[geheugen] White Lake

Pagina: 1
Acties:
  • 625 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Is iemand bekend met dit geheugen? In de Search was er niks nuttigs over te vinden.

Ik kwam ergens namelijk 256 DDR RAM pc3200 memory CAS2.5 tegen van White Lake.

Volgens hun site zijn ze een wereldwijd merk met hoge kwaliteit modules ;).

en dit:
- each module is individually tested
- each module is individually sealed in an anti static bag
- the actual drop out percentage is < 0,2%
- you get a 5 year warranty period

Lijkt mij wel goed, iemand ervaring?
AUB niet posten dat je bv Samsung CAS2 hebt en dit oke is enzo ;)

Grolsch Royce!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:43
Had er ook nog nooit van gehoord. Een Nederlands bedrijf naar het lijkt: klik. Ik zie trouwens nergens specificaties staan van de DIMM's, laat staan iets simpels als een productlist (dus wélke DIMM's ze allemaal hebben/leveren).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Ik heb namelijk een offerte gekregen van een bedrijf, waar dit geheugen in stond. Ik ken het alleen niet :).

Veel gezoek heeft me weinig info opgeleverd, en het geheugen schijn aan de hoogste kwaliteitseisen te voldoen en dit vond ik ook nog:

WHITE LAKE, bekend om zijn geheugen modules voor A-merken, komt nu ook met standaard modules op de markt. Ook deze standaard modules bieden de unieke 5 jaar garantie

Misschien kom je dit geheugen veel tegen in Compaq's, HP's en dat soort PC's?

Grolsch Royce!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
Ik heb ze ook op mijn werk, als ze werken dan werken ze perfect, maar er zitten ook een aantal rotte tussen, dan kan je niet eens normaal windows installeren (klasgenootje heeft krapachtig op een lan alle windows versies aanwezig uit geprobeert, geen enkele lukte... tja, wat wil je als je 2 minuten voor de lan je pc ophaalt :P

Na ander (zelfde merk, dus ook whitelake) erin te hebben gestopt werkte alles perfect :)

Dus als je eenmaal windows werkend heb dan weet je dat je een goede dimm heb. en dan zien we mensen ook nooit meer terug met geheuegen problemen :)

Overklokken heb ik nog niemand zien doen :/

Edit: ze zijn vrij goedkoop ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Icey op 28-04-2003 15:44 ]

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Icey schreef op 28 April 2003 @ 15:41:
Ik heb ze ook op mijn werk, als ze werken dan werken ze perfect, maar er zitten ook een aantal rotte tussen, dan kan je niet eens normaal windows installeren (klasgenootje heeft krapachtig op een lan alle windows versies aanwezig uit geprobeert, geen enkele lukte... tja, wat wil je als je 2 minuten voor de lan je pc ophaalt :P

Na ander (zelfde merk, dus ook whitelake) erin te hebben gestopt werkte alles perfect :)

Dus als je eenmaal windows werkend heb dan weet je dat je een goede dimm heb.

Overklokken heb ik nog niemand zien doen :/
Kan ook gewoon pech zijn he ;). Volgens de site van White Lake is het uitval percentage minder dan 0.2%.

Grolsch Royce!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
SuperPaddo schreef op 28 April 2003 @ 15:44:
[...]
Kan ook gewoon pech zijn he ;). Volgens de site van White Lake is het uitval percentage minder dan 0.2%.
Pech, in al die maanden... dat percentage mag dus wel wat hoger... ik schat op 5% bij ons :P Maar zoals ik zeg, werkt ie niet, dan ruil je hem om. Werkt ie dan wel dan heb je een goed reepje waar je (zeker voor de lage prijs) veel schik van kunt hebben. Alhoewel, lage prijs... mijn baas verkoopt kingston voor dezelfde prijs 'verschil is er toch niet' 8)7 (foutje, dat is alleen bij sdram, ddr heeft ie (gelukkig ;)) wel een andere prijs ;))

[ Voor 8% gewijzigd door Icey op 28-04-2003 15:49 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik heb zelf ook White Lake geheugen in mijn AMD-PC'tje en dat werkt al 1,5 jaar naar behoren (512 MB DDR333, 1 module)...

