Traag netwerk

Pagina: 1
Acties:

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:36

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Topicstarter
Goeie,

Ik heb voor m'n overbuurman een netwerkje in elkaar geflanst (waarbij "flansen" het operatieve werkwoord is :o) zodattie met beide computers het internet op kan. Infastructuur is als volgt:

WXP Home computer 1 met chello internet verbinding over standaard 3com nic (10Mbit) + 100Mbit Realtek kaartje. Dit ding fungeert als 'internet gateway'.

WXP Home computer 2 met 100Mbit Realtek kaartje.

100Mbit switch d'r tussen.

Netwerkkabels gelabeld als CAT 5 UTP, maar ergens bij een failliet gegane ICT tent uit de container gevist (hij heeft er véél spullen uit de container gevist, inclusief een nog werkende laptop 8)7 )

Probleem is nu: een ping van computer 2 naar 1 of vice versa kost gemiddeld 500ms. Lijkt me wat buitensporig. Internetten en intern netwerken lukt overigens wel, maar traag. Ik ben geneigd het aan de bekabelarij te wijten, maar heeft iemand nog een andere suggestie waar ik naar kan kijken?

[ Voor 6% gewijzigd door LePlatDuJour op 28-04-2003 15:12 ]

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
Klinkt als een brakke kabel...

[edit]
Stel beide kaarten eens in op 10 mbit, half duplex. Zou kunnen dat daar een probleem zit..

[ Voor 63% gewijzigd door Xandrios op 28-04-2003 15:24 ]

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Klinkt inderdaad als een half rotte kabel. Heb je al een andere kabel getest, dan weet je het namelijk zeker ;)

Verwijderd

en misschien een brakke switch kabel werkt meestal wel of niet, niet half

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:54
Haal die switch er eens tussenuit want die heb je helemaal niet nodig. Gewoon crosslink ertussen. Dan kan het alleen nog aan je kabels of netwerkaart(en) liggen.