Demogames pcgamer crashen

Pagina: 1
Acties:

• Grindtegel
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 12:22
Op Rhem na, crashen alle games die op de nieuwste pcgamer demodisc staan (Freelancer, Tropico 2, Enclave, Rhem, and Enigma), waarna een harde reboot de enige manier is om de pc weer tot leven te wekken.

Mijn systeem: Intel P4 2.4Ghz, 256 Mb DDR, ATI Radeon 9500Pro, Xp home, directX 9.0 en de nieuwste drivers geinstalleerd.

Op de freelancer tech pagina staat dat dit spel inderdaad kan crashen ism een radeon kaart, echter nog geen oplossing voor dit probleem 8)7 .

Maar de andere spellen zouden gewoon moeten lopen. Enclave bijvoorbeeld loopt vast zodra het spel begint, maar ook af en toe in het beginmenu. Ook met tropico en enigma is dit het geval.

Als ik dxdiag opstart en directdraw en direct3d test, geeft dit goede resultaten. Wat wel vreemd is, is dat de AGP opppervlakteversnelling niet in-of uitgeschakeld kan worden (hij staat in ieder geval uitgeschakeld volgens het diagnose programma). Nog weirder (althans voor mij :| ) is dat ik de agp in mijn geavanceerde beeldinstellingen wel aan heb gezet.

Ik heb al geprobeerd om alle onnodige progs uit te schakelen, maar dat mag ook niet baten.

Wat doe ik fout?

Nog even ter info, ik draai op 1024*768 refresh 75Hz

Ook draait Powerstrip mee.

• Exar
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:05
Heb je je Radeon overclocked met Powerstrip? Zo ja, even terugklokken en nog eens proberen. :)
Zo nee, dan is het iets anders. ;)

Hoekwoning 2021, 100m2 vvw, ERST20D-VM2D, SUZ-SWM60VA

• Grindtegel
Nee, Radeon is niet overclocked.

Net even de demo van Medal of Honor geprobeerd, die werkt wel gewoon. Warcraft 3 loopt ook vast.

Zou het met het geheugen te maken kunnen hebben? Ik heb begrepen dat WC3 nogal veel eist kwa intern geheugen.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Zo veel verbruikt WC3 toch niet? :?
Anyway, uiteraard is het geen slecht iedee om je geheugen te testen. Te doen met memtest :+

Over de reboot. Volg deze guide eens: Windows XP en 2000 BSOD guide
Waarschijnlijk reboot je PC automatisch omdat er een blauw scherm kwam, waarop informatie staat waarom de boel is gecrashed. Post deze info.
Ik gok gewoon een driverprobleem eigenlijk. Dus download ook even de Catalyst 3.2 zodat je de nieuwse videokaart drivers kan installeren.

🌞🍃

• Grindtegel
Mijn pc reboot niet automatisch, maar loopt gewoon vast. Het vreemde is dat het geluid/muziek wel gewoon doorloopt. Ik krijg geen zwart of blauw scherm, maar het beeld loopt vast.

De enige manier om eruit te komen is om te resetten.

• ravw
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:31
Dat klinkt als een DRIVER probleem,

Zou eens gaan kijken en testen met andere drivers .

Ik heb er zelf ook veeel last van met Radeon drivers ( ik heb zelf de Radeon 8500 (128 mb)

Maar daar kan ik nog steeds niet de 100 % goede drivers vinden .

Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB

• Grindtegel
Nou, ik ben eruit!

Ik heb de drivers opnieuw geinstalleerd, maar nu zonder dat powerstrip draaide.

Nu werkt alles wel gewoon. Perfecto!!
Pagina: 1