Toon posts:

Volgens mij loopt Dell hiermee geen blauwtje

Pagina: 1
Acties:
  • 228 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
[geen spam]

Dell brengt een mooi blauw gaming systeem op de markt, met hele leuke specs:

Intel Pentium 4 3 GHz 800MHz front side bus

Intel 875P chipset

Dual Channel DDR 400MHz SDRAM standard, upgradable to 2 GB

128 MB DDR ATI Radeon 9800 Pro with TV out

120 GB RAID 1 (mirroring) and 240 GB RAID 0 (striping) configurations serial ATA

460W power supply

3 chassis fans for cooling. 2 more dedicated to the power supply.

Afbeeldingslocatie: http://di.dell.com/images/us/segments/dhs/prodviews/dimen_XPS_front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://di.dell.com/images/us/segments/dhs/prodviews/dimen_XPS_bays.jpg

Afbeeldingslocatie: http://di.dell.com/images/us/segments/dhs/prodviews/dimen_XPS_open.jpg

http://www.dell.com/us/en...en_3_dimen_xps.htm#tabtop

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 15:54 ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Dat is zeker niet mis, maar wat gaan wij hiervoor neer moeten tellen?

Verwijderd

MixingMastersM schreef op 28 April 2003 @ 16:00:
Dat is zeker niet mis, maar wat gaan wij hiervoor neer moeten tellen?
2200 dollar.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

vanaf... maar dan heb je geen 240GB raid-0, geen 9800 pro etc...

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Dus reken maar 2200 euro, of zelfs nog meer :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• MixingMastersM
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

ik wil liever euro's neertellen, oftuwel hem in NL kopen of is dat niet mogelijk?

Verwijderd

Topicstarter
MixingMastersM schreef op 28 April 2003 @ 16:04:
ik wil liever euro's neertellen, oftuwel hem in NL kopen of is dat niet mogelijk?
Hij staat nog niet op de Dell.nl site, maar de US dell site is altijd sneller.

• NightCruiser
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
hebbe :9

Had alleen liever een amd tje gezien :)

Maar die kast is erg geil...

Verwijderd

erg leuk systeempje.. maar beetje nutteloos.. kosten VANAF 2200 dollar... ALS dit naar nl zou komen zou je vrijwel zeker MEER euro's dan dollars moeten betalen (das nou eenmaal altijd zo) en dan heb je dus nog NIET dat uber1337e systeem wat daarboven beschreven wordt... daarom staat er ook "vanaf" bij.

voor de prijs die je voor dit systeem moet betalen als je hem in nl zou kopen/importeren uit U.S , kan je het zelf ook wel in elkaar (laten) zetten en nog geld over houden ook....

leuk systeem.. maar veeeeels te duur imo

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 16:15:
erg leuk systeempje.. maar beetje nutteloos.. kosten VANAF 2200 dollar... ALS dit naar nl zou komen zou je vrijwel zeker MEER euro's dan dollars moeten betalen (das nou eenmaal altijd zo) en dan heb je dus nog NIET dat uber1337e systeem wat daarboven beschreven wordt... daarom staat er ook "vanaf" bij.

voor de prijs die je voor dit systeem moet betalen als je hem in nl zou kopen/importeren uit U.S , kan je het zelf ook wel in elkaar (laten) zetten en nog geld over houden ook....

Alsof of deze onderdelen nu al op voorraad liggen in Nederland!
Als je alles wat hierin zit los koopt, dan scheelt dat helemaal niet zoveel.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:23
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:15:

Verzend kosten zijn misschien voor dell zelf, 30 tot 50 euro, op 2200 euro of meer is dat eigenlijk te verwaarlozen :).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 16:20:
[...]

Alsof of deze onderdelen nu al op voorraad liggen in Nederland!
Als je alles wat hierin zit los koopt, dan scheelt dat helemaal niet zoveel.
Nee.. die liggen hier idd nog niet.. maar dit systeem is hier dan ook weer nog niet te koop ;)
Termi schreef op 28 April 2003 @ 16:26:
[...]

Verzend kosten zijn misschien voor dell zelf, 30 tot 50 euro, op 2200 euro of meer is dat eigenlijk te verwaarlozen :).
Bij mijn weten verstuurd Dell U.S enkel haar producten BINNEN de U.S... dus als jij hem naar europa wilt halen moet je hem eerst in U.S kopen en dan IMPORTEREN vanuit de U.S waarbij je vrolijk invoerbelasting mag betalen wat het BEHOORLIJK duurder maakt..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 16:31 ]

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Verzendkosten van dell.nl zijn 75 euro. Met beetje mazzel is er soms een actie van gratis verzend.

