[win2k3] USB IRDA probleem

Pagina: 1
Acties:

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-02 10:02
ik draai inmiddels al een tijdje win2k3 enterprise, maar heb mijn USB IRDA adapter nog steeds niet aan de praat.

ik las wel dat de enterprise geen irda netwerk ondersteund, en web en standard wel, maar de hardware wordt netjes gezien, kan de driver installeren, GEEN uitroeptekens of zo. maar hij ziet mijn telefoon niet als ik die erbij hou.

heeft iemand dit al aan de praat gekregen?

ik heb de sweex USB IRDA converter, hier de link:
http://www.sweex.com/product.asp?pid=134

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:14
ik weet wel dat sommige telefoons (nokia's) moeite hebben met FIR (Fast Infra Red), dan moet je in de BIOS zeggen dattie gewoon IR moet gebruiken.
Maar dit staat lost van win2k3 server.
Ik kan me HEEL goed voorstellen dat dit gewoon niet gaat werken met win2k3 server, want ooit een GSM achter een server gezien?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• cypher21
nee, heeft niets met de telefoon of irda adapter te maken, want onder XP draait ie prima. Tsja, dattie onder 2003 niet standaard aan de praat te krijgen is lijkt mij idd het probleem, maar misschien dat iemand daar een oplossing voor heeft, vandaar de post

• Grolsch
hij staat dus niet meer op FIR, en op 9600 baudrate?>

• cypher21
heb niets in de bios staan wat te maken heeft met de IRDA adapter, hij zit niet bij het moederbord, en heb niets in de bios veranderd sinds ik overgestapt ben op 2003.

onder XP werkte et prima, ligt gewoon aan 2003, dus als iemand een suggestie heeft hoe je dit aan de praat krijgt in 2003 graag ;)

• Grolsch
cypher21 schreef op 28 April 2003 @ 16:50:
heb niets in de bios staan wat te maken heeft met de IRDA adapter, hij zit niet bij het moederbord, en heb niets in de bios veranderd sinds ik overgestapt ben op 2003.

onder XP werkte et prima, ligt gewoon aan 2003, dus als iemand een suggestie heeft hoe je dit aan de praat krijgt in 2003 graag ;)
okay, inderdaad denkfout van mij die instelling |:(

maar om ff door te hameren, staat de baudrate wel op 9600, want dit kun je ergens bij de properties van je irda adapter instellen!

• cypher21
dat is het probleem dus, win2003 ziet geen infrarood apparaat, maar gewoon een USB controller, en daar kan ik niets aan instellen

• CumpsD
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08-2025
grolsch_man schreef op 28 April 2003 @ 16:28:
ik weet wel dat sommige telefoons (nokia's) moeite hebben met FIR (Fast Infra Red), dan moet je in de BIOS zeggen dattie gewoon IR moet gebruiken.
Maar dit staat lost van win2k3 server.
Ik kan me HEEL goed voorstellen dat dit gewoon niet gaat werken met win2k3 server, want ooit een GSM achter een server gezien?
Maybe een gsm die eraan hangt om een smsje te sturen bij iets dat fout loopt? low-cost solution ;) dunnow, ideetje
Pagina: 1