moet ik nog aansluiten.
Er komen nog blauwe koude cathodelampjes in.
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maxpowerzz/Afbeelding07.jpg
Radiator Rechts
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maxpowerzz/Afbeelding08.jpg
Radiator links, uitzicht op moederplank
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maxpowerzz/Afbeelding09.jpg
videoplank bovenuitzicht
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maxpowerzz/Afbeelding10.jpg
CPU en dual power system fan
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maxpowerzz/Afbeelding13.jpg
Grille

Specs:

kast: Recom Blackstealth 3 windows
Gigabyte Ga8INXP Motherboard Raid
Intel Pentuim 4, 3.06 Ghz (MultiThreading)
Geforce 4 Ti4800 8x AGP
512 dualchannel 400 mhz DDR -ram
Watercooling Recom coolriver
160 gig Maxtor 8mb Cache 7200 RPM

Tips zijn welkom

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10
Heb je niet wat foto's met meer overzicht op je kast, bv een 3/4 aanzicht van je gehele kast.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Mja idd, wat meer foto's van het geheel is wel welkom :)

Wat zijn je temps en dergelijke nu met dit allemaal :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Blackstealth
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/maxpowerzz/Afbeelding12.jpg

• Blackstealth
idle 32 stressed 48. Videoplank weet ik niet want heb nog geen metertje erop.

Verwijderd

Ik begrijp dat je na dit: Premodded Case finished!! Reaction??, de FAQ hebt door gelezen ;) , maar ik mis wel iets over de werkwijze (als die er is bij pre-modded :?) en idd een aantal overzichts pics. :) Probeer het nog iets uit te breiden. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 18:14 ]

• Blackstealth
heb ik geen foto's van de werkwijze, Verder niet veel gesleuteld alleen diskettebay eruit gehaald

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-11 15:23

Twan V

...en er stralend uitzien

Fijn, waterkoeling :x maar hoe ziet je premodded kast er nu eigenlijk uit :?

wel weer aardig dat je ook gigabyte-fan bent :P

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Interstice
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 16:51

Interstice

Hallo?

Ik vinnem niet mooi sorry. Maare waarom wil je reacties op een case van 30 euro waar je niks aan gedaan hebt ?

Die koeling had je wel op een mooiere betere manier in kunnen bouwen waardoor je niet je 3,5 inch slots naar de klote had geholpen.

Proud member of Tacopsclan [CLS]

• Blackstealth
laat maar horen hoe ik het beter kan doen, die bay is zo terug gezet

• Blackstealth
BTW die kast kost geen 30 euro maar 350 euro

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Blackstealth schreef op 28 April 2003 @ 18:34:
laat maar horen hoe ik het beter kan doen, die bay is zo terug gezet
'k Vind het wel een goede oplossing eik, niet lelijk ook, zou het lekker zo laten :) Zeker omdat 'ie niet tegen de achterwand past, de voorkant niet verder gemod kan worden zonder het plexiglas te slopen, en montage tegen de zijkant alleen kan als je het niet erg vindt om elke keer dat 'ie open moet, met slangenzooi te zitten.

Je *zou* 'm tegen de bovenkant kunnen monteren, maar dan lever je weer een paar 5 1/4-bays in. Al kunnen daar frontjes voor geplaatst worden: het lijkt me een stuk lelijker dan de huidige oplossing.
Blackstealth schreef op 28 April 2003 @ 18:35:
D'r is een heel goed gelijkend model dat voor veertig tot vijftig euro te koop is, als je gaat modden zou ik ook liever de goedkope verzagen dan 350 euro neer te tellen voor iets wat er toch niet uitziet zoals je het wil hebben ;)

Over "eruitzien zoals je het wil hebben": Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif is een heel handig knopje :)

[ Voor 32% gewijzigd door Rataplan op 28-04-2003 18:44 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Seesar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:28

Seesar

Icon thnx to l0c4lh0st

ik heb er 199 euro (met sidewindow) voor betaald......maar het is een mooie kast, ik vind hem mooier dan de Lian Li en gebruiksvriendelijker.