Verwijderd

Dell is in de regel niet erg veel duurder dan alles los. Plu dat je ook niet alles in el;kaar hoeft te zetten. Iets voo de luie gamer met veel geld

• Burner13
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09-10-2024
prachtig ding, alleen jammer dat die cd (lees dvd) spelertjes niet zo bijkleuren..

• jadjong
  • Niet online
Voor de configuratie hierboven betaal je het drievoudige van de prijs hierboven.

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:31:
Dell is in de regel niet erg veel duurder dan alles los. Plu dat je ook niet alles in el;kaar hoeft te zetten. Iets voo de luie gamer met veel geld
Plus dat die Dell behuizingen echt onbetaalbaar praktisch zijn, en vooral ook stiller dan de meeste zelfgekluste-dempingsmatten-en-te-dure-zalman/nexus-shit-oplossingen.
Keerzijde: vaak niet-gestandaardiseerde voedingsstekkers en veel te weinig BIOS-tweaks beschikbaar. Maar dat laatste moet op te lossen zijn met zo'n tooltje dat direct in de chipsetregisters tweakt :P

Verwijderd

bruut systeem., samen met alle andere lekkere opties kost het rond de 4100 dollartjes :(

Verwijderd

ze zijn idd erg stil, dat is wel super van dell, je krijgt het zelf bijna niet voor elkaar om zo'n systeem ook zo stil te krijgen, maar goed overklokken is er dan ook niet bij.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 16:28:
[...]

Nee.. die liggen hier idd nog niet.. maar dit systeem is hier dan ook weer nog niet te koop ;)

[...]

Bij mijn weten verstuurd Dell U.S enkel haar producten BINNEN de U.S... dus als jij hem naar europa wilt halen moet je hem eerst in U.S kopen en dan IMPORTEREN vanuit de U.S waarbij je vrolijk invoerbelasting mag betalen wat het BEHOORLIJK duurder maakt..
dell heeft helemaal geen onderdelen in nederland liggen alles van dell ligt in ierland !!

enu de prijs wordt altijd gelijk aan die van US

Verwijderd

dell europe werkt alleen in ierland en verstuurd alles daar vandaan, dll heeft alleen een kantoor in amsterdam zitten voor call taking meer niet !! support voor dell systemen wordt door getronics en unisys gedaan dus ook niet door dell,

enu dit systeem staan op de twijfel lijst of die sowiezo naar europa komt !!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 16:25 ]

Verwijderd

strakke plasser bak qua design. :*)

• IkBenAlles
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

3209 dollar voor het beste game systeem van dell.
Beetje aan de dure kant :/

Samen staan we sterk!

Verwijderd

VET!, ik ga maar ns kijken of ie op www.dell.nl staat :P

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:25
es vragen of ze die kast ook los verkopen :P

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:20

PoweRoy

funky!

mooi dingetje maar wel erruug duur :(
als hij nu leuker geprijst was .... :D

[This space is for rent]

Verwijderd

Specs kloppen niet in dit topic
Up to 200 GB hard drive

Optional: 120 GB RAID 1 (mirroring) and 240 GB RAID 0 (striping) configurations.

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Zeer strak design, dat moet ik dell nageven.
En zal ook wel zeer stil zijn, zijn ze echt de beste in !

• Postman
  • Laatst online: 04-08 01:11
Volgens mij vergeet iedereen die klaagt over de prijs dat ie niet zo goedkoop is dat je er ook software bij krijgt. Ok, een systeem zelf bouwen zal goedkoper zijn, maar tel daar nog maar eens een licentie Window XP, Word, etc. bij op :X

Verder best wel een 1337e config :)

Verwijderd

ik vind de systemen van dell echt prima, niks mis mee (mijn pa heeft een Inspiron 8200 Laptop met intel p4 mobile 1,7 Ghz 15 inch TFT, gf4 go 30 gb hdd 256 MB ram iee1394 3com nic en dvd/cdrw combo) alleen de drivers zijn brak/uitgekleed. pas nadat we zelf drivers zijn gaan downloaden en installeren werdt hij echt snel en pakte hij alle games. ben er alleen nog niet achter hoe de tv-uit werkt.

op school hebben we ook dell systemen, inspiron GX240 p4 1,5 en 1,7Ghz met ATI rage Pro 16 Mb AGP kaartjes niet echt goed, maar goed genoeg voor een ict opleiding. hierop heb ik dezelfde opmerkingen

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 20:56 ]

Verwijderd

Lijkt een erg leuke pc ja. Jammer dat er niet bij staat hoeveel ram er nou in zit. Of kun je zoiets zelf bepalen tegen een meerprijs?

