pc als switch/hub

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82103

Topicstarter
Misschien een hele domme vraag, maar is het niet mogelijk om een computer in te richten als switch of hub? Heb namelijk toch genoeg netwerkkaartjes en zo. En dan hoef ik geen switch te kopen voor die 3 pc's. Gaat dat misschien met een programma of zo? En weet iemand misschien ergens een site waar ik kan vinden hoe ik het moet instellen enz? Heb zelf al eens rondgekeken maar niets gevonden
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 08:42
bridgen? zo kan je 2 netwerken aan elkaar koppelen, hoe dat met 3 werkt kan ik je (helaas) niet vertellen :) standaart in winXP, en geloof ook 2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb de functie wel gezien ja in windows xp, maar weet iemand misschien dan hoe ik dat met 3 netwerkkaarten kan doen?
En moet ik dan ook iets speciaals instellen op die pc's die verbinding maken met die ene pc dan?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 82103 op 28-04-2003 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

wrom geen switch? Kost je een stuk minder stroom vrbruik en zo duur zijn die dingen toch niet?

Klik

Voor minder dan €25 heb je er al een.

[ Voor 5% gewijzigd door CrashOne op 28-04-2003 18:10 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
vind het leuk om wat uit te proberen met pc en zo. En sowieso moet ik dan weer allemaal andere kabels gaan kopen dan wat ik nu heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Anoniem: 82103 schreef op 28 April 2003 @ 18:08:
ik heb de functie wel gezien ja in windows xp, maar weet iemand misschien dan hoe ik dat met 3 netwerkkaarten kan doen?
Even in de help van XP zoeken naar bridge en je hebt zo je antwoord..
(gewoon de drie verbindengen selecteren, rechtsklikken en voor bridge connections kiezen.
En moet ik dan ook iets speciaals instellen op die pc's die verbinding maken met die ene pc dan?
Nee, die maken deel uit van hetzelfde netwerk, dus net zo instellen alsdat ze aan een hub zouden zitten.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Zo kun je natuurlijk wel een stuk goedkoper een gigabit netwerk maken :) Die gigabit switchen zijn stervensduur, maar de kaartjes zijn wel weer betaalbaar.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18749

tweakduke schreef op 28 april 2003 @ 19:15:
Zo kun je natuurlijk wel een stuk goedkoper een gigabit netwerk maken :) Die gigabit switchen zijn stervensduur, maar de kaartjes zijn wel weer betaalbaar.
Maar dat werkt dan ook weer beroerd, gezien het feit dat een 8poorts gigabit switch ongeveer een 16 Gbps backplane heeft, enne.. dat trekt je standaart 32bits pci mobo klungel niet echt denk ik. :*)

Anyway, vergeet het maar.. want het werkt niet.. je kan wel 6 kaarten in je bak hangen, maar echt een switch zal het nooit worden. Misschien dat er wel software voor is, maar ik vraag me af of je dat wel allemaal wilt doen. Van SVEC heb je namelijk een 5 poorts switch voor 24 euro. En die BenQ en Sweex van 25 doen het oo kgoed hoor ;) :+

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 18749 op 28-04-2003 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• secoh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-02 09:13

You are standing in an open field west of a white house, with a boarded front door. There is a small mailbox here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer, maar freesco ondersteund niet meer dan 2 NIC's in je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Nou ja met 3 kaartjes kan het wel werken mits je 64bits pci sloten hebt :) Heb je toch een snel klein lannetje

Maar ja mobo met dual cpu en 64bits sloten is ook weer duur :/

Dus vergeet mijn idee idd maar :D

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Om er een efficiente bridge van te maken kun je eens gaan Googlen op :
- PCbridge
- KBridge
De ene is gebaseerd op een Linux-kernel en gebruikt packet-drivers, zodat de meeste kaarten ondersteund worden, de andere draait native ne ondersteunt alleen eigen drivers.
Beide draaien vanaf een floppy, en ondersteunen (minstens) 4 controllers per systeem.
Ik heb PCbridge enige tijd gebruikt om mijn 10Base-5 en 10Base-2 segmenten te bridgen, en dat ging probleemloos op een 286-er.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 13:57
Dit kan ook met NT4 al.... Dan moet je een vinkje aanzetten (in het laatste tabblad van NIC eigenschappen -- vergeten hoe het heet). Da's helemaal simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Nee, dat is routeren (het vinkje staat bij IP-forwarding), waarbij het verkeer op de IP-laag wordt geregeld.
Bridging werkt op de Ethernet-laag, en hub-functionaliteit regelt geen verkeer, maar dupliceert pakketten naar alle andere interfaces.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83817

En hoe moet je dan een netwerkbrug maken in windows 2000?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:33

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 82103 schreef op 28 April 2003 @ 18:11:
vind het leuk om wat uit te proberen met pc en zo. En sowieso moet ik dan weer allemaal andere kabels gaan kopen dan wat ik nu heb.
Als je een switch koopt met auto MDI/MDI-X heb je geen andere kabels nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
tweakduke schreef op 28 april 2003 @ 19:15:
Een gigabit switch is volgens mij goedkoper en sneller. Gigabit NICs kosten 60 euro/stuk.

[ Voor 57% gewijzigd door Olaf van der Spek op 29-04-2003 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SMC TigerSwitch 1000

Backplane: 16 Gbps, 11.9 mpps, 12,000 MAC addresses
Features: SNMP, webmanagement, VLAN, QoS, spanning tree
Layout: Fixed 8x 1000 Mbps SX SC connectors

1 x 8-port SX Chassis = +- 1000 euro :+
Pagina: 1