Mother, will they like this song?

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Maar is er iemand die deze module('s) heeft?: 256 DDR RAM pc3200 memory CAS2.5 (van White Lake natuurlijk ;))

Grolsch Royce!

• johnny.xxx
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-03-2025
wij leveren wel eens white lake (als dat zo binnen komt)
beetje te vergelijken met M-tec, dat kennen veel mensen wel.

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Zou dit geheugen 200MHz CAS2 willen draaien met alle andere timings ook een beetje laag :?

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:35

Mentalist

[avdD]

SuperPaddo schreef op 28 april 2003 @ 15:29:
Ook deze standaard modules bieden de unieke 5 jaar garantie
Dat is vast uniek ja. Bij Dane-Elec krijg je 10 jaar, en bij Kingston levenslang. Dus dan zou het best kunnen dat ze uniek zijn met die 5 jaar ja 8)7

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• johnny.xxx
W3ird_N3rd schreef op 30 April 2003 @ 03:37:
[...]

Dat is vast uniek ja. Bij Dane-Elec krijg je 10 jaar, en bij Kingston levenslang. Dus dan zou het best kunnen dat ze uniek zijn met die 5 jaar ja 8)7
offtopic:
10 jaar my ass, moet je voor de lol eens proberen een 32pins simmetje om te ruilen als die kapot is. je krijgt dan de dagwaarde terug, mooi geen garantie.

Verwijderd

white lake is bagger tijdens mijn stage was 1 op de 5 geheugenstokkies aan puin en ook nog rare dingen dat 2 dezelfde staven nie naast elkaar willlen draaien ik beveel die troep nie aan
ik heb ze in ieder geval ingeruild voor samsung

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Erik1 schreef op 29 April 2003 @ 09:50:
Zou dit geheugen 200MHz CAS2 willen draaien met alle andere timings ook een beetje laag :?
Uhm, als je daar een goede indicatie voor wilt, moet je gewoon kijken wat voor chips er op de reepjes zitten en tot welke sneheid ze gerate zijn. 4.5ns chips zouden 200MHz @ CAS2 moeten kunnen.

(sowieso zegt het type chips een stuk meer dan welk 'merk' er op de modules staat :z )

Oslik blyat! Oslik!

• johnny.xxx
vaak zitten er op white lake dimms ook white lake chips :)

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:16
johnny.xxx schreef op 30 april 2003 @ 16:42:
vaak zitten er op white lake dimms ook white lake chips :)
Is dit serieus bedoelt :? Naar mijn weten zijn er maar een hadjevol geheugen producenten o.a. Samsung en Winbond enz.

Als je dit denkt (en het is geen grapje) |:( |:( |:( :*)

• johnny.xxx
Master Tweaker schreef op 30 April 2003 @ 20:18:
[...]

Is dit serieus bedoelt :? Naar mijn weten zijn er maar een hadjevol geheugen producenten o.a. Samsung en Winbond enz.

Als je dit denkt (en het is geen grapje) |:( |:( |:( :*)
ik heb vaker white lake dimms voorbij zien komen en dan stond er of helemaal niets op, of white lake (ja op de chippies zelf ja)

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
johnny.xxx schreef op 30 April 2003 @ 20:19:
[...]

ik heb vaker white lake dimms voorbij zien komen en dan stond er of helemaal niets op, of white lake (ja op de chippies zelf ja)
Maar is het goed geheugen? Of zelf nooit getest?

Grolsch Royce!

• johnny.xxx
SuperPaddo schreef op 30 April 2003 @ 23:22:
[...]
Maar is het goed geheugen? Of zelf nooit getest?
ja wat ik zei, beetje als M-tec.
echt oem geheugen, lekker cheap maar verwacht er niet te veel van.
een collega heeft 2X256pc2100 whitelake draaien op 165mhz cls2 met 2.8 vlt
redelijk dus maar niet uitzonderlijk

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
johnny.xxx schreef op 01 May 2003 @ 00:09:
[...]

