Toon posts:

2e pc kan niet op internet na adsl tweak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via de search kon ik niet vinden wat ik moest doen om het werkende te krijgen.
Inmiddels heb ik een nieuwe switch gehaald met uplink poort en daarmee krijg ik pc1 perfect aan de gang op internet.
Helaas wil pc2 niet werken :(

Instellingen bij TCP/IP zijn gedaan zoals het hoort, ip 10.0.0.151, DNS adressen zoals pc1 en subnetmask en default gateway ook zoals pc1.

Als ik bv MSN wil opstarten op pc2 zegt ie dat ik achter een firewall sta? Terwijl dit bij pc1 niet zo is...

Als ik dan via telnet in de nat list ga kijken staat daar alleen ip 10.0.0.150 maar geen 10.0.0.151....moet ik deze er apart inzetten ofzo dan? En hoe doe ik dat dan?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

I&T -> NT

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
:? Tis toch internet-related?? :P

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 16:36:
:? Tis toch internet-related?? :P
Als je modem wel gewoon kan connecten (en je PC1 werkt, dus is dat zo), is het dus een probleem op je netwerk cq met je modem als router. En dan hoort het in NT :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Topicstarter
Hehe ok, maar heb je ook nog een oplossing toevallig misschien?? ;) O-)

Verwijderd

Topicstarter
Ben er inmiddels achter dat internet op pc1 ook alleen maar werkt als deze verbonden is met de poort 1 die meteen naast de uplink poort zit. (pingen naar 10.0.0.138 levert resultaat op dan)

Sluit ik dan pc2 aan op een willekeurige poort van 2 t/m 8 dan doet het internet het daarop dus niet (pingen naar 10.0.0.138 levert connection timed out op), maar pingen naar pc1 levert gewoon normaal resultaat op (< 1ms) en ook andersom van pc1 naar pc2 pingen werkt gewoon....

Vanuit de poorten 2 t/m 8 kan ik dus niet pingen naar het modem toe :(
Pagina: 1