Jouw mod ziet er niet onaardig uit, en dat rooster voor je rad is zeker geen slecht id, misschien iets voor mij.
Alleen ondanks dat je de kabels hebt opgeruimd vind ik het toch een beetje te ongeordend. Mijn kast ziet er om eerlijk te zijn beter uit.....qua ordening dan....

T60P Widescreen

• Blackstealth
Ja de kabels van mijn usb 2.0 zijn lelijk aan de onderkant ik wil alles samen binden en met zwarte stofzuigerslang bekleden en het vga koelblok wat ik overigens even tijdelijk tegen de voeding heb geplakt wil ik nog aansluiten.

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-09 13:51
Die kast kun je ook los kopen, voor zon 69 tollah, wat ik dus van plan ben,

Gaat hier dus om een vrijwel gelijk uitziende cloon die nog niet de helft kost :P

Maar hoe zit het nou met ruimte in dat speeltje, modbaar issie zeker, maar heeft iemand ervaringen met de ruimte in zo'n ding, ik heb geen wc
<jah alleen in de badkamer een :P> en ook geen grote hoeveelheid HDD en Branders,

gewoon een plain en simpel afgeragd XP1600 bakkie dus :D

[ Voor 14% gewijzigd door Rinusch op 28-04-2003 21:05 ]

... Life is what happens when you are busy planning other things...

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Blackstealth schreef op 28 April 2003 @ 18:35:
350EUR :s ?
Damn ben jij even AFGEZET . Ik heb de mijne bij Directron gekocht zonder windows voor 200EUR toen ie net uit was , en nu verkoopt www.loveno.be ze voor die prijs MET windows

• Blackstealth
3 windows + voeding meegerekend

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 14:42
Blackstealth schreef op 28 april 2003 @ 22:57:
Dus jij zegt dat je voor 150€ 3 windows en een voeding koopt :? daar koop ik 20 windows en 3 voedingen voor ofzo :D

En nu een overzichtshot van je kast want ik heb nog geen window gezien :D

• D3LTA
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-11 09:10
recom kasten ;) heb hier 2 sprekend lijken kasten staan voor 40 euro per stuk ;) 2x enermax erin en klaar :) en btw 48 stressed ? doe ik het nog beter met me Zalman 7000 koeler... stressed max 44 @ 3.12Ghz, maar mooie mod hoor... toppie

• Blackstealth
wat maakt mij die prijzen nu uit ik ben er tevreden mee en ga geen 100 winkels aflopen voor de goedkoopste prijs

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Blackstealth schreef op 28 April 2003 @ 22:57:
De windows zitten in die 200EUR inbegrepen :s
Dus jij hebt 150EUR voor de voeding betaald :p

Anyway tis mooi opgelost hoe je die H2O erin hebt gemonteerd , maar doe eens een beetje moeite en MONTEER ook even dat Northbridge en GPU blok ipv je case zelf ermee te koelen ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Desolation Angel op 28-04-2003 23:07 ]

Verwijderd

ah. een watergekoelde p4 . lang niet gezien.
dit is dus alleen een koeling mod he?
valt voor de rest niet zo veel aan te zien

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Zat de waterkoeling nu al in de kast toen je 'm kocht? Of heb je die zelf gemonteerd? Ik vind het wel een mooi geheel zo. Kun je nog een overzichtsfoto van het front maken? Ga je die slangen nog inkorten?

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• Blackstealth
ik heb hem zelf gemonteerd en wil inderdaad die slangen beetje inkorten, dat ziet idd mooier uit. wat de prijzen betreft moet ik ff op de rekening gaan kijken ik ken ze niet uit mijn hoofd maar het lag rond die prijs. Wat betreft dezelfde kasten die een stuk goedkoper zijn, wordt daar ook geanodiseerd alluminium voor gebruikt??? of is dat gewoon metaal.