Nou in vind het anders best netjes voor PC2100 cas 2,5 om op PC2700 cas 2 te draaien :).

tvw

• johnny.xxx
ShotGun schreef op 01 May 2003 @ 00:11:
[...]

Nou in vind het anders best netjes voor PC2100 cas 2,5 om op PC2700 cas 2 te draaien :).
als je het voltage op max moet gooien om dat te halen? nou vind ik nie hoor

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:25
johnny.xxx schreef op 01 May 2003 @ 00:13:
[...]

als je het voltage op max moet gooien om dat te halen? nou vind ik nie hoor
Mijn samsung PC3200 cas3 wil anders niet eens cas 2,5 draaien @195Mhz en 2,9V :(.

Maar goed we gaan offtopic nu :P.

tvw

• johnny.xxx
ShotGun schreef op 01 May 2003 @ 00:14:
[...]

Mijn samsung PC3200 cas3 wil anders niet eens cas 2,5 draaien @195Mhz en 2,9V :(.

Maar goed we gaan offtopic nu :P.
dan doe je toch iets fout, mijn samsung pc2700 wil tot 200mhz cls2 :)

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

johnny.xxx schreef op 30 April 2003 @ 20:19:
[...]

Dat laatste beschouw ik als zeer slecht teken. Het ontneemt je de mogelijkheid zelf oordeel te vellen over de gebruikte chips.

Oslik blyat! Oslik!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-08 22:54

Smarron

The bend

johnny.xxx schreef op 01 May 2003 @ 00:17:
dan doe je toch iets fout, mijn samsung pc2700 wil tot 200mhz cls2 :)
Ik denk eerder dat jij dan geluk hebt, dan dat hij iets fouts doet. De Samsung chippies PC2700 schijnen erg goed te willen oc-en. Alles wat daarboven ligt niet of nauwelijks meer.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Verwijderd

White Lake is een eigen merk van een distributeur/importeur in Veldhoven.

Zij kopen wereldwijd geheugenmodules in, die, na geaccepteerd te zijn door een eigen interne validatieafdeling, onder het White Lake label worden verkocht aan wederverkopers. Als eindgebruiker kun je ze niet rechtstreeks van hun betrekken.

Normaliter zijn de chips op deze modules van grote, internationale chipbakkers.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 16:12:
White Lake is een eigen merk van een distributeur/importeur in Veldhoven.

Zij kopen wereldwijd geheugenmodules in, die, na geaccepteerd te zijn door een eigen interne validatieafdeling, onder het White Lake label worden verkocht aan wederverkopers. Als eindgebruiker kun je ze niet rechtstreeks van hun betrekken.

Normaliter zijn de chips op deze modules van grote, internationale chipbakkers.
Zoals bv Kingston of Samsung? Maar dan met een White Lake etiketje?

Grolsch Royce!

• Abbadon
SuperPaddo schreef op 01 May 2003 @ 17:09:
[...]
Zoals bv Kingston of Samsung? Maar dan met een White Lake etiketje?
Nee. Samsung maakt z'n eigen DIMM's compleet met eigen spul (dus chips én PCB) en Kingston maakt z'n eigen DIMM's met chips van andere leveranciers.
Dit bedrijf maakt zelf geen DIMM's maar plakt er na een validatieproces z'n eigen stickers op (complete DIMM's worden dus aangeleverd/ingekocht).

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:35

Mentalist

[avdD]

Abbadon schreef op 01 May 2003 @ 17:34:
(complete DIMM's worden dus aangeleverd/ingekocht)
Dozenschuivers dus :P

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Abbadon
Ik wou het woord intikken :+ maar het heeft zo'n negatieve klank.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Je weet alleen niet wat voor geheugen ze inkopen :), als dit nou goed geheugen is, lijkt me White Lake prima, maar als het sloom oem is... :(

Grolsch Royce!

