Enermax 550W (nieuw) wil niet.

Pagina: 1
Acties:

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-07 23:21

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Ik heb dus net een Enermax voeding binnen gekregen die 550W telt. Ik alles aansluiten, ik aanzetten, alles begint te draaien maar ik krijg en geen beeld en het welbekende piepje van het moederbord komt ook niet.

Hier mijn specs
ASUS A7V8X
AMD 2700+
512 MB samsung pc2700
Ati Radeon 9700 Pro
Terratec Sixpack 5.1+
Lite-on brander
Lite-on DVD
Sony floppydrive
4 casefans
ENERMAX EG651P-VE FM

Iemand een idee?

Verwijderd

en de vorige voeding dan? Waarom had je je psu vervangen?

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hier kunnen we niet zoveel mee, vertel eens wat je allemaal al hebt geprobeerd.
Wat je zou kunnen proberen bv. is alle apparaten los koppelen (behalve het mb) en dan je systeem starten, om te kijken of er kortsluiting is. Wat je ook nog kan proberen is de voeding los te starten, om te kijken of het niet aan de voeding ligt. (zoek maar even, daar zijn echt veel topics over geweest)

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 13:56:
en de vorige voeding dan? Waarom had je je psu vervangen?
Omdat mijn vorige voeding mij gehele config niet in 1x wildde starten. Mijn raid-array vond ie nooit in 1 keer. Was een Chieftec 360W voeding. Maar het gaat er nu ff om waarom die het niet doet :D

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Aikeleer schreef op 28 April 2003 @ 13:58:
Hier kunnen we niet zoveel mee, vertel eens wat je allemaal al hebt geprobeerd.
Wat je zou kunnen proberen bv. is alle apparaten los koppelen (behalve het mb) en dan je systeem starten, om te kijken of er kortsluiting is. Wat je ook nog kan proberen is de voeding los te starten, om te kijken of het niet aan de voeding ligt. (zoek maar even, daar zijn echt veel topics over geweest)
1. Waarom zou er kortsluiting zijn? De andere voeding had daar nooit last van.
2. De voeding los starten? Hoe wil ik dat doen? als ik me pc aan zet beginnen de fan's van de voeding te draaien. lijkt me in orde.

Verwijderd

Druk dan op z,n minst eens alle stekkertjes goed aan......een voeding waar de fans van lopen kan ook defect zijn....probeer eens een andere psu...alleen met experimenteren zul je dit soort fouten vinden en kunnen verhelpen...ik kan van hieruit ook niet zien wast er met je systeem aan de hand is.

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 14:09:
Druk dan op z,n minst eens alle stekkertjes goed aan......een voeding waar de fans van lopen kan ook defect zijn....probeer eens een andere psu...alleen met experimenteren zul je dit soort fouten vinden en kunnen verhelpen...ik kan van hieruit ook niet zien wast er met je systeem aan de hand is.
Stekkertjes nagelopen en zitten allemaal top ;). Daarnaast ie het nieuwe voeding en met me oude voeding draait het systeem dus wel, weliswaar niet vlekkeloos maar het draait. Ik snap dat jij het vanaf hier niet kan zien maar misschien is er toch iets dat ik over het hoofd zie.

• Laurent
  • Niet online
MixingMastersM schreef op 28 april 2003 @ 14:00:
[...]

1. Waarom zou er kortsluiting zijn? De andere voeding had daar nooit last van.
2. De voeding los starten? Hoe wil ik dat doen? als ik me pc aan zet beginnen de fan's van de voeding te draaien. lijkt me in orde.
1. Het zou kunnen dat er wat draadjes niet goed zijn aangesloten bv. of dat je bij het inbouwen wat dingetjes scheef hebt gezet. Daarvoor is het altijd wel handig om eens te testen zonder extra hardware in je systeem.
2. Zoek maar even, daar zijn echt al veel topics over geweest (keywords 'atx voeding los starten' of iets met 'zonder mobo starten'. En dan kan je weten of de voeding wel gewoon stroom geeft, bijvoorbeeld aan je cd-rom spul. (je geeft daarvan ook niks aan in je beginpost, ik weet niet of de rest van je hardware wel normaal werkt?)

