Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

486 PSU van IBM (en 2 psu`s koppelen)

Pagina: 1
Acties:

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11 22:43
Ik heb hier een oude 486 voeding liggen die ik wil gebruiken.
hoe ver IBM ook vooruit is (heeeeel soms) het kan toch lastig zijn.
deze voeding heefd namenlijk geen 230v schakelaar, maar een 3 dradig verbindings snoertje naar het mobo. daar zit een laagspannings schakelaartje aan.
is het ook mogenlijk om die psu toch aan de praat te krijgen.

en nog een vraagje is het ook mogenlijk om op een simpele maniet 2 psu`s te koppelen???
ik wil namenlijk een 486 via de paralele poort lampen aan sturen die gevoed worden door die ibm psu. maar ik vroeg me af of het mogenlijk was dat als de ibm psu niet genoeg stroom kon leveren dat de psu van de 486 zelf het tekort aanvult (het gaat over de 12v lijn)

• virus.elektro
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 19:44

virus.elektro

profesionele monitor sloper

mij moet je 2 voedingen kunnen koppelen. wel diodes gebruiken in de aansluit draden, tegen foutgerichte stromen. voor dat aanzetten weet ik geen oplossing

elektrotechniek is leuk (nog wel). ik ga dus weer verder met leuke dingen ontwerpen. amd 2200+ 256mb 333mhz,gf4 440mx, 120gb,16X dvd. jarr-url

Verwijderd

vwb het aansluiten van de voeding: als je er een schakelaartje op aansluit lijkt het me mogelijk om de voeding aan te zetten.

het parallel schakelen van voedingen zou ik niet doen. Als ontwerper van voedingen kom ik regelmatig de eis tegen om voedingen parallel te kunnen schakelen. Hierbij is dan een current-sharing oplossing nodig omdat niet elke voeding exact dezelfde uitgangsspanning heeft.

Bij het gebruik van lampen icm een voeding moet je ook opletten. Een gloeilamp(je) heeft op het moment van inschakelen een hele lage weerstand. Gedurende korte tijd kan (en zal) je uitgangsspanning inzakken.

Het gebruik van diodes is theoretisch correct. Ik weet niet hoe groot de stromen zullen zijn die je over de paralelle poort wilt halen maar een normale diode heeft een drempelspanning van 0,6~0,7V. Elke ampere stroom die je door de diode laat stromen geeft een dissipatie van 0,6~0,7W in die diode. Bij grote stromen dus de juiste diode kiezen en goed koelen.

• BJD
mmmm,
een schakelaarjes op 3 snoertjes heefd 3 mogenlijkheden.
of het word met een data overdracht gedaan.
maar ehhh... als die lampen de psu vernielen maakt het me nix uit.
zolang hij maar pof zegt ipv klaboem

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-11 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ALs ik me niet vergis zaten in die IBM's staafjes, die helemaal naar achter de PC de voeding in liepen. DUs als het goed is zit de aan/uit switch IN de voeding zelf, en moet er ergens een (waarschijnlijk rond) gaatje zitten van ca. 1 cm doorsnee. Kijk ff zou ik zeggen, anders zou ik het ook niet weten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• BJD
nej het gaat echt om een electroniche aan en uit schakeling.
ik zal ff meten aan het mobo of er als ik de powerswitch indruk een kortsluiting komt

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

is het niet gewoon een ATX voeding? Zal wel een domme opmerking zijn nouja.. :X

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 15:02:

Het gebruik van diodes is theoretisch correct. Ik weet niet hoe groot de stromen zullen zijn die je over de paralelle poort wilt halen maar een normale diode heeft een drempelspanning van 0,6~0,7V. Elke ampere stroom die je door de diode laat stromen geeft een dissipatie van 0,6~0,7W in die diode. Bij grote stromen dus de juiste diode kiezen en goed koelen.
Dan lijktt mij een 4007 wel voldoende! :Y)
en die spanning kun je toch ook met een reais aan schakelen?
(denk ik B) )

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 22:26 ]

• BJD
ik denk dat ik hem niet met de andere voeding ga schakelen ook omdat er bij een deffectje 2 voedingen in 1 klap gaan :D :D :D

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 29-11 12:38

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

BJDI schreef op 28 April 2003 @ 17:07:
en nog een vraagje is het ook mogenlijk om op een simpele maniet 2 psu`s te koppelen???
Zie:Twee voedingen in 1 kast
Diverse aanwijzingen om AT PSU te koppelen.
Pagina: 1