CAS2 vs CAS2.5

Pagina: 1
Acties:

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-08 18:02
Ik heb nu 2x geheugen erin zitten van CAS2.5

Nu wil ik deze upgraden naar 2x geheugen van CAS2 (Corsair met platinum heatspreader)

Nu heb ik gelezen in de handleiding van mijn moederbord, die kan het wel aan.
Echter staat er ook bij dat CAS2 betere performance heeft, maar CAS2.5 stabieler is.

Iemand die mij meer info kan geven?

Ik heb search gedaan en ge-googled, niks nuttigs gevonden.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat is in principe onzin. Als je geheugen cas2 is zal het op cas2 sneller lopen dan cas2.5 (logisch want het heeft met de vertragingstijden/wachttijden te maken) maar onstabieler niet. Als je cas2.5 geheugen op cas2 laat lopen kan het best onstabiel worden.

trouwens, ik zal niet nieuw geheugen cas2 aanschaffen voor die minimale snelheidswinst hoor. Probeer anders dit geheugen op cas2 te draaien en dan memtest86 te runnen, kijken of je fouten hebt.

[ Voor 28% gewijzigd door Viper® op 28-04-2003 16:48 . Reden: Stukje eigen mening :P ]

• The Conman
dank je viper_74, stond op het punt mijn 2 modules te verkopen en corsair cas2 te kopen wat 2x zo duur was als een gewone...

als ik 2.5 op 2 ga draaien moet er nog iets veranderd worden aan de spanning en andere settings?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Als je alleen om deze parameter nieuw geheugen gaat kopen verklaar ik je voor gek. Wat stabiliteit betreft: een DIMM zal altijd stabiel zijn als je hem volgens spec draait, dus dat 2.5 stabieler zou zijn is zo bekeken gewoon crap (de obligate uitzonderingen daargelaten natuurlijk :+ )
Belangrijker dan de CAS parameter zijn alle andere parameters tezamen. CAS heeft niet meer zo'n grote invloed als 'vroeger' bij de PC133 SDRAM DIMM's en tel daarbij op dat het verschil nu nog maar een halve kloktik is (2,5 of 2,0) en je hebt een overgewaardeerde parameter :) Overigens snap ik niet dat je niks met de search of in de RAM FAQ hebt kunnen vinden :?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 20:06

Stropdas

Insert subtitle here

Het maakt tegenwoordig niet zoveel meer uit idd. Nog geen 5% in de extreme gevallen waar t uit zou kunnen maken. Om er nieuw geheugen voor te kopen is imo een beetje overdreven, maar als jij t mooi vind staan hou ik je niet tegen :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb een Noname DDR PC2700 CAS 2.5 reepje wat prima op CAS2 wil :Y) (andere instelling op Fast)

Gewoon proberen :) PC Instabiel? Zet je het weer terug :P

Verwijderd

ja je bent welk gek als je 2 repen ddr gaat halen alleen voor die cas 2 en corsair is ook niet echt bepaald goedkoop. je moet gewoon proberen of die reepjes die je nu hebt op cas 2 te kunnen laten draaien meestal wilt dat het wel dus lijkt mij geen probleem.

Verwijderd

Ik draai mijn Samsung PC2700 CL2.5 reepjes gewoon op CL2 :)
(5-2-2-2 op 333mhz)

CL2 dimms zijn vaak vet veel duurder (333mhz of hoger) terwijl de normale dimms vaak heel wat reserves hebben en dus ook op strakkere timings willen draaien.

En zoals al gezegd, echt heel veel performance winst hoef je niet te verwachten, laat staan of je het ook echt gaat merken. Maar ja, een beetje tweaker probeert overal performance winst te boeken toch?? ;)

Verwijderd

Alleen als je zo snel mogelijk geheugen wil hebben moet je cas 2 nemen, maar dan moet je ook pc-3200 of pc-3500 gebruiken en je proc op hoge fsb draaien. Bij een "gewone" snelheid van pc-2700 zou ik het niet doen.

• The Conman
dank jullie voor reacties,

ik ben er uit, ga geld besparen en geen nieuwe kopen.

(topic kan gesloten worden)
Pagina: 1