Probleem kort:
Met Ghost Bootdisk Wizard (Ghost Corporate 7.5) valt tijdens het booten de netwerkverbinding weg.
Omschrijving:
Ik heb met de Bootdisk Wizard van Ghost een bootable floppy aangemaakt op basis van PC-DOS. Ik gebruik een 3Com 3C905-TX (revisie 4) netwerkkaart (PCI). Als ik nu boot vanaf floppy wordt de protocol-manager geladen. Op dat moment is er nog een netwerkverbinding (link op switch brandt). Als Netbind (5.24) geladen wordt, valt de verbinding permanent weg.
Ik heb deze NIC uit een andere PC gehaald en daar werkte dezelfde bootable floppy (en Netbind) wel naar behoren. Daarmee heb ik ook images kunnen uploaden naar de Ghost Corporate Server.
Gerelateerd probleem:
Onder Windows XP Pro : Het uploaden van grote bestanden (>50Mb) over zowel internet als intranet met deze PC breekt af wegens time-out problemen. Dit probleem treedt op onafhankelijk van het lid zijn van een domain of niet. Het downloaden is geen enkel probleem.
Al geprobeerd:
Server waar Ghost Corp. Server op draait:
AMD 2100XP met 1Gb PC2100 geheugen, Windows 2003 Enterprise Server (beta), NIC 3C905-TX-M
Werkstation met problemen:
AMD 1.2Ghz (T-bred) met 512Mb PC133 geheugen, mobo Aopen AK73 Pro (A) met Bios 1.16, Windows XP Pro, NIC 3Com 3C905-TX
Er zijn op de w2k3 Server geen Quota's ingesteld en het gebruik van quota's is uitgeschakeld.
Ik log in als adminstrator met alle rechten van domain-admin etc.
Netwerk:
IP-range 192.168.1.x
Mask : 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
Switch : Sitecom 8 poorts 10/100
Kabel : UTP CAT5E, lengte max. 25 meter
Mijn creativiteit is na 2 dagen speuren en uitproberen zo ongeveer uitgeput. Wie heeft nog meer opties die ik kan proberen?
Met Ghost Bootdisk Wizard (Ghost Corporate 7.5) valt tijdens het booten de netwerkverbinding weg.
Omschrijving:
Ik heb met de Bootdisk Wizard van Ghost een bootable floppy aangemaakt op basis van PC-DOS. Ik gebruik een 3Com 3C905-TX (revisie 4) netwerkkaart (PCI). Als ik nu boot vanaf floppy wordt de protocol-manager geladen. Op dat moment is er nog een netwerkverbinding (link op switch brandt). Als Netbind (5.24) geladen wordt, valt de verbinding permanent weg.
Ik heb deze NIC uit een andere PC gehaald en daar werkte dezelfde bootable floppy (en Netbind) wel naar behoren. Daarmee heb ik ook images kunnen uploaden naar de Ghost Corporate Server.
Gerelateerd probleem:
Onder Windows XP Pro : Het uploaden van grote bestanden (>50Mb) over zowel internet als intranet met deze PC breekt af wegens time-out problemen. Dit probleem treedt op onafhankelijk van het lid zijn van een domain of niet. Het downloaden is geen enkel probleem.
Al geprobeerd:
- Gezocht op de website van Symantec en gemaild, echter nog geen reaktie.
- Gezocht in de topics hier.
- Netwerkkaart opnieuw getest in systeem waar bij uitkwam.
- Netwerkkabels vervangen
- 3 andere NIC's geprobeerd (Realtek 8139, HP-1270EN, Digital 21143).
- MS-DOS op bootable floppy in plaats van PC-DOS.
- Nieuwe NDIS2-drivers en nieuwe package drivers via 3Com
- De instellingen van de NIC aangepast (10Mbit en 100Mbit, Half Duplex en Full Duplex, AutoNegotiate)
- BIOS op mobo probleem-PC geflashed naar laatste versie (1.16 naar 1.20)
- Vast IP toegekend en via DHCP verkregen IP.
- Netwerkkabel uit werkende PC in probleem-PC gestoken.
- Andere poorten op de switch, inclusief de poort van de wel werkende PC
- De probleem-PC een andere machinenaam gegeven, een andere NETBIOS naam, uit het domain gehaald, weer terug in domain, zowel met dezelfde naam als met een andere naam.
Server waar Ghost Corp. Server op draait:
AMD 2100XP met 1Gb PC2100 geheugen, Windows 2003 Enterprise Server (beta), NIC 3C905-TX-M
Werkstation met problemen:
AMD 1.2Ghz (T-bred) met 512Mb PC133 geheugen, mobo Aopen AK73 Pro (A) met Bios 1.16, Windows XP Pro, NIC 3Com 3C905-TX
Er zijn op de w2k3 Server geen Quota's ingesteld en het gebruik van quota's is uitgeschakeld.
Ik log in als adminstrator met alle rechten van domain-admin etc.
Netwerk:
IP-range 192.168.1.x
Mask : 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1
Switch : Sitecom 8 poorts 10/100
Kabel : UTP CAT5E, lengte max. 25 meter
Mijn creativiteit is na 2 dagen speuren en uitproberen zo ongeveer uitgeput. Wie heeft nog meer opties die ik kan proberen?
[ Voor 2% gewijzigd door nightowl op 28-04-2003 18:17 . Reden: memory typo ]
Ik pas in mijn jas. Mijn jas past in mijn tas. Dus ik pas in mijn tas.