Casema Broadband Premium Multiplay / Wireless

Pagina: 1
Acties:
  • 103 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
Sinds kort heb ik op mn computer wireless internet; wireless router van d-link inclusief netwerkkaart wireless. Internet gaat perfect, vlotjes als wat. Als ik normale pingtest laat lopen (-t) naar bijvoorbeeld www.tweakers.net, is mijn gemiddelde ping ongeveer 25-30 met uitschieters naar de 45 / 50 af en toe.

Nu ben ik nog nieuw in de multiplay internet games. Ik had de demo van Deltaforce <edit. Black Hawk) gedownload, en daar heb ik altijd een ping van 140+. Soms zelfs 200, 300. Toen vietcong eens geprobeerd, en daar hetzelfde verhaal; laagste ping is 90 die ik heb meegemaakt, maar soms normaal gewoon tegen de 160 / 200.

Kan iemand mij vertellen hoe dit kan? Ik kan het zelf niet verklaren. Ik heb wel het vermoeden dat het door mijn draadloze verbinding komt, hoewel ik dan niet snap dat de gewone pings naar websites goed uitkomen (het is 22Mbit netwerkrouter, met 22 mBit kaar, gemiddelde sterkte is goed/zeer goed).

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

Verwijderd

Dit is meer een topic voor SPV, maargoed :)

We spreken over Casema, in mijn ervaring de grootste ramp die internetland ooit heeft gekend. Het enige wat ik zosnel kan verzinnen is om even te kijken bij andere mensen in de buurt (het liefst in de straat) of het daar beter gaat met een niet wireless internet verbinding

Met kabel deel je namelijk dezelfde bandbreedte met je omgeving. Als zij ook hetzelfde probleem hebben, dan is de conclusie duidelijk

• meelmark
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:40:
Dit is meer een topic voor SPV, maargoed :)

Met kabel deel je namelijk dezelfde bandbreedte met je omgeving. Als zij ook hetzelfde probleem hebben, dan is de conclusie duidelijk
als ik uitga van je veronderstelling, zou het zo moeten zijn dat de algemene snelheid met internet ook lager is dan verwacht, maar zit gewoon netjes op 100 kilobyte p/s, dus begrijp het niet.

voor zover ik weet zijn heeeel weinig mensen hier op broadband; allemaal adsl-ers

Verwijderd

Ping en downloadsnelheden hebben weinig met elkaar te maken. Ik zal het proberen uit te leggen

Je loopt in bv Delta Force rond, je schiet en pas 200ms later komt de kogel aan. Dat is irritant, want dan moet de server er rekening mee houden (en dat is niet altijd even nauwkeurig, als er al rekening mee gehouden wordt)

Als je download dan maakt het niet uit als een pakketje 200ms later aankomt, het downloaden zal misschien 200ms later beginnen maar dat merk je niet zo, er kan nog steeds 100kb/s doorheen

Dan kan het natuurlijk ook nog aan het spel zelf liggen, Black Hawk Down en Vietcong hebben misschien niet de beste netcode. Probeer Half-Life of Unreal Tournament eens, gewoon om te kijken of je pings daar ook hoog zijn

Waarom heb je eigenlijk voor Casema gekozen als ik vragen mag? :)

• White Dust
  • Laatst online: 02-02 15:59

White Dust

PlaneScape: Torment

• Wiebbe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:18

Wiebbe

<none />

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:59:
Ping en downloadsnelheden hebben weinig met elkaar te maken. Ik zal het proberen uit te leggen

Je loopt in bv Delta Force rond, je schiet en pas 200ms later komt de kogel aan. Dat is irritant, want dan moet de server er rekening mee houden (en dat is niet altijd even nauwkeurig, als er al rekening mee gehouden wordt)

Als je download dan maakt het niet uit als een pakketje 200ms later aankomt, het downloaden zal misschien 200ms later beginnen maar dat merk je niet zo, er kan nog steeds 100kb/s doorheen

Dan kan het natuurlijk ook nog aan het spel zelf liggen, Black Hawk Down en Vietcong hebben misschien niet de beste netcode. Probeer Half-Life of Unreal Tournament eens, gewoon om te kijken of je pings daar ook hoog zijn

Terr, je hebt wel gelijk over de ping enzo,
maar casema (wanadoo tegenwoordig) is echt veel beter dan vroeger,
als je op het com21 netwerk zit, dan je(ik) met ongeveer ping 60/70 csén...

60/70 als het druk is, als het rustig 40.

Oh noes.. No more TreinTijden :(

• meelmark
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:59:

drie maanden gratis 8)7

maar ik zal maar eens unreal gaan proberen dan om te testen of een ander multiplay spel

Verwijderd

Mwah heb ook draadloos netwerk, maar niks geen problemen... zeker windows XP oid?

• QSYS
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-12-2025
Medal of Honor Allied Assault kun je ook proberen, daar zijn ook altijd goeie servers te vinden.

Verwijderd

Als je door tweakers te pingen maar een vertraging van 30ms ofzo hebt ligt het of aan de spellen (netcode), of aan de servers van de spellen waarmee je connect. Persoonlijk denk ik het tweedde, lijkt me namelijk niet erg logisch dat door bepaalde code de vertraging een dikke vijf maal vergroot wordt.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 20:16:
Als je door tweakers te pingen maar een vertraging van 30ms ofzo hebt ligt het of aan de spellen (netcode), of aan de servers van de spellen waarmee je connect. Persoonlijk denk ik het tweedde, lijkt me namelijk niet erg logisch dat door bepaalde code de vertraging een dikke vijf maal vergroot wordt.
Mha, als je verbinding wordt belast stijgt de ping meestal ook stevig mee hè.
Als je enkel een ping doet zonder netwerkbelasting zijn die pings meestal wel oke. Maar zit je te up en downloaden, wat je dus doet als je aan het spelen bent, stijgt de ping vaak snel. Dus tja, het zou zeer goed gewoon aan z'n Casema kunnen liggen. :(
Het makkelijkst lijkt mij om met een ouderwetse UTP kabel de boel te testen, als je de juiste spullen hebt liggen. :)
Anders inderdaad maar eens met UT oid testen. ;)

🌞🍃

• meelmark
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 17:37:
Mwah heb ook draadloos netwerk, maar niks geen problemen... zeker windows XP oid?
windows xp ja.. hoezo?

• meelmark
meelmark schreef op 28 April 2003 @ 23:08:
[...]

windows xp ja.. hoezo?
is al voor elkaar; heb al inmiddels servers gevonden met de game waar ik draai op 60ms. En met gamespyarcade (ook al doet dat het niet vanwege router) zie ik dat ik met medal of honor 30 ms verbinding heb..

lag dus aan de andere kanten :D

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:03

Lightah

Strikes Again

Als je chinese servers op 128 kbit bandbreedte joined zou ik ook niet echt ping 30 verwachten :)

The Unpredictable Striker!

Pagina: 1