[winxp] Workgroup versus Domain Login

Pagina: 1
Acties:

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hi guys, ik heb het volgende probleem:

Op het werk log ik in op een domain en thuis op mijn eigen werkgroep voor Internet enz. Nu zijn op het werk de domainrechten alleen voorbehouden aan admins (die ik dus niet ben) waardoor ik, na een dag thuiswerken aan een admin moet vragen of hij me opnieuw in het domain wil hangen.

Wat ik zoek is:
Een mogelijkheid waardoor ik de keuze krijg om op het domain OF op de werkgroep in te loggen. Te kiezen na opstarten systeem (zoals een dual/multiboot)

Ik weet niet of dit via profiles kan of via multiboot (overigens zou dat 2 x XP moeten worden dan...)

Iedere suggestie is welkom.

Bedankt.

Verwijderd

De makkelijkste oplossing (in mijn ogen) hiervoor bestaat in de vorm van een tooltje: multi network manager. Simpel gezegd onthoudt dat programma'tje het account van jouw computer in het domein, zodat je bij wisselen niet opnieuw in het domein aangemeld hoeft te worden.
Je krijgt na installatie bij het inloggen een nieuw keuzeschermpje waarbij je je locatie kunt kiezen.
Nadeel is wel dat het niet gratis is.

Verwijderd

Er bestaat ook een mogelijkheid (althans in een W2000 domein) om een speciale user-id aan te maken voor het toevoegen van PC-namen aan het domein. Dit gaat via "delegation". Als ze zo'n user-id zouden aanmaken, moeten ze user-id en paswoord van de "Domain administrator" niet geven. 't Is maar een suggestie.

Verwijderd

In w2k werkt dit:
Niet aan domain aanloggen , maar alleen locaal aan je machine met zelfde userid/pwd als domain. Nu kun je op het domain gewoon overal bij.

Met hetzelfde user+pwd ben je thuis dan ook bekend en werkt ook daar alles.....

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:22

Duinkonijn

Huh?

:?

je kan tog op een xp bak lokaal inloggen...

je heb bij het inloggen een pulldown menutje waar je kan kiezen welke inlog

een localadmin hoeft niet perse xs tot het domein te hebben.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?