Toon posts:

AMDXP1800, Albatron, werkt niet, wat nu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Uhm. Ik had een moederboardje met een AMD XP 1800, die ging kapot. Ik heb toen een nieuwe AMD XP 1800 gekocht, en in dat bordje geprikt, deed nogsteeds niets, conclusie: bordje kapot.

Nieuw bordje gekocht, CPU erin, maar nu doet ie ook daar niets.

Kan het dat ik die CPU (weer?) heb opgeblazen door um in dat kapotte bordje te doen?

Hoe kan het dat "het moederboard" wel "piept" als er geen geheugen in zit, maar ik toch geen beeld krijg als ik alles er in zet?

De CPU is toch essentieel voor enige functionaliteit what-so-ever?
Dat zou dan toch betekenen dat de CPU wel in orde is?

Hoe kan ik dit het makkelijkste testen?
Ik ben niet echt van plan die AMD in m'n andere computer te prikken, dat vind ik nu te link... Straks gaat m'n andere computer ook kapot :'(

Thx

Verwijderd

Als je hem eens probeert in een andere computer? Of ga met je spullen terug naar de zaak waar je um gekocht hebt of naar een de pc-boer om de hoek?

Laat het daar testen en kijk wat er is.

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hmz, misschien dat je voeding het niet trekt? Is ook nog een mogelijkheid natuurlijk.

MechWarrior || Monsters Game

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-08 14:52
kan het uit je post niet opmaken maar heb je uberhaupt een cooler gebruikt en deze wel goed aangesloten meeste borden booten niet zonder iets op de cpu-fan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 15:11:
Als je hem eens probeert in een andere computer?
Zoals ik zei, dat durf ik dus niet zo goed. Bang dat het m'n wel-werkende computer sloopt.
Of ga met je spullen terug naar de zaak waar je um gekocht hebt of naar een de pc-boer om de hoek? Laat het daar testen en kijk wat er is.
Mja. Hoe testen zij het dan? :)

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 28 april 2003 @ 15:19:
Hmz, misschien dat je voeding het niet trekt? Is ook nog een mogelijkheid natuurlijk.
De eerste voeding waarmee ik dat bordje probeerde was een 400watt voeding, en daarna ook nog met een andere 250 of 300 watt gedaan. Er zit verder nog geen zware hardware in zoals harddisks, dvdspelers, geforces, soundblasters, gewoon een kaal bordje, met memory en een CPU en een videokaartje..

:|

Verwijderd

Topicstarter
nadd schreef op 28 April 2003 @ 15:26:
kan het uit je post niet opmaken maar heb je uberhaupt een cooler gebruikt en deze wel goed aangesloten meeste borden booten niet zonder iets op de cpu-fan.
Mja, ik ben wel een *beetje* stom, maar niet *ZO* stom... :D

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
Met een nieuw bord heb je kans dat de clear-CMOS jumper nog op clear staat!
Het kan ook zijn dat je geheugen niet goed werkt!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Verwijderd

Topicstarter
EternalDragon schreef op 28 April 2003 @ 18:12:
Met een nieuw bord heb je kans dat de clear-CMOS jumper nog op clear staat!
Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt, maar ik check sowieso alle jumpersettings voordat ik e.e.a. aanzet. Dus dat is het helaas ook niet :|
Het kan ook zijn dat je geheugen niet goed werkt!
Mwaa, daar ga ik niet van uit. Dat heb ik met alle voorzichtigheid verhuisd van de ene mobo naar de andere. Pas als ik er /geen/ geheugen in doe gaat ie piepen..

1x per 2 seconde ongeveer... en dan een halve seconde lang ;)

• EternalDragon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-03-2013
hmm, heb je alles goed aangedrukt! Ik bedoel dan met name de videokaart! Deze moet echt goed vastzitten!

Spec: {XP 1800+ Thoroughbred A} {512 DDR} {Leadtek K7 NCR18D pro} {Radeon 7500} {WD 80GB JB (8MB cache)} {Alpha 8045 + Papst}

Verwijderd

Topicstarter
EternalDragon schreef op 28 April 2003 @ 19:02:
hmm, heb je alles goed aangedrukt! Ik bedoel dan met name de videokaart! Deze moet echt goed vastzitten!
d'r zit zo'n klipje die om dat palletje van je AGP kaart moet, lekker duidelijk begint het al he? :) dat klipje zit gewoon goed vast, zoals het zou moeten.. :)

Verwijderd

Ik vrees dat je je 2de XP hebt gemolt :/
Het kan ook zijn dat he geen/slecht/verkeerd geheugen gebruikt hebt.

Laat de PC anders door de lokale pc boer monteren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 19:19:
Ik vrees dat je je 2de XP hebt gemolt :/
zeg dat nou niet!! :'( :'(
Het kan ook zijn dat he geen/slecht/verkeerd geheugen gebruikt hebt.
Laat de PC anders door de lokale pc boer monteren?
De montage is 100% in orde, de jumpers nagelopen a.d.h.v. het boekje, fsb goed, memory werkt na test in andere computer gewoon, dus dat is het allemaal niet.

ik vrees ook dat je gelijk hebt. hoe erg ik dat ook vind :|

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 00:30 . Reden: verkeerde smiley ]

Pagina: 1