[TFT]Verticale streep, defect?

Pagina: 1
Acties:

• MrG
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 12:53
Sinds vandaag begon mn trouwe 15" IBM TFT kuren te vertonen met een rode verticale streep. Eerst vaag en nu gewoon voluit... het is niet m'n videokaart helaas, die heeft nog garantie....

Hieronder een foto, misschien iemand die dit eerder heeft gezien?

Afbeeldingslocatie: http://sku.mine.nu/stats/streep.jpg

De streep is goed te zien, hij is precies 1 pixelbaan en dus kaarsrecht.
Monitor is van '99 eigenlijk nog nooit problemen mee gehad... Kabels al gecontroleerd, dat bood ook geen oplossing...

Gelukkig heb ik nog een 20" zwarte IBM CRT achter de hand, maar die neemt zoveel ruimte in :(

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-07 22:41

BJD

ik moet je (denk ik) condoleren.
ik had vroeger een oude compaq laptop die ook verticale streepen had.
die was dan niet van boven naar beneden maar helemaal.
druk er is zachtjes met je duim op.

• Palmboom
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-05 13:47
dit is normaal gesproken foute boel ja. Misschien kan IBM het nog goedkoop fixen voor je, maar waarschijnlijk (gezien de prijzen tegenwoordig) kun je beter een nieuwe kopen. Aan alles komt een eind. 1999-2003 is 4 jaar. Heb weleens iets gelezen dat een TFT zo'n 5 jaar mee zou moeten gaan, maar weet niet meer waar.

• MrG
hmmm ok dan houdt het gewoon op vrees ik, met mn duim erover hielp helaas niks... ik denk dat er inderdaad echt iets stuk is qua eletronika... bedankt voor de reacties, ik nu maar slepen met 20" crt :)

Verwijderd

1 pixelbaan breed? Brede pixels dan. En daarboven zit zo te zien ook nog een gedeelte zonder rode streep. Heeft zo te zien dus niks uit te staan met de matrix aansturing van de panel.
Weet je zeker dat je kabel, vga-poort etc. niet beschadigd zijn?

• MrG
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 20:46:
1 pixelbaan breed? Brede pixels dan. En daarboven zit zo te zien ook nog een gedeelte zonder rode streep. Heeft zo te zien dus niks uit te staan met de matrix aansturing van de panel.
Weet je zeker dat je kabel, vga-poort etc. niet beschadigd zijn?
Ik haal alle kabels los behalve de stroom, dus ook de vga kabel van de monitor zelf, en de streep blijft. Ik heb een beetje onstabiele hand zoals je ziet en dat i.c.m. een hoge sluitertijd levert een mooi wazig plaatje op, maar neem van mij aan dat het 1 pixelbaan is.

• Aphelion
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-07 19:19
hmm erg minders
nouja als je vanplan bent hem weg te gooien, k zou hem overigens graag willen hebben. Twijfel al gelange tijd of ik een tft zal kopen en zon ding is handig om het dan even een maandje uit te proberen :) dan valt zon streep wel te negeren :)

Feeling lonely and content at the same time, I believe, is a rare kind of happiness

• MrG
Maurice schreef op 29 April 2003 @ 09:49:
hmm erg minders
nouja als je vanplan bent hem weg te gooien, k zou hem overigens graag willen hebben. Twijfel al gelange tijd of ik een tft zal kopen en zon ding is handig om het dan even een maandje uit te proberen :) dan valt zon streep wel te negeren :)
Als ik ´m weggooi (wat zeer onwaarschijnijk is) zal ik je wel een mailtje sturen. Overigens merk ik nu pas weer wat het is om met CRT te werken... klote gewoon en waarschijnlijk moet ik nog een hoop instellen aan mn monitor ik wordt er gewoon scheel van... geef mij maar TFT :)

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08 04:17

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Heb ik met een oud compaq laptopje ook, daar issie blauw. Eerst hielp beeldscherm beetje buigen, daarna hielp slaan en nu helpt niks meer helaas. Ik ben bang dat ie dus echt kapot is.
Pagina: 1