Toon posts:

van serieel naar USB

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Een collega beschikt over een laptop (compaq armada) waar geen USB poort aan zit.
Graag zou hij zijn digitale camera met USB aansluiting, aansluiten op zijn laptop.
Is hier een mogelijkheid voor?
Kan zoiets als van serieel naar USB? Ik heb er al wel topics over gevonden, maar nog geen echt antwoord gekregen.

Kan het ook nog op een andere manier?

• Pnhers
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-08 22:05

Pnhers

--

ik heb er ook lang naargezocht maar volgens mij kan het niet. (ik heb ook een aramada)
je zou dan een pcmcia kaartje nodig hebben voor usb poorten, maar die heb je alleen maa in usb 2.0 variant.

Verwijderd

serieel naar usb bestaat bij mijn weten niet, andersom wel
Dit antwoord staat trouwens ook in de search, tenminste zo ben ik erachter gekomen.

Wie zoekt zal vinden :)

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 19:46
pcmcia usb kaartje :)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Parallel naar USB is er dan weer wel. Kost iets van €20,-. Kweet alleen niet meer waar ik het zag. Ik zag het gisteren nog. 8)7
Kzal ff kijken of ik het nog kan vinden.

Verwijderd

Waarom koop je dan geen docking station voor de Compaq Armada? (Hier op mijn werk hebben we een docking station met USB voor een Compaq Armada M3500)

Weet niet zeker of andere type laptops op deze docking station kunnen, anders konden we dit gaan verkopen. We hebben er hier zat die liggen te verstoffen in het magazijn.
Kzal eens navragen voor de zekerheid of ik die mag verkopen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
megaleo schreef op 28 April 2003 @ 14:49:
Parallel naar USB is er dan weer wel. Kost iets van €20,-. Kweet alleen niet meer waar ik het zag. Ik zag het gisteren nog. 8)7
Kzal ff kijken of ik het nog kan vinden.
Je kan wel Parallel naar USB kopen, maar je haalt nooit de bandbreedte van de USB-bus. Dus simpelweg, die dingen bestaan NIET! :P.

Verwijderd

Ik heb thuis wel een PS2>>USB converter, en een Seriële>>PS2 converter. Als je die 2 in elkaar drukt heb je feitelijk al een Seriële>>USB converter. :P Maar ik vrees niet dat het daadwerkelijk gaat werken. ;) Zoals hierboven al gezegd word krijg je gezeik met de bandbreedte. En ik heb het zelf ook al eens uitgeprobeerd, maar dan met een USB webcam op een PS2 en seriële poort met die converters van mij. :) Windows herkende die cam gewoonweg niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 17:11 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Termi schreef op 28 April 2003 @ 16:30:
[...]

Je kan wel Parallel naar USB kopen, maar je haalt nooit de bandbreedte van de USB-bus. Dus simpelweg, die dingen bestaan NIET! :P.
Oh zeker wel dat die dingen bestaan. Oke je haalt misschien de bandbreedte van USB niet maar het kan wel.

Verwijderd

pcmcia kaartje met USB is de gemakkelijkste oplossing denk ik. Als je die digicam serieel gaat aansluiten gaat het eeuwen duren om die foto's over te pompen.

hoe vlug kan een serieele poort trouwens? iets van een 8 kb/s ofzo?

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 23:43

E-Vix

Nu met sneeuw!

Er bestaan geen converters of verloopkabeltjes om een USB apparaat op je paralelle of seriele poort aan te sluiten. Andersom bestaan ze wel. De verloopplugjes die bij een muis worden geleverd om je USB muis op je PS2 poort aan te sluiten zijn speciaal voor die muis. De muis ziet zelf dat hij op een USB of op een PS2 poort is aangesloten, en schakelt vervolgens binnenin om. Het is dan niet het verloopstekkertje die het signaal omvormt dus.
Iedereen die zegt dat hij een verloopkabel van paralel naar USB, of van serieel naar USB heeft zien liggen, heeft waarschijnlijk gewoon niet goed gekeken, en heeft gewoon kabels gezien die van USB naar serieel of paralel gaan (om dus je bijv. oude printer op je USB poort aan te sluiten).

Wat de topicstarter het beste kan doen is naar zijn lokale computerboer stappen, en daar een USB PCMCIA kaartje kopen. Het maakt niet uit of het een USB 1.1, of een USB 2.0 kaartje is, want USB 1.1 en 2.0 zijn 100% compatibel. Alle USB 2.0 apperatuur hoort op USB 1.1 te werken, en ook andersom. USB 2.0 is alleen 400x zo snel als USB 1.1.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-08 21:57

tweakerbee

dus..?

Serieel is meestal max 112.000bps, dat is in de richting van de 11KB/s.

You can't have everything. Where would you put it?

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:53

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Werkt de camera met losse memory kaartjes zoals CF. SM oid ?
Voor SM en memorystick kan je bv. een floppyadapter kopen en voor de meeste modules kan je ook een PCMCIA adapter kopen.

Maar een Armada (P2 :? ) heeft geen USB :?

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:18
megaleo schreef op 28 April 2003 @ 18:50:
[...]

Oh zeker wel dat die dingen bestaan. Oke je haalt misschien de bandbreedte van USB niet maar het kan wel.
Het kan trouwens ook niet :P, want USB heeft voltage van 5 V, probeer dat maar is uit de serieel of paralelle poort te halen :x.

Verwijderd

Termi schreef op 28 April 2003 @ 19:14:
[...]Het kan trouwens ook niet :P, want USB heeft voltage van 5 V, probeer dat maar is uit de serieel of paralelle poort te halen :x.
Een parallelle poort werkt ook met 5V, en een seriele poort kun je wel clampen op 5V (voor het positieve gedeelte, zenerdiodetje)en 0V (voor het negatieve gedeelte, gewone diode). Dus die spanningen zal me wel lukken (8> Of ik er genoeg stroom uit kan trekken is een tweede :?
Pagina: 1