• jadjong
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 april 2003 @ 21:01:
Lijkt een erg leuke pc ja. Jammer dat er niet bij staat hoeveel ram er nou in zit. Of kun je zoiets zelf bepalen tegen een meerprijs?
Klik eens op het gele "customize now" button.

• Postman
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 21:01:
* 256 MB Dual Channel DDR 400MHz SDRAM standard, upgradable to 2 GB
* 4 DIMM slots. Memory installed in pairs for dual channel.
Dus standaard 2x 128MB DDR PC3200 (256MB dual channel).
En tegen betaling zul je best wel meer kunnen krijgen lijkt mij.

[ Voor 8% gewijzigd door Postman op 29-04-2003 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 21:01:
maak-je-Dell-op-maat

• IkBenAlles
  • Laatst online: 27-01-2022

IkBenAlles

1 europa

Wanneer kun je hem in Nederland verwachten?

Samen staan we sterk!

• XoReP
  • Laatst online: 23:05
Keb um even aangepast aan mijn wensen (niet gelijk duurste zoo enzo ;) ) kom ik uit op $3,510.00 :*) . Kvind de kast bestwel mooi voor standaard pc, alleen heb ik net een nieuwe Xaser III V1000A (net iets mooier). Wel vind ik de stilte bij Dell pc's wel vet chill. Maarja een echte Tweaker koopt géén merk pc's en bouwt lekker zelf zijn eigen pc met zijn favo onderdeeltjes :) (net als mij).

Verwijderd

Topicstarter
Het leuke van deze kast is dat de 460W voeding, in een aparte ruimte op de bodem zit, om de warmte van andere onderdelen weg tehouden:
Power Supply: The XPS is packed with 460W power supply that is located in a separate compartment along the bottom chassis to minimize the heat transferred to other critical components.

Afbeeldingslocatie: http://di.dell.com/images/us/segments/dhs/prodviews/dimen_XPS_open.jpg

Zijn er ook losse kasten te kopen die dit hebben?

Verwijderd

Ik vraag me dan af op welke manier Dell het voor elkaar krijgt zijn systemen zo stil mogelijk te maken. Overigens zie ik bij de voeding wel van die kleine fans zitten, die maken over het algemeen een pokkeherrie.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:40

Piggen

Lekker bakkie

Leuk allemaal, die voeding en die koelers. Maar je schiet er toch geen fuck mee op, aangezien Dells niet te overclocken zijn (dacht ik tenminste, nooit een Dell gehad)

• Postman
mpmad schreef op 02 mei 2003 @ 17:30:
Leuk allemaal, die voeding en die koelers. Maar je schiet er toch geen fuck mee op, aangezien Dells niet te overclocken zijn (dacht ik tenminste, nooit een Dell gehad)
En waarom schiet je er niks mee op?? Moet je per se overklokken dan?
Het voordeel hiervan is dat je een kant-en-klare pc hebt, die gegarandeerd werkt en die schijnbaar nog stiller is ook. Tevens heb je ook het beste van het beste in huis, dus je kunt niet echt klagen.

Ik snap niet dat je alles maar moet kunnen overklokken tegenwoordig. Je gaat toch ook niet zorgen dat je koelkast kan vriezen? :/

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:40

Piggen

Lekker bakkie

Ik bedoel dat dat ding vol zit met koelers en warmteafvoerende zooi, terwijl de warmte me niet zo'n probleem lijkt als je toch niet (of nauwelijks) over kunt clocken

Heeft iemand BTW al op de site van Alienware gekeken, daar staat nu ook zo'n 'super gamers pc' die qua specs verdacht veel op de Dell lijkt (http://www.alienware.com/System_Pages/area-51.aspx). Ik vraag me af wie er eerder was :)

Verwijderd

Topicstarter
mpmad schreef op 02 May 2003 @ 17:47:
clocken

Heeft iemand BTW al op de site van Alienware gekeken, daar staat nu ook zo'n 'super gamers pc' die qua specs verdacht veel op de Dell lijkt (http://www.alienware.com/System_Pages/area-51.aspx). Ik vraag me af wie er eerder was :)
Beetje domme opmerking: ik denk dat er nog heel wat van zulke soortgelijke configuratie's zullen verschijnen.

