• FireArrow
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05-2022
Ik wil een nieuwe digi camera kopen. Nu had ik eerst oog op de Sony Syber Shot F717.
In een winkel advies gevraagd en daar zei de jongen dat Sony nogal eens een rode gloed over de foto's heeft (of zo). Dus ik denk SHIT! wil ik eens iets moois, is het niet goed.
Hij raadde mij de Minolta Dimage 7i aan. Ik kijken, prachtig ding!

Kan iemand mij verder advies geven over de voordelen en nadelen tussen deze minolta en sony??? Ik wil graag een 5 meg. pix..
Had de verkoper gelijk over de Sony digicams???

misschien iemand enig idee welke makkelijk te bedienen is.
ik wil btw. zoveel mogelijk zelf kunnen instellen. Maarja, niet alles is in 1x mogelijk he?

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:09
De Sony's hebben inderdaad soms nogal last van het rood of groen, dit kan wel wat gecompenseerd worden via de instellingen, maar interessant is het niet.
Als het niet echt dringend is, kan je nog wachten op de DSC-V1, die komt binnen een maandje uit. Zelfde specs (behalve de lens), maar veel compacter (en goedkoper).
Minolta kan ik je niet mee helpen.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-02 22:01
De 7i heeft nogal last van ruis en de sony heeft soms wat te felle kleuren.
Ik zou zeggen check ff de review van de F717, daar wordt hij vergeleken met o.a. de 7i:
http://www.dpreview.com/reviews/sonydscf717/page19.asp

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:34

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Minolta heeft wel een 28 mm groothoek (die mis je pas als je hem niet meer hebt) en handmatige zoom en kan daarnaast compactflash geheugen van iedere grootte gebruiken wat toch een stukje goedkoper is dan Sony Memory Sticks (ik geloof dat de F717 wel de nieuwe MS kan gebruiken waardoor je niet aan de 128 MB limiet zit).

Ik denk dat je met geen enkele camera uit die prijsklasse een miskoop doet, maar lees gewoon eens wat reviews van alle camera's en neem aan de hand daarvan je besluit.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• FireArrow
Maar ik denk dat als je de camera goed vast wilt houden de Sony het beste is he???
Want die heeft een lekker grote lens., Ik heb hem trouwens pas in m'n handen gehad :D

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-02 22:21
Met beide kan je prima foto's maken. Toen de F707 uitkwam was ie (voor particulieren) het neusje van de zalm en de Minolta ook wel.

No production networks were harmed during this posting

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-02 23:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Dimage 7i heeft wat meer ruis dan de Sony F717 en de Coolpix 5700. Daar staat tegenover de Dimage 7i van deze drie camera's de meest veelzijdige is dankzij het 28-200mm objectief en de directe bediening. Voor point en shoot gebruikt maakt dat laatste niet zoveel uit, maar het is zeker wel een pluspunt als je handmatige instellingen wilt gebruiken. De groothoek van de Dimage 7i vind ik persoonlijk een erg groot pluspunt.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:02
Ik zou als ik jouw was ook naar de Dimage 7hI kijken want deze heeft wat cons van de 7I weg gewerkte en ook nog wat extra pro's
Afbeeldingslocatie: http://www.minoltaeurope.com/phptemplates/IuD/digital1/G1872269_1.jpg

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

De sony kan inderdaad soms wat te kleurige fotos hebben maar dit is ook maar zelden zo vind ik persoonlijk. Als je handmatig fotos maakt met sony camera's krijg je bijna altijd goede kwaliteit fotos met goede kleuren. Dat overdreven groen/rood is echt niet meer zo aanwezig bij de laatste modellen met Carl Zeiss lens (F707, F171, S75, S85, V1) als waar de sony camera's eerst bekend om stonden. Ik zou persoonlijk als wilt kiezen voor minolta of sony voor de sony gaan vanwege de ruis van minolta en formaat. Daarnaast is met die F117 ook alles goed in te stellen, dus je kunt er meer mee dan alleen plaatjes schieten waardoor je ook lang plezier er mee zult hebben. Daarnaast zijn de accus van sony camera echt super !!! Met mijn camera kan ik zeker een volle dag fotos maken en in de nieuwe modellen (F117 en V1) zit er een nog betere accu in!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 18:33 ]

