Spamassassin icm Debian Woody [fout 69]

Pagina: 1
Acties:

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-05 14:26

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ok, aan de hand van (volgens het commentaar op dat artikel) een outdated howto, heb ik via cpan spamassassin geinstalleerd.

Nu krijg ik echter deze melding:
D=spamcheck_director T=spamcheck: Child process of spamcheck transport returned 69 (could mean service or program unavailable) from command: /usr/local/bin/spamcheck.pl

Nu was mijn vraag of jullie tips hadden, veel wijzer kom ik ook niet op google.. Moet dat pl script op 755 staan?

De howto kun je hier vinden:
http://bogmog.sourceforge.net/document_show.php3?doc_id=28

[ Voor 10% gewijzigd door gvdh81 op 28-04-2003 13:56 ]

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 19:50
=> NOS :)

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
ouch, sorry cutebritney, maar ik vond via de search ook een topic over spamfilter in internet en telephonie, vandaar.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Heb je een .deb van spamassassin gepakt, of ben je zelf aan het compileren geslagen ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• gvdh81

gvdh81

To got or not to got..

Topicstarter
Ik heb de guide gevolgd en het zaakje via CPAN geinstalleerd.

• moto-moi
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

gvdh81 schreef op 28 April 2003 @ 14:47:
Ik heb de guide gevolgd en het zaakje via CPAN geinstalleerd.
Hmm, beetje overbodig, aangezien hij ook gegarandeerd werkend te vinden is met apt-get ;)

Anyways.. Waar gaat het precies mis ?
doet spamassassin -t <sample-spam.txt |less het wel ?

[ Voor 11% gewijzigd door moto-moi op 28-04-2003 14:58 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Volgens mij is het inderdaad eenvoudiger om ff via apt-get spamassassin te installeren, dat werkt vrij eenvoudig en is mij zelfs gelukt in een uurtje of 2 prutsen.

Verwijderd

Ik gebruik debian woody

Courier-mta op server 1 met spamassassin en wil dat alle mail doorgestuurd word naar server 2 die draait ook courier-mta met courier-imap en courier-ldap auth.

mail moet wel eerst gescanned worden en spam moet geblokkeerd worden op server 1, en daarna doorsturen naar server 2 .

Dit werkt nog niet naar behoren.

Alle mail word zonder te checken op virus en spam gewoon doorgestuurd naar server 2.
terwijl ik graag wil dat server 1 dat allemaal opvangt.

Wie heeft een soortgelijke opstelling.met courier-mta en spamassassin.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Courier-mta is een beperkte aangepaste versie van qmail, als ik de opbouw van de configuratiefiles zo allemaal bekijk.
Van qmail weet ik dat je de QMAILQUEUE patch moet gebruiken en qmail-scanner moet installeren, van courier-mta zou ik niet weten wat je allemaal uit moet vreten om SA en een virusscanner in je queue te krijgen.

Wat je kunt doen: qmail installeren op de eerste server, die met qmail-scanner laten scannen op spam en virussen, vervolgens alles forwarden naar de tweede server, waar alles in mailboxen geflikkerd wordt door courier-mta.

Verwijderd

ok. hoe moet ik dan het mail zo forwarden op PC1 dat ie wel eerst door qmail word onderschept, want nu gaat mail voor Domain X naar PC X en niet eerst door zijn queue van PC1. is deze opstelling wel mogelijk of niet.
Ik ben niet zo bekend met qmail. heeft iemand een config file voor mij...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:36
Je zult je wat moeten verdiepen in de materie, qmail heeft meerdere configfiles, net zoals courier-mta die ook heeft :P

hoe qmail zijn mail verwerkt zo ff uit mn hoofd, kan er ietwat naastzitten:

- qmail-smtpd neemt mail aan
- qmailqueue gooit het in de queue, dit is ook de binary die vervangen wordt door qmail-scanner
- qmailqueue laat de boel in de queue staan
- qmail-send krijgt een seintje en gaat de mail verder sturen
- remote: qmail-remote
- local: qmail-local

Wat je het beste kunt doen is qmail patchen met smtproutes en qmailqueue (laatste zit std in qmail-src van debian). Vervolgens laat je gewoon al je mail naar server1 sturen via een MX-record, je zet die domeinnaam ook gewoon in /var/qmail/control/rcpthosts, maar niet in /var/qmail/control/locals.
Vervolgens maak je een bestandje /var/qmail/control/smtproutes, waar je in zet:
code:
1
domeinnaam:ip-van-server2

Vervolgens zal alle mail voor je domein aangenomen worden door server1, gescand op virussen worden door iets als clamscan, sophie of f-prot, tegelijkertijd wordt er door spamassassin een spam-tag opgedrukt en wordt het doorgestuurd naar je 2e server.

Verder zou je voor het weren van spam ook nog rblsmtpd kunnen gebruiken, die bouncht gewoon connecties af als ze geblacklist zijn in de serverlijsten die jij opgeeft (ik krijg nu 1 spam per dag, waar ik eerst 30 spams per dag kreeg zonder die 5 of 6 blacklists)
Pagina: 1