Toon posts:

[flash mX] comboboxen in mail

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een email formuliertje in flah gemaakt wat via een php scriptje verzonden wordt. Nu zitten hier 4 comboboxen in met vragen waar mensen 1 antwoord uit moeten kiezen.

In de layout staat alles goed maar hoe zorg ik ervoor dat het geselecteerde atwoord ook in de mail mee gezonden wordt :?

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Met vars :) Indien aangevinkt is het antwoord ja en gewoon opdezelfde manier doen als ke dat doet met bv het naamveld :)

Op flashkit.com staan hierover wel een a twee voorbeelden.

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
uhh aanvinken? heb jij het nu over checkboxen of bedoel je gewoon als ie geselecteerd is?

Verwijderd

Bedoel je nu dat je in een html pagina (die je verstuurt, en mensen dus dan ook openen in hun mail programma) flash gaat gebruiken? Bedenk je dan wel dat er dan zat mensen zijn die niet ermee kunnen.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

B-Top: ik denk niet dat ie' dat bedoelt, ik denk dat het gewoon een standaard mailform is... toch magica? :)

Eerst wellicht iets meer uitleg :)

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een site in flash waarop een mail formulier staat, deze stuurt de gegeven naar mail.php en via de server word het naar degene voor wie de site is verzonden.
formulier bestaat nu uit naam, email en bericht (inputvelden) en er moeten ook 4 comboboxen bij, de geselecteerde antwoorden moeten met de mail verzonden worden.

dus t hed niks met email programma van mensen te maken.

• GrimaceODespair
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:32

GrimaceODespair

eens een tettenman, altijd ...

Wat is nou eigelijk het probleem? Ik neem aan dat je al body content meegeeft met die mail.php. Als je nou nog ff de help van het FComboBox component doorneemt is't zo gepiept (tip: getValue). Gewoon de data die je wil meesturen aan je content plakken lijkt me.

Of ligt je probleem nog ergens anders?

Wij onderbreken deze thread voor reclame:
http://kalders.be

Verwijderd

Topicstarter
Uhh probleem van helpfiles is dat die in het engels zijn:(

Naja ik zie dus in de layout wel alls goed alleen dat data die je wil meer sturen er gewoon aan vast plakken wil dus niet helemaal lukken....dus misschien dat je me toch kunt helpen
hoe ik dat gewoon doe?

Verwijderd

Topicstarter
Yellow|A schreef op 28 April 2003 @ 18:19:
Met vars :) Indien aangevinkt is het antwoord ja en gewoon opdezelfde manier doen als ke dat doet met bv het naamveld :)
Helaas staat bij properties geen var bij bij deze dingen...

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 23:32:
dus misschien dat je me toch kunt helpen
hoe ik dat gewoon doe?
Dan zul je wel even wat meer gegevens moeten posten. Hoe spreek je je php aan? Hoe zit je fimmelpje in elkaar? Hoe bouw je je variabelen op? Liefst illustreren met de AS uit het fimmelpje etc...

Verwijderd

Topicstarter
Misschien het makkelijkste:

voorbeeld: http://sake.eskens.net/mail.html
fla: http://sake.eskens.net/mail.fla

• GrimaceODespair

GrimaceODespair

Zoals het filmpje er nu uitziet, zal je gewoon die combobox moeten lezen en de inhoud ervan in je root zetten. Iets in de trant van:
Flash ActionScript:
1
2
// zet dit in de on (release) van die mailknop
sakeData = hoe_ziet_sake_eruit.getValue();

En dan krijg je in je PHP een variabele sakeData binnen die je wel nog aan je body moet plakken. Als dat te moeilijk is, dan zul je dat plakken al in Flash moeten doen, iets van ():
Flash ActionScript:
1
2
// zet dit in de on (release) van die mailknop
_root.bericht += hoe_ziet_sake_eruit.getValue();

Nog 3 opmerkingen:
  • Kies wat nettere variabelenamen. Ik kan je niet verwijten dat ze nietszeggend zijn (want nog vreselijker is a1..a10, b1.. etc.), maar kies wat kortere en evt omschrijvende namen, zoals sakeUitzichtKnop, sake50jaarKnop, ... (om het voor jou in het Nederlands te houden)
  • Je Actionscript is geschreven in Flash 4-stijl (bv: "/:bericht" ipv "_root.bericht". Je kunt beter de nieuwe stijl hanteren, voor leesbaarheid, compatibiliteit en alles wat standaardisatie aangaat (voor zover je natuurlijk over standaard kunt spreken bij het proprietary Flash).
  • En als laatste mss nog een tip: wat investeren in Engels kan nooit kwaad, want 90% van alle documentatie bij programma's is of Engels of Chinees, en ik denk dat je dat eerste eerder onder de knie hebt dan die laatste :+

[ Voor 2% gewijzigd door GrimaceODespair op 01-05-2003 13:36 . Reden: ik kan al goed tellen ]

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, het werkt nu:)
Pagina: 1