• FireArrow
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 18:31:
De sony kan inderdaad soms wat te kleurige fotos hebben maar dit is ook maar zelden zo vind ik persoonlijk. Als je handmatig fotos maakt met sony camera's krijg je bijna altijd goede kwaliteit fotos met goede kleuren. Dat overdreven groen/rood is echt niet meer zo aanwezig bij de laatste modellen met Carl Zeiss lens (F707, F171, S75, S85, V1) als waar de sony camera's eerst bekend om stonden. Ik zou persoonlijk als wilt kiezen voor minolta of sony voor de sony gaan vanwege de ruis van minolta en formaat. Daarnaast is met die F117 ook alles goed in te stellen, dus je kunt er meer mee dan alleen plaatjes schieten waardoor je ook lang plezier er mee zult hebben. Daarnaast zijn de accus van sony camera echt super !!! Met mijn camera kan ik zeker een volle dag fotos maken en in de nieuwe modellen (F117 en V1) zit er een nog betere accu in!
Uhmmmm ik neem aan dat als je 117 schreef je 717 bedoelde?? :?
TNX btw, ik heb hier echt heel veel aan _/-\o_

Voor andere die het nog niet helemaal door hebben.. Ik heb wel een budget van max 900... excl. accesiores zoals kaartjes ed.

[ Voor 9% gewijzigd door FireArrow op 28-04-2003 18:57 ]

• cûora
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-09-2024
Ik heb zelf de 7i, ben er best tevreden over. alleen de batterijen zijn vrij snel op als je er veel mee speelt, ik kan als ik erg actief foto's maak en veel opnieuw bekijk elke dag de accu's opladen (maar gelukkig krijg je een lader erbij en 4 accu's, dus als je er 4 bijkoopt is dat probleem snel van de wereld, verder zou ik wel meteen voor 256 of 512 mb gaan want hij is zo vol met de 16 mb :)

Verwijderd

FireArrow schreef op 28 April 2003 @ 18:49:
[...]

Uhmmmm ik neem aan dat als je 117 schreef je 717 bedoelde?? :?
TNX btw, ik heb hier echt heel veel aan _/-\o_

Voor andere die het nog niet helemaal door hebben.. Ik heb wel een budget van max 900... excl. accesiores zoals kaartjes ed.
Heb je trouwens ook gekeken naar spects van de V1? Die komt dus binnenkort, zie replies hierboven, maar heeft 1 x optisch minder zoom, daarin tegen wel weer lens van 34 mm, ook 5 Megapixel, vernieuwd model, goede kwaliteit fotos, goede accu, compacter :)
Zie ook www.dpreview.com voor modellen.

De V1: http://www.dpreview.com/reviews/specs/Sony/sony_dscv1.asp

Verwijderd

Ben zelf ook (nog) eigenaar van de Minolta Dimage 7i.
Meer dan tevreden, maar aangezien ik toch het gemak van een spiegelreflex mis met het wisselen van lenzen ga ik over op de D60 van canon.
En inderdaad de groothoek is onmisbaar soms.
Vooral voor foto's in oude steden meer dan ideaal, hier schiet de sony toch te kort.

Kortom die van mij is in de verkoop, mail me gerust voor meer informatie.
Mail adres staat in m'n profiel.

• FireArrow
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 19:22:
Ben zelf ook (nog) eigenaar van de Minolta Dimage 7i.
Meer dan tevreden, maar aangezien ik toch het gemak van een spiegelreflex mis met het wisselen van lenzen ga ik over op de D60 van canon.
En inderdaad de groothoek is onmisbaar soms.
Vooral voor foto's in oude steden meer dan ideaal, hier schiet de sony toch te kort.

Kortom die van mij is in de verkoop, mail me gerust voor meer informatie.
Mail adres staat in m'n profiel.
Groothoek en Tele zijn ook bij Sony verkrijgbaar... een soort opzetstukken als ik het zo mag noemen. :9

BTW, thx, je hoort miss nog van me

[ Voor 4% gewijzigd door FireArrow op 28-04-2003 19:29 ]

Verwijderd

Klopt dat ze verkrijgbaar zijn, maar daar moet je dan wel weer voor dokken, kom je alweer op een aardig hoger bedrag uit.