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Ik heb hier een reepje in WhiteLake in een badminton-shute-achtige verpakking met daarop Infineon sjippies, is alleen nog niet getest :D

[ Voor 1% gewijzigd door GraveR op 01-05-2003 18:03 . Reden: Verkeerde smiley ]

• Abbadon
SuperPaddo schreef op 01 May 2003 @ 17:52:
Je weet alleen niet wat voor geheugen ze inkopen :), als dit nou goed geheugen is, lijkt me White Lake prima, maar als het sloom oem is... :(
Elke DIMM zal op dezelfde clocksnelheid en met dezelfde parameters even snel lopen (met kleine afwijkingen). Als jij niet wilt overclocken met die DIMM's zit je imo wel goed. Wil je er wat meer uithalen, dan weet je dus niet waar je aan toe bent (maar dat geldt in principe voor elke DIMM hoewel de verwachtingspatronen flink kunnen verschillen :) ).

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Als ze van alles inkopen, denk ik niet dat je veel kans heb om op dit soort latjes Winbond 5ns chips aan te treffen. Het lijkt er op dat het een flinke gok is wat je krijgt (infineon chipjes kunnen heel goed zijn...)
Als ik het zo lees zou ik het niet doen. Ervaring leert...goedkoop is duurkoop.

Geen inspiratie

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Abbadon schreef op 01 May 2003 @ 18:13:
[...]

Elke DIMM zal op dezelfde clocksnelheid en met dezelfde parameters even snel lopen (met kleine afwijkingen). Als jij niet wilt overclocken met die DIMM's zit je imo wel goed. Wil je er wat meer uithalen, dan weet je dus niet waar je aan toe bent (maar dat geldt in principe voor elke DIMM hoewel de verwachtingspatronen flink kunnen verschillen :) ).
Dat overklokken wil ik dus wel :).

Ik zal eens vragen aan dat bedrijf of ze me ook iets met Winbond 5ns chips kunnen leveren ;), of geheugen wat op 400 Mhz (200 dus eigenlijk) op CAS 2 blijft draaien, maar volgens de specs doet het CAS 2.5 op die snelheid Is dit sloom eigenlijk? Ja tog?.

Neem ik tog White Lake, dan post ik hier mijn ervaringen :). Maar dit kan nog wel een dikke week duren (bestellen), en dan wachten tot het er is.

Grolsch Royce!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

SuperPaddo schreef op 01 mei 2003 @ 18:35:
[...]
Dat overklokken wil ik dus wel :).

Ik zal eens vragen aan dat bedrijf of ze me ook iets met Winbond 5ns chips kunnen leveren ;), of geheugen wat op 400 Mhz (200 dus eigenlijk) op CAS 2 blijft draaien, maar volgens de specs doet het CAS 2.5 op die snelheid Is dit sloom eigenlijk? Ja tog?.
Ja wat noem je 'sloom' :?

IMHO moet je absoluut niet bezuinigen op RAM als je per se wilt overclocken. Als je 200MHz CAS2 wilt, heb je 4.8ns of snellere chips nodig. Je moet dan geen 5ns (goed voor CAS 2.5, NIET CAS 2 op 200MHz) of erger nog chips met onbekende rating gaan halen en dan vreemd opkijken als je niet stabiel op 200MHz CAS2 kunt draaien. Zoiets heet voor een stuiver op eerste rij willen zitten. Het merk DIMM is volkomen ondergeschikt aan de chips die erop zitten- en als ik hoor dat White Lake bijvoorbeeld Infineon gebruikt, dan kan het best goed zijn. Maar controleer dat met eigen ogen voor je het koopt :z
Neem ik tog White Lake, dan post ik hier mijn ervaringen :). Maar dit kan nog wel een dikke week duren (bestellen), en dan wachten tot het er is.
Zorg er dan wel voor dat je post wat voor chips erop zitten. Anders is het toch appels en peren vergelijken...