• kazz1980
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 22:44

kazz1980

Goh... Ik hier?

Erg mooi geworden, maar zie ik het nou verkeerd, of wordt de warmte van de radiator de kast ingeblazen in plaats van er uit? (op de foto kun je natuurlijk niet zien welke kant de fans op draaien ;) )

De temps vallen me btw een beetje tegen... Ik heb gewoon luchtkoeling en zit rond de zelfde temperaturen. (mn idle is ietsjes hoger, de stress temp is exact gelijk of zelfs ietsjes lager (beetje afhankelijk van omgevings temperatuur)).

[ Voor 41% gewijzigd door kazz1980 op 29-04-2003 10:50 ]

hier stond iets interessants, maar het is even weg...

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Blackstealth:
ik wil je graag verzoeken toch eens Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif wat vaker te gaan gebruiken, je post een keer 2 keer onder elkaar en doet wel erg veel replies in je eigen thread.
Je hebt je radiator erg mooi ingebouwd, maar verder heb je eigenlijk weinig tot niets gedaan, omdat het er geheel mooi uit ziet laat ik deze wel open, maar als je voortaan een wat kleinere aanpassing doet, zou je dat beter in het Kleine mods topic kwijt kunnen. Dat scheelt je ook replies zoals die van Interstice, waar wel degelijk een kern van waarheid in zit.

• Blackstealth
ja maar als ik hem omdraai trekt ie warme lucht uit de kast door de radiator vooral wat mijn videoplank uitstoot want die wordt redelijk warm en dan denk ik dat mijn cputemp omhoog gaat, dat zou ik uit moeten proberen.

Verwijderd

tja.............
Als je maar plezier hebt,toch?

• PilatuS
  • Niet online
ik kan je iig wel andere slangen aanraden, want deze slangen gaan naar verloop van tijd helemaal plat worden waardoor je te weinig water-flow overhoud, de silicone slangen van ru58 zijn een stuk beter

verder vind ik het wel een leuke kast om te zien, niet bijzonder maar wel mooi :)

• megaleo
  • Laatst online: 28-11 16:35

megaleo

Special member

Leuk gedaan toch!! ;) En jij hebt er LOL an. No problem toch. De een is meer profi als de ander. Boeije!! 8)
Maare heb je nou al foto's van de voorkant ofzo?

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-11 18:24

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Ik zie allemaal Regenboog spul in deze mod :) Is jammer want die waterkoeling is namelijk niet echt goed om de wat snellere cpu's adequaat te koelen. Ach ja bij gebrek aan zullen we maar zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Dukey op 29-04-2003 18:27 ]

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

• Rataplan
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Blackstealth schreef op 29 april 2003 @ 13:29:
ja maar als ik hem omdraai trekt ie warme lucht uit de kast door de radiator vooral wat mijn videoplank uitstoot want die wordt redelijk warm en dan denk ik dat mijn cputemp omhoog gaat, dat zou ik uit moeten proberen.
Kijk, dat is nou echt interessant. Post de resultaten ajb, tia :)

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-11 14:17

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

ik vind em niet mooi. Ik vind Recom cases sowieso LianLi-ripoffs (ja ik ben een LianLi-fan) die het niveau van LianLi niet halen. Die rad op de plaats van je 3,5" is leuk bedacht, maar ik vind het niet echt mooi (ik heb mn rad in de andere 3,5" cage geplant, zodat ie voor mn 2x8CM intake staat).

ff nofi trouwens: een CME-showtopic voor een premodded case waar alleen de hdd-cage uit is gehaald (3 schroeven en schuiven maar), en waar een WC-setje in is gezet :? Had dit niet beter in [rml][ CM] Het "Post hier je kleine mods" topic[/rml] gezet kunnen worden?

my 2 cents

Launching containers into space

Pagina: 1