debian (knoppix on hd) probeem met pcmcia eth0

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
ik heb een 3com netwerk kaart en een linksys wlan kaart

als ik een van de kaarten in mijn laptop duw dan herkent hij deze (hij piept) en ik zie bij ifconfig een eth0 (ook al ik de wireless inplug !!)

met ifconfig eth0 192.168.3.1 netmask 255.255.0.0
kan ik deze kaarten een ip geven en dan werken ze perfect. ik kan samba mounts doen, pingen browsen alles!!

allen naar +/- 30 secondes hoor ik de pcmcia kaart piepen en is het "apparaat" verdwenen!

ook in ifconfig is dan alleen nog maar device localhost zichtbaar (lo0 geloof ik)

hetzelfde probleem met beide pcmcia netwerkkaarten (de kaarten zijn goed) maar een CF uitlezen via pcmcia geeft geen uitval problemen...

waar moet ik het zoeken ? ik snap er geen hol van!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Psychops
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-04 16:51
"ifconfig eth0" krijg je dan wel nog info maar geen ip / mask etc voor de kaart ?
mischien een dhcpd deamon die je hebt draaien

enneuh Debian (knoppix on hd)....... Knoppix (Debian on cd) da kan mischien nog :D

[ Voor 28% gewijzigd door Psychops op 28-04-2003 15:30 ]

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Psychops schreef op 28 April 2003 @ 15:28:
itconfig eth0 krijg je dan wel nog info maar geen ip / mask etc voor de kaart ?
mischien een dhcpd deamon die je hebt draaien

enneuh Debian (knoppix on hd)....... Knoppix (Debian on cd) da kan mischien nog :D
ok ok, niet erg netjes omschreven... maar ik heb knoppix gebruikt om een mooie debian install te krijgen :P

enne ik heb wel en ip zoals je kunt lezen... het zijn ook geen NETWERK problemen.. ik ken zelf een ip toe en alles werk!

alleen knalt de pcmcia netwerk kaart er na +/- 30 secondes perfect werken er weer uit.

• Psychops
OKay sorry ,

Doe zodra hij eruit ligt eens "ifconfig eth0" geeft hij dan aan dat hij het device niet kan vinden of geeft hij wel info maar heeft de kaart gewoon geen ip ?

dus niet alleen maar ifconfig want dan krijg je alleen maar de devices die UP zijn

ps lo is je loopback interface.

[ Voor 32% gewijzigd door Psychops op 28-04-2003 15:34 ]

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Psychops schreef op 28 April 2003 @ 15:32:
OKay sorry ,

Doe zodra hij eruit ligt eens "ifconfig eth0" geeft hij dan aan dat hij het device niet kan vinden of geeft hij wel info maar heeft de kaart gewoon geen ip ?

dus niet alleen maar ifconfig want dan krijg je alleen maar de devices die UP zijn

ps lo is je loopback interface.
HEY WEIRD als ik ifconfig type dan zie ik allen lo
maar als ik ifconfig eth0 tik dan zie ik de info van deze kaart (met het door mij toegewezen ip en netmask!!)

alleen toch is het network unreacheble.

kan de kaart inactive zijn ??

want ik hoorde dus 30 secondes nadat het werkte wel zo'n pc-beep die hij geeft als je er een pcmcia kaart instopt of uithaalt!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
-

[ Voor 100% gewijzigd door xychix op 28-04-2003 15:40 ]

• Psychops
kijk eens of je een dhcp client hebt draaien
"pidof dhcpcd" (standaar bij debian dacht ik) zoja, "killall dhcpcd"

als hij dan na 30sec nog werkt weet je waar je het moet zoeken

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
-

• Psychops
je kan ook dit proberen "ifconfig eth0 up"

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
OK thanks, ga ik meteen even proberen.

en excuses voor de puinhoop in dit topic, ik was niet ingelogd en zag meerdere keren de quote knop voor edit aan :P
daarnaast nog excuses voor mijn eerste nogal botte reactie.. dacht dat je me niet begreep maar dus toch wel ... sorry.

!heb nu wel de edit gevonden :Y)

ifconfig eth0 up loste het op.

vreemde situatie eigenlijk.

je steekt er een pcmcia kaart in, je ziet deze in ifconfig. geeft hem een ip en na een poosje (+/- 30 secondes) gaat ie down ???? 8)7

ja ifconfig eth0 up is dan nog niet zo'n gek id!

ik maar zoeken in pc_card files enzo. dacht dat mijn pcmcia instellingen niet goed waren. bedankt voor de supersnelle hulp _/-\o_

[ Voor 44% gewijzigd door xychix op 28-04-2003 15:45 ]

• Psychops
np.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ok met ifconfig ingestelde waardes heb ik nu zowel met 3com als met WiFi een goede verbinding. maark kan ik nu ook "forcen" om dmv DHCP een adres aan te vragen ?

offtopic:
dan nog even uitzoeken hoe ik WiFi encryptie aan kan zetten, en dan kan ik eindelijk 100% over op linux

Verwijderd

xychix schreef op 28 april 2003 @ 15:37:
[...]

HEY WEIRD als ik ifconfig type dan zie ik allen lo
maar als ik ifconfig eth0 tik dan zie ik de info van deze kaart (met het door mij toegewezen ip en netmask!!)
Daar is niks weirds aan dat betekend dat de interface down is. Hij verwijdert dan de settings niet (gaaf toch? :)). Als je 'm up doet dan werkt-ie weer (althans, bij een normale NIC).

Doe maar 'ns ifconfig eth0 down bij een bak die wel een ethernet kaart heeft, welke even uit kan en welke ethernet kaart blijft werken en check dan het verschil tussen ifconfig, ifconfig -a en ifconfig eth0 en doe dan weer ifconfig eth0 up en check dan weer het verschil tussen ifconfig, ifconfig -a en ifconfig eth0.

*BSD ifconfig laat ook zien of de interface up of down is. Voorbeeld van ifconfig -a op OpenBSD:
vlan1: flags=0<> mtu 1500 (geen up)
gif0: flags=8051<UP,POINTOPOINT,RUNNING,MULTICAST> mtu 1280

Stel ik had vlan1 wel geconfigureerd zou hij die informatie laten zien, of deze nou up is of niet dat doet er niet toe, hij laat het zien. Als-ie up is, staat het erbij.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 20:12 ]

Pagina: 1