Probleem met via 4in1 4.46

Pagina: 1
Acties:

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik weet niet precies waar dit topic thuishoort dus ik pleur het hier maar neer. Dit is een soort van "waarschuwing".
Sinds vanmiddag dacht ik laat ik mijn drivers etc. eens updaten. Mijn systeem specs staan in me sign. ik weet dat je daar niet naar mag referren vaak, maar om het nou helemaal over te typen.
Mijn probleem was als volgt:

Ik heb nieuwe drivers gedownload voor:
Promise 376 Version 1.00.1450.25-2
Via 4in1 version 4.46
beide voor mijn A7V8X

beide geïnstalleerd en het liep goed verder. Nou ging ik een ge-rarde divx film uitpakken, en kreeg een foutmelding dat een rar kaduk was. Met de bijbehorende .par file gekeken welke fout waren. De fouten gerepareerd en hij zei bij alle files good. Toen nog maals unrarren.... weer een crc fout :S
.pas geopend, alles gerefreshed...en verdomt... een paar andere files ineens corrupt. Een aantal keren opnieuw gerefreshed en toen waren die files weer in orde, maar andere weer fout :(

Dus ik op mijn andere pc. een andere rar film gepakt. Die deed het daar perfect, no probs. Ik kopieren naar mijn WD80GB die hangt op mijn enigste Raid IDE aansluiting. Testen met winrar... geen fouten... nogmaals testen geen fouten. Nogmaals... R04 error.... nogmaals testen R14 error. En soms weer geen fouten.
Op dit moment was het voor mij |:(
Mijn fsb is flink geklokt en me geheugen ook dus ik dacht misschien dat het daar aan ligt, maar daarvoor nooit probs mee gehad.
Ik de nieuwe 376 promise drivers gedeinstalled en opnieuw booten. Voor de zekerheid me fsb van 192 -> 191 gezet.
En nog steeds hetzelfde probleem. Toen maar me Hyperion 4.45 4in1 via drivers weer geïnstalled, en nu net 30 keer getest en geen problemen.
Ik weet niet 100% zeker of het aan de 4.46 van via ligt, maar verrek maar met je driver, ik houd mooi de 4.45.

ps. Mijn andere schijf is 40 gb en die hangt aan een normale IDE, en die gaf met die 4.46 volgens mij geen problemen, heb het toen nog niet uitgebreid getest omdat ik niet wist waar ik naar moest zoeken. Misschien vindt de promise controller de drivers niet lief 8)7

Hebben nog meer mensen hier al rare dingen gehad sinds de nieuwe drivers ? Of heb ik gewoon een verrote pc :D

[ Voor 8% gewijzigd door Viper® op 28-04-2003 16:40 . Reden: extra stuk 2de hd ]

• breadje
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:56
sory voor het omhoog brengen van zo'n oude topic, maar ik heb dus exact het zelfde probleem.
Dus alle data op mijn raid 0 schijf is corupt. Ik start van die schijf ovirigens winxp. Dat gaat dan ook goed totdat ik wat kan gaan doen. Zelfs als ik ctrl alt del indruk krijg ik de melding dat lala in reg tada er niet is. Ook het afsluiten van de computer kan niet omdat windows het afsluitprograma niet kan starten. Soms start de verkenner wel op en dan kan ik wel rondneuzen op mijn hardeschijven.

Ik heb wat zitten testen en dit probleem ontstaat bij mij als ik de agp drivers instaleer. Ik snap niet waarom die zorgen dat mijn raid schijven het niet meer doen. Maar het zorgt er wel voor dat ik geen AGP 8x kan gebruiken en steevast detecteren programa's maar 64mb geheugen op mijn radeon 9700pro kaart.

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-07 21:48
Gooi die 4.46 troep weg, die lijken bij veel mensen meer kwaad dan goed te doen.
Bij mij werkt 4.45 het beste, en ik ga ze niet meer updaten..