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

martijn12345 schreef op 01 May 2003 @ 18:17:
Als ze van alles inkopen, denk ik niet dat je veel kans heb om op dit soort latjes Winbond 5ns chips aan te treffen. Het lijkt er op dat het een flinke gok is wat je krijgt (infineon chipjes kunnen heel goed zijn...)
Als ik het zo lees zou ik het niet doen. Ervaring leert...goedkoop is duurkoop.
Tja. Je kunt dat vinden. Onze ervaringen zijn anders.

Wij doen al jaren zaken met deze distributeur, en hebben goede ervaringen met de modules die zij inkopen en valideren.

Echter, met 1 kanttekening. Wij leveren systemen aan onze klanten die in kantoorsituaties worden toegepast. Dit zijn A-merk systemen, waar wij, indien noodzakelijk, extra geheugen bijplaatsen. Dat extra geheugen is dan White Lake gelabeled. Deze machines worden nooit overclocked of anderszins buiten de officiele specs gebruikt.

Hun validatieproces is zelf primair ook op deze A-merken gericht. Wij kunnen in hun database dus zoeken naar het merk + type systeem waarvoor we extra geheugen nodig hebben, en zij leveren dan White Lake's die voor een dergelijk systeem gevalideerd zijn.

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Maar dan nog, hij moet op 200Mhz kunnen lopen op CAS 2.5, een Barton 2500+ komt zelden hoger dan 180, dus misschien loopt het daarop wel op CAS 2.

[ Voor 3% gewijzigd door SuperPaddo op 02-05-2003 13:17 ]

Grolsch Royce!

• SuperPaddo
  • Niet online
(overleden)
Nou, pc besteld, en ben tog maar voor Twinmos CAS2 gegaan (pc3200).

Over White Lake weet ik dat het veel in Compaqs zit, dit konden ze mij vertellen bij het bedrijf waar ik het gekocht heb, het was goed geheugen zeiden ze.

Grolsch Royce!

Verwijderd

Weet hier iemand waar ik de timings van een White Lake 512mb PC3200/400Mhz kan vinden?
Tegen mij hebben ze ook gezegd dat deze een goed A-merk is, ik heb zelf ook pc's gezien waar dat in zit maar iedereen zegt toch weer iets anders.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb een keer gevraagd aan de leverancier maar die wist het ook niet. Ze dachten dat de timing rond de Kingston CAS2.5 moest zitten maar het kon ook zijn dat nog beter was. Ze hebben zelf gezegd dat het geheugen PC3200 ook met gemak PC3600 en sommige hadden zelf PC4000 kunnen halen, maar ik weet het niet zeker.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• DirkT
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

DirkT

toet

White-lake is voor mij helemaal NIET onbekend!

Maar dat komt misschien omdat het bedrijf waar ik werk ook alleenmaar met dit geheugen werkt. Ik moet zeggen dat het gewoon goed geheugen is, niet budget niet duur maar mooi normale ramplanken

iRacing profiel - FanaLEDs voor je racesimulatie displays en meer!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
White-Lake is het enige geheuegen dat ik getest had in een oude Cyrix200 laptop van Compaq. Compaq zei tegen mij dat het 32 mb niet meer uit te breiden was en de max 64 mb was. Ik heb met White Lake het geheugen zonder problemen naar 160 mb gekregen(128 MB werd namelijk niet ondersteunt en alleen een type hoger). Niemand kon mij vertellen want Compaq kon het niet erkennen en servicecentra die zeiden dat de chipset het niet aan kon. Maar het werkte wel dus zo normaal is het geheugen ook niet. Eigenlijk zelf bijzonder. Ik heb er zelf nog in de laptop draadloos G versie aan de praat gekregen wat ook niet ondersteunt werd. Wat je tegenwoordig zelf allemaal moet doen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

johnny.xxx schreef op donderdag 01 mei 2003 @ 00:09:
[...]

Euhm, op TwinMos geheugen zitten ook wel eens M-tec chippies. En ik heb (en in mijn matenkring) nog nooit gezeik gehad met TwinMos.
Pagina: 1