• nova
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-06 12:29
Doe mij dan maar allienware

"Like almost everyone who uses e-mail, I receive a ton of spam every day. Much of it offers to help me get out of debt or get rich quick. It would be funny if it weren't so irritating." - Bill Gates

• John_Glenn
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

FlamerX schreef op 02 May 2003 @ 17:39:
...Ik snap niet dat je alles maar moet kunnen overklokken tegenwoordig. Je gaat toch ook niet zorgen dat je koelkast kan vriezen? :/
Moehahahahahahahahahahaha!!! Goed gesproken!!!

Mpmad, heb je gezien wat er allemaal voor brute hardware in dit systeem hangt? Dat heeft ook zonder overclocken al veel koeling nodig.

Ik vind het jammer dat die grote fanduct niet ook over de Radeon heen hangt. Trouwens, die fanduct is wel heel erg breed - er passen wel twee procs onder; is dat niet per ongeluk een plaatje van een dual-Xeon systeem?

Offtopic: butrosqali, wat is dat voor pic in je icon :9

Verwijderd

Topicstarter
John_Glenn schreef op 02 May 2003 @ 21:52:
[...]

Moehahahahahahahahahahaha!!! Goed gesproken!!!

Mpmad, heb je gezien wat er allemaal voor brute hardware in dit systeem hangt? Dat heeft ook zonder overclocken al veel koeling nodig.

Ik vind het jammer dat die grote fanduct niet ook over de Radeon heen hangt. Trouwens, die fanduct is wel heel erg breed - er passen wel twee procs onder; is dat niet per ongeluk een plaatje van een dual-Xeon systeem?

Offtopic: butrosqali, wat is dat voor pic in je icon :9
Gescand van een kalender die ik had.

Verwijderd

Topicstarter
Een test van deze Dell vindt je hier

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:41

RammY

Dát!

mpmad schreef op 02 May 2003 @ 17:30:
Jij bedoelt een PB (Packard Bell) die zijn niet te oc'en.. naja alleen softwarematig. Heb toen dr tijd ook een PB gehad. achja je kent het wel.. je wilt wat en je hebt nergens verstand van.. naja foutje bedankt :D maar ff ontopic.. Tis een GEILE case dat wel.. alleen ben ik nie zo weg van "standaard" paketjes.. Bouw liever zelf :)

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Zie ik het nou goed? De kast opent zich dus met voorkant en al, zodat je makkelijk bij de 5.25" drives kan.... superhandig!

• The System
  • Laatst online: 05-08 13:32
het is inderdaad een supervette kast, vraag me of deze ook via de retail handel te koop komen via andere aanbieders...

De Specs zijn ook erg nice.. :)

• michelc85
  • Laatst online: 05-08 20:26
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 20:42:
Zie ik het nou goed? De kast opent zich dus met voorkant en al, zodat je makkelijk bij de 5.25" drives kan.... superhandig!

[afbeelding]
Dell bouwt zijn systemen al jaren zo dat je de zijkant er zonder schroeven af kan halen,maar ze zijn nu weer een stapje verder gegaan lijkt.

Ook vind ik dat dell alle kabels altijd zeer netjes wegwerkt,alleen als je een HD moet vervangen(op me stage gehad)dan is het soms ff lastig met die kabels.

Maar voor de rest ziet ie er prima uit alleen duur

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Hoe schuiven jullie die CD/DVD drives dan in die 5.25" bay? IK altijd aan de voorkant :+
Verder een leuke PC, maar wel redelijk duur. Dat een "home-made" PC niet even stil of zelfs stiller kan zijn ben ik absoluut niet met je eens. Een kwalitatief goede Antec kast met een TruePower powersupply (of een zalman) en een Zalman koeler, of een Thermaltake Volcano11 op een heel laag toerental, een beetje stille schijf, en een videokaart zonder herriekoeler en je zit zo op het geluidsniveau van die Dell.

You can't have everything. Where would you put it?

• Stuiterbal
  • Laatst online: 03-05 17:16
Iemand al enig idee wanneer dit systeem in NL beschikbaar is? En tegen welke prijs?

De Amerikaanse Dell site geeft niet duidelijk aan hoeveel geheugen je bij het syteem krijgt, eveneens als het Tweakers.NET FP artikel.

Ben het syteem nog niet op de NL'se Dell site tegengekomen.

Verwijderd

Ik zit me dus af te vragen hoe een systeem met zoveel fans stil kan zijn. Hoe meer fans, hoe meer herrie toch?

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 06-08 15:23
mijn dell kast heeft ook zon dubbele wand enzo, je hoort hm echt bijna niet, in tegenstelling tot mijn vorige pc's

• notsonewbie
  • Laatst online: 14-05-2025

notsonewbie

...---...---...---

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 15:53:
[geen spam]Dell brengt een mooi blauw gaming systeem op de markt, met hele leuke specs:
Reclame maken!?