btw cam is 2 maand oud + extra's

Verwijderd

Ik wou nog eventjes reageren over het feit dat de D7(h)(i) nogal wat ruis produceert.
Naar het schijnt wordt het grootste deel van deze ruis geproduceert door de agressieve sharpening die ingewerkt is in de minolta dimage 7x-reeks. Zelf heb ik er (nog) niet mee kunnen experimenteren, maar ik ga het zeker doen.
Als je een hogere sharpening level hebt, ga je meer ruis krijgen in je foto.
hier een linkje waar het een beetje in staat uitgelegd (ergens in de helft ongeveer) :
http://webpages.charter.n...ml/body_d7_vs__cp990.html

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Voordelen van de Sony: (eigen ervaring)

- lange batterij, techdocs zeggen 3 uur, maar 5 uur a 6 uur is haalbaar bij normaal gebruik.

- weinig 'jaggies' of purple haze (kartelrandjes, paarse gloed @ extreme contrastverschillen).

- snelle cam, in de zin van, opstarten, plaatjes schieten, reviewen, in- en uitzoomen.

- ook in onderbelichte ruimtes waar flits net niet nodig is/kan zijn, maakt de Sony prima pics.

- de extra modes zoals scenery, movie, nightshot en nightframing zijn zeker handig en ook makkelijk als je er mee om weet te gaan.

Over de 7i kan ikzelf niet veel vertellen, want geen ervaring mee. Met de Sony heb ik zeker mooie shots gemaakt, en ik begin de cam steeds beter te kennen. Over opslag, de 256mb tot/met 1Gb zijn ook sinds kort uit, (MagicGate) die prima met de F-717 samenwerken. Dus dat zal ook geen probleem zijn. Succes met je keuze, en kijk op je gemak reviews en user-opinions door. Check vooral of de cam beantwoord aan je eisen, budget, en acessoire-ideëen :)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Hier een gelukkige 7i eigenaar. :)
Het is echt een geweldig apparaat met veel handmatige instellingen.
Alleen lijkt me het verschil met de 7Hi niet de hogere prijs waard.

zo, dat was weer een zinvolle reply... :X

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-02 23:35

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ReemF schreef op 28 April 2003 @ 20:20:
Voordelen van de Sony: (eigen ervaring)

- lange batterij, techdocs zeggen 3 uur, maar 5 uur a 6 uur is haalbaar bij normaal gebruik.

- weinig 'jaggies' of purple haze (kartelrandjes, paarse gloed @ extreme contrastverschillen).

- snelle cam, in de zin van, opstarten, plaatjes schieten, reviewen, in- en uitzoomen.

- ook in onderbelichte ruimtes waar flits net niet nodig is/kan zijn, maakt de Sony prima pics.

- de extra modes zoals scenery, movie, nightshot en nightframing zijn zeker handig en ook makkelijk als je er mee om weet te gaan.

Over de 7i kan ikzelf niet veel vertellen, want geen ervaring mee. Met de Sony heb ik zeker mooie shots gemaakt, en ik begin de cam steeds beter te kennen. Over opslag, de 256mb tot/met 1Gb zijn ook sinds kort uit, (MagicGate) die prima met de F-717 samenwerken. Dus dat zal ook geen probleem zijn. Succes met je keuze, en kijk op je gemak reviews en user-opinions door. Check vooral of de cam beantwoord aan je eisen, budget, en acessoire-ideëen :)
De F717 heeft inderdaad een veel lange accuduur dan de Dimage 7i/7Hi. De tweeënhalf uur (volgens DPReview) van de Dimage is ook heel bruikbaar. Het gebruik van standaard NiMH-batterijen is een voordeel ten opzichte van een fabrikant-specifieke accu.

De opstarttijd van de Dimage is ook heel laag. De chromatische aberratie van het objectief is minimaal en scherpstellen is in donkere omgevingen ook nog heel aardig te doen (kan alleen wat langer duren, als het niet lukt heb je altijd nog de handmatige focusring). De MemorySticks van Sony zijn minder handig dan het CompactFlash van de Minolta. In mijn ogen heeft de Dimage 7i/7Hi maar één punt dat echt minder is en dat is het relatief hoge ruisniveau.

• FireArrow
Dank jullie, reply niet meer nodig. Ik koop de F717 en daarmee uit...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

naja.. die F717 hebben we nu ook op het werk en qua macro's vink hem helemaal het einde... wilde ik toch nog even kwijt

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Pagina: 1