Mail versturen met K-mail gaat niet.

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 09:42

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik drai Mandrake 9.1. Nou wil ik dus met K-mail een mail verzenden maar dit gaat dus niet.
Als ik het weg wil sturen krijg ik de volgende melding:

Het verzende faalde:
Het adres van de afzender ontbreekt.

Het bericht blijft in de map enz enz

Het werkt trouwens alleen niet bij een REPLY . Als ik een nieuwe mail schrijf dan is het weg.

iRacing Profile Flickr

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:34

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
het kan zo zijn dat de afzender dan ontbreekt. (bijvoorbeeld, er staat Unknown)

Veel spam mails hebben dit bijvoorbeeld. Geef eens wat meer info? (like; lukt het sturen van een normale (geen reply) mail aan dat adres wel?

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:48
Kijk eens in je outbox, heel af en toe crasht kmail bij het afsluiten (tenminste, ik heb dat wel eens) en staat daarna een reeds verstuurd mailtje weer in je outbox, tenminste: "soortvan" in je outbox dan; er staat namelijk wel een mailtje maar geen inhoud of subject of geadresseerde.

Dat werkt dus niet :)

Als dit zo is kun je het "mailtje" gewoon weggooien, en daarna moet alles het weer doen.

Dit is trouwens een bekend bugje, hopelijk fixen ze 't eens een keer ofzo :)

De andere mogelijkheid is dat je *inderdaad* een mailtje hebt verstuurd zonder iemand te adresseren, maar volgens mij is dit niet mogelijk, KMail klaagt namelijk op het moment dat je zo'n mail probeert te verzenden al ("You must specify at least one receiver in the To: field").

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:42

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het gaat hier niet om mail zonder TO-header, maar zonder FROM-header ('het adres van de afzender ontbreekt'). Heb je misschien ingesteld dat er bij het beantwoorden van bepaalde mail een andere identiteit wordt gekozen, waarin de FROM niet wordt gespecificeerd? Dat zou verklaren waarom het sturen van nieuwe mail wel lukt, want dan wordt je normale identiteit gebruikt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Wilke
Oh, als de FROM header mist dan is het helemaal vrijwel zeker dat probleem wat ik net noem.

Alleen even niet die headers door elkaar halen 8)7

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 09:42

seninha

god's right foot

Topicstarter
Ik heb zelf niets ingesteld. Heb alles gewoon default gelaten, behalve de POP en SMTP .

De naam van de gene waar die heen moet staat er wel. Mijn adres zie ik nergens.

iRacing Profile Flickr

Verwijderd

Bij Edit en dan Mail & Newsgroup preferences kun je dat invullen.

Veld : Your Name
Veld: Your email adres
Veld: Your reply adres.

• Wilke
Okay, dan gaat het topic dicht.

Dit is gewoon basic configuratie-stuff (zit zo'n mooie GUI voor bij enzo :) )
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.