Toon posts:

[Tools] Bios screenshots maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een stuk documentatie van een systeem op mn werk en moet hierbij ook het een en ander over de biossettings vermelden. Nu is het natuurlijk het meest makkelijk om daar screenshots voor te gebruiken ipv de hele bios settings etc over te typen.
<ambtenaar> Is er iemand die een tooltje weet waarmee ik op 1 of andere manier screenshots van de biossettings kan maken?
</ambtenaar>

en neej dan bedoel ik geen tools als een webcam of diig-cam })
Ik dacht wel eens gehoord te hebben dat hier progjes voor waren die alle settings uit konden lezen.

Wie kan me meer hierover vertellen 8)7

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-09 12:51

WhiteDog

met zwarte hond

via TV Out op je videokaart naar de TV in van een andere pc en dan screenies maken? :)

Verwijderd

Topicstarter
WhiteDog schreef op 28 april 2003 @ 14:02:
via TV Out op je videokaart naar de TV in van een andere pc en dan screenies maken? :)
Mijn tv-out werk alleen in Windows en ik heb geen ander systeem met tv-in te beschikking. |:(

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook vmware (virtual machine) installeren en in een windows-sessie een screenshot maken van je bios.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 17:43

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 14:23:
Je kan natuurlijk ook vmware (virtual machine) installeren en in een windows-sessie een screenshot maken van je bios.
me dunkt dat je dan een screendump krijgt van je VMWare BIOS en niet van je mobo-bios.. :?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Topicstarter
Jah volgens mij krijg je dan ook je VMWare bios op je scherm, en daar zit ik nou niet op te wachten ;)

Verwijderd

Ja tuurlijk, maar het bios is precies hetzelfde, dus je kan gewoon je instellingen aanpassen en er een screenshot van maken, dat het "software"instellingen zijn maakt natuurlijk niet uit.

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-09 10:59
geen idee of het werkt, maar: uitprinten (Print-Screen) en dan inscannen!?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Klikkerdeklik

Dit is wel heeel makkelijk te vinden :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Laat maar jullie hebben gelijk, de instellingen zijn anders..... mijn fout.

Verwijderd

Topicstarter
en nog steeds staat daar geen tool in wat ik zoek :( wie gaat um coden voor me :D

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

http://www.biosmods.com/download.php
Met Biosview kun je een beperkt aantal type biossen openen en vervolgens browsen, en met modbin kun je ook aardig door awardbiossen browsen.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Verwijderd

Een lekkere oude printer eraan hangen, <print-screen> zoals al eerder gezegd en vervolgens inscannen.

• PegOpDeWeg
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-08 13:25

PegOpDeWeg

eej wasup?

misschien domme opmerking hoor, maar is een foto maken niet een optie?

oh stond dat je dat dus niet wilde |:(

maar toch... waarom moelijk doen als het makkelijk kan. Als je het dan ook nog op een lcd schermpje aansluit kun je hele goeie pics nemen van bios met digifotocam

[ Voor 61% gewijzigd door PegOpDeWeg op 28-04-2003 20:31 ]

"It's better to burn out, than fade away"

Pagina: 1