Anyway, 3 x 5.1/4e frontdevices, suckt!
Ik heb er hier al 4 benut.

2x usb 2.0, mijn aldi laptop heeft al 4 x....
hoofdtelefoon voorin, maar waar is de mic.!?!? Als ik game DFLW TD of BHD dan wil ik ook kunnen VOR-en of RW-en

En te duur natuurlijk, met zo'n 'heerlijke' herstel cd er bij.....

Voor het geld dat ie wel zal kosten stel je zelf wat beters en snellers samen.

En die kast? Zelf op-leuken, da's beter dan lopende band die dan velen hebben! :-)

http://tweakers.net/gallery/45440/sys | Als het in de manual staat is dat fout.... (Creative ZEN scherm perikelen)

• Steefph
  • Laatst online: 06-08 14:57
Mic kun je gewoon erin laten zitten achter.

Wat anders ligt het nou aan mij of is het niet echt opgeruimt in die kast. Ziet er nogal druk uit binnen

Alles is terug te redeneren naar 4

• XoReP
  • Laatst online: 23:05
Ik denk dat er officeel geen kasten lost verkocht gaan worden net als Alienware zodat ze iets exlusiefs houden (ze hebben niet voor nix dat ding laten ontwerpen). Natuurlijk zijn er altijd wel grijze kanalen waar hij tog te krijgen is. Denk maar eens aan de [scheldwoord]Compaq[scheldwoord] kasten ;)

• Stuiterbal
notsonewbie schreef op 11 May 2003 @ 19:17:
[...]Als ik game DFLW TD of BHD dan wil ik ook kunnen VOR-en of RW-en

En te duur natuurlijk, met zo'n 'heerlijke' herstel cd er bij.....

Voor het geld dat ie wel zal kosten stel je zelf wat beters en snellers samen.

En die kast? Zelf op-leuken, da's beter dan lopende band die dan velen hebben! :-)
Dell richt zich volgens mij wel op de Die-Hard Gamer, maar niet op de Die-Hard Gamer die daarnaast ook nog 's tweaker is. Misschien richt het zich zelfs op de wat 'luiere' Die-Hard Gamer, en misschien is zo'n Herstel CD dan niet zo'n heel slecht idee, maar ik geloof dat er bij de opties van de Dell site het we mogenlijk is om niet een software pakket voor te laten installeren, alhoewel je dan alsnog wel vast zit aan Windows XP Home Edition.

Ik vind het zelf wel een aardig system, maar ik zou het liever geleverd zien worden met een lege HDD.

En je onderste regel met tekst snap ik niet helemaal? :?

• T7D_Sneezy
  • Laatst online: 06-08 15:23
zon herstel cd is geweldig hoor, gewoon normale windows versie + de drivers, helemaal niks mis mee

Verwijderd

Stuiterbal schreef op 12 mei 2003 @ 18:48:
[...]

Dell richt zich volgens mij wel op de Die-Hard Gamer, maar niet op de Die-Hard Gamer die daarnaast ook nog 's tweaker is. Misschien richt het zich zelfs op de wat 'luiere' Die-Hard Gamer, en misschien is zo'n Herstel CD dan niet zo'n heel slecht idee, maar ik geloof dat er bij de opties van de Dell site het we mogenlijk is om niet een software pakket voor te laten installeren, alhoewel je dan alsnog wel vast zit aan Windows XP Home Edition.
Ik val onder deze categorie, als ik shit koop moet et werken, geen geklooi, UT installen en fraggen maar, het mooiste zou zijn als dat ook al pre-installed was >:) 8) . Dus daarom de vraag of iemand al weet of dat ding nog in Nederland komt? En zo ja welke prijs? Bvd.

• Steefph
  • Laatst online: 06-08 14:57
Nee hij komt niet naar NL collega van mij wou hem kopen.Hij toen DEll gebelt en zij deelden mee dat het een US-only product is :?

Alles is terug te redeneren naar 4

• Stuiterbal
Steef1983 schreef op 29 mei 2003 @ 19:59:
Nee hij komt niet naar NL collega van mij wou hem kopen.Hij toen DEll gebelt en zij deelden mee dat het een US-only product is :?
Aaargh, blijkt maar weer hoe hoog Europa daar in de US aangeschreven is... ;(

Zoveel moeite is het niet om die dingen naar Europa te slepen, of nog beter om ze hier te maken...

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

/edit overheen gelezen dat de psu in een apart compartiment zit

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2003 17:07 ]

Pagina: 1