Toon posts:

Zwart Schermpje bij Tv out

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Om te beginnen: Ik heb de Grote TV-out faq gelezen en weet in principe een beetje waar het probleem in ligt: Kan alleen niet echt de oplossing vinden!

Ik heb sinds kort een Radeon 8500 pro video kaart (2e handsje maar doet het tiptop) Heb alleen nu een probleem met m'n TV-out.

Het instellen gaat allemaal ok, en als ik de 2e monitor aanzet, krijg ik ook gewoon prima beeld op m'n tv'tje. Bij het afspelen van divx / xvid ook geen probleem: open gewoon media player 9, sleep de player naar mijn 2e scherm, klik op full screen en klaar is peppie.

Het probleem is er echter op het moment dat ik windvd, of media player in combinatie met een dvd gebruik. Als ik gewoon een dvd afspeel met windvd (Platinum, laatstse versie / update) is er niets aan de hand (op mijn standaard lcd scherm dan) Maar op het moment dat ik windvd naar mijn tv out sleep, zie ik niet de film op het scherm. Begrijp me goed: Niet het scherm wordt zwart (zie gewoon nog de desktop op mijn tv) maar het " vakje" waar de film in hoort te spelen is zwart. De film speelt overigens wel gewoon door (te horen aan het geluid) Als ik het vakje weer terug sleep naar m'n pc scherm zie ik de film gewoon weer. Het is zelfs zo dat als ik het vakje half op m'n tv / half op m'n pc scherm (Is mogenlijk met " extend desktop" ) zet dat ik dus ook half film / half zwart zie

Als ik de dvd afspeel via de windows media player (is mogenlijk met media player 9) en naar de tv out sleep speelt de film heel even , maar op het moment dat ik vervolgens op de full screen knop klik, bevriest het beeld maar speelt het geluid gewoon door. Ook hier geld, dat als ik de player terug sleep, de film op m'n pc scherm gewoon weer te zien is.

Ik ben er dus achter dat dit met m'n Video Overlay te maken heeft maar,
Ik kom alleen nog steeds niet verder. Als ik zonder iets af te spelen naar de overlay kijk is deze grijs (niet selecteerbaar) op het moment dat ik het 2e scherm activeer en een film afspeel, word de overlay wel selecteer baar. Het probleem is echter dat wat ik ook doe, er niets veranderd. Ik kan de overlat niet echt " in" of "uit" schakelen, maar kan wel met behulp van een aantal schuifjes de instellingen veranderen (Contrast, Brightness, Saturation, Hue en Gamma) Maar wat ik ook verander, niets helpt!!

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Ik heb zelf dan een GF4 4400, maar als ik een DIVX draai dan speelt hij mooi op mijn 1e scherm (op dat moment TV-Pal) en is mijn Beeldscherm (PC op dat moment scherm 2) hetzelfde schermpje zwart (Ik kloon mijn scherm dus, ik gebruik dus geen extended desktop)

probeer eens jou TV als hoofdmonitor in te stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Bij Divx heb ik het dus niet,
Alleen bij DVD!! Heel Vaag!

Heb overigens net gelezen dat de nieuwe zoom player iets van ingebouwde overlay ondersteunt?? Klinkt misschien allemaal een beetje knullig maar heb er net te weinig verstand van (Tv-out dan :) )

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
ik heb het inderdaad bij DVD / VCD,
Klinkt misschien allemaal een beetje knullig maar heb er net te weinig verstand van (Tv-out dan )
Als je je 2e scherm in je beeldscherm eigenschappen activeert kan je bij NVIDIA kiezen welk van de 2 beeldschermen de PRIMARY is. als mijn CRT scherm daar Primary is dan is het videovlak zwart op mijn TV, Als mijn TV-Pal Primary is (dus 640x400 60Hz) dan is het zwarte vlak op mijn monitor.

Ik weet dus alleen niet of bij ATI drivers de schermen ook primary/secondary in te stellen zijn.