Toon posts:

[HD] Schijfleesfout bij boot na reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Mijn pc reset de laatste tijd nogal vaak met onderstaande error. Ik heb een pc voor iemand anders in elkaar gezet (beide AMD systemen, zijn en mijn ;)) en ook daar is deze melding vaak. Na op de restartbutton te hebben gedrukt, herkent ie de harde schijf niet meer. Schijfleesfout is op de ene computer de melding, op de ander zegt ie: insert floppy boot device, ofzo.. De schijven zijn een Maxtor 40GB 7200 rpm en een Maxtor 120GB 7200 rpm..

KERNEL_STACK_INPAGE_ERROR
Na deze melding komt een verhaaltje met als het niet eerder gebeurd is dat je overnieuw op moet starten en blabla, maar dan staat er:
***STOP: 0x00000077 (0xc0000185, 0xc0000185, 0x00000000, 0x00915000)

Vervolgens staat op het eind van het blauwe scherm dit:
Bezig met het starten van de fysieke geheugendump

Heeft iemand enig idee hoe dit probleem is gekomen? En vooral hoe ik het wegkrijg? Kan het zijn dat ik verkeerd? geformatteerd heb? De partities verkeerd heb ingedeeld?

Ik hoop dat iemand hier al eens ook problemen mee heeft gehad ;) Alvast bedankt..

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

je kan een tooltje bij maxtor downloaden om te kijken of de schijf nog goed is.
ik weet niet of het bij maxtor ook zo is maar heb je hem mischien op cableselect staan :?
jumpers achterop de schijf.

http://www.maxtor.com/en/support/downloads/powermax.htm

en wat heb je nog meer aan de ide hangen en wat voor mobo :?

[ Voor 24% gewijzigd door chucky666 op 28-04-2003 17:46 ]

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Ik kan nu ook niet meer opstarten.. want hij zegt: mist file ntoskrnl.sys :S.
De jumper staat op cable select jah, op de ene pc die niet bij mij thuis staat in ieder geval. Bij mij thuis zal ik morgen kijken, maar ik geloof van wel..

Mobo: een MSI en een Leadtek.. Dus het zou niet specifiek aan het mobo alleen kunnen liggen dacht ik zo...

Vandaag, toen mijn comp nog opstartte, zag ik 1 keer bij die fout met fysieke geheugendump etc. fout in bestand: atapi.sys en een keer fout in: ntfs.sys.

Zou het ook aan de ntfs (snel) indeling en format kunnen liggen?

/EDIT Ik zit nu op comp thuis, na een jumpertje op de schijf willekeurig te hebben verwijderd (ik kan nergens vinden waar ik welke jumper neer moest zetten :) En er zater er 2 op, en normaal is van boven naar beneden, zo veel mogelijk links MASTER, toch? Alles doet het - voorlopig - perfect :S

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 23:24 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

http://service.maxtor.com...tor_quantum%20jumpers.htm

links is de master setting ja :)
als je hem bij die vriend ook op master zet gaat het dan ook goed :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Hmm fysieke geheugendump.. zo'n soort foutmelding kreeg ik ook toen mijn geheugen laatst brak was. Wie weet ligt het daarin ipv. je HD :?

Verwijderd

Topicstarter
Die vriend was zijn comp al aan het formatteren, en snapt er geen drol van :). Ik ga er vandeweek zelf ff langs.. ik heb nu gezegd wat ie moet doen, maarja, we zullen zien ;).

Met die fysieke geheugendump: mem is net nieuw, memtest vind geen problemen en compu blijft t nou gwoon doen, dus zal niet het geheugen zijn denk ik. Ik krijg next week wel eindelijk 256MB DDRRAM erbij, want 256 is toch net iets te weinig :)

thx 4 alle hulp!
Pagina: 1