Verwijderd

Het zou best kunnen dat je 550watt psu niet helemaal oke is..kijk ook eens of er geen stekkers van je voeding tegen de kast aankomen(kortsluiting).Vaak komen dit soort foutjes door slecht kontakt in je atx stekkerblokje.Je zoekt je er een ongeluk naar.Ik heb deze grappen ook al eens een keer gehad..

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Aikeleer schreef op 28 April 2003 @ 14:23:
[...]

1. Het zou kunnen dat er wat draadjes niet goed zijn aangesloten bv. of dat je bij het inbouwen wat dingetjes scheef hebt gezet. Daarvoor is het altijd wel handig om eens te testen zonder extra hardware in je systeem.
2. Zoek maar even, daar zijn echt al veel topics over geweest (keywords 'atx voeding los starten' of iets met 'zonder mobo starten'. En dan kan je weten of de voeding wel gewoon stroom geeft, bijvoorbeeld aan je cd-rom spul. (je geeft daarvan ook niks aan in je beginpost, ik weet niet of de rest van je hardware wel normaal werkt?)
Ik ben zeker van dat me voeding stroom geeft want me fan's beginnen te draaien, alle 5 en ik hoor me cd-rom speler en hd's ook wat herrie maken. ik kan me cd-rom lades enzo open doen, dat soort dingen allemaal.
En bij het inbouwen wat dingetjes scheef hebt gezet? wat bedoel je hier precies mee?

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Tip: Check even of je processorfan wel op de FAN1 aansluiting van je mb zit

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Quantor schreef op 28 april 2003 @ 14:37:
Tip: Check even of je processorfan wel op de FAN1 aansluiting van je mb zit
Dat zit hij niet, hij loopt via aan baybus. Maar dit heeft bij mijn vorige voeding ook geen problemen gegeven.

• Laurent
  • Niet online
MixingMastersM schreef op 28 April 2003 @ 14:30:
[...]

Ik ben zeker van dat me voeding stroom geeft want me fan's beginnen te draaien, alle 5 en ik hoor me cd-rom speler en hd's ook wat herrie maken. ik kan me cd-rom lades enzo open doen, dat soort dingen allemaal.
En bij het inbouwen wat dingetjes scheef hebt gezet? wat bedoel je hier precies mee?
Hm, ok.
Bv. dat je bij het aansluiten van je ATX-PWR connector op het moederbord tegen een kaart aan bent gekomen, of tegen een IDE kabel bv. waardoor deze er niet helemaal goed meer in zit.

Verwijderd

Kan het niet zo zijn (ben geen electrotechnicus) dat door de storing die je fans op de stroomlijn veroorzaken je geen fatsoenlijk voltage (gelijkmatig voltage) op je MB krijgt ?
Kan me hier nog iets over herinneren in de casemodding en baybus topics.

Probeer het eens zonder al je fans. Gewoon je MB met vga kaart en 1 hd.
Kijken of het dan werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 14:45 ]

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 14:45:
Kan het niet zo zijn (ben geen electrotechnicus) dat door de storing die je fans op de stroomlijn veroorzaken je geen fatsoenlijk voltage (gelijkmatig voltage) op je MB krijgt ?
Kan me hier nog iets over herinneren in de casemodding en baybus topics.

Probeer het eens zonder al je fans. Gewoon je MB met vga kaart en 1 hd.
Kijken of het dan werkt.
Dan zou mijn oude en brakkere 360W Chieftec voeding hier ook last van moeten hebben, en dat was niet het geval.

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 21:22
Nevermind, ik heb niks gezegd ergens overheen gelezen sorry

[ Voor 76% gewijzigd door ScooBY_DoO op 28-04-2003 14:58 ]

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-08 14:38
het kan best zijn dat de Enermax beter beveiligd is en daarom niet werkt met jouw baybus. Dat het met de Chieftec wel werkt zegt niet alles. Als je problemen hebt met opstarten moet gewoon altijd proberen zo kaal mogelijk op te starten.

Gaat de PC ook automatisch weer uit?

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
BartNL schreef op 28 april 2003 @ 15:01:
het kan best zijn dat de Enermax beter beveiligd is en daarom niet werkt met jouw baybus. Dat het met de Chieftec wel werkt zegt niet alles. Als je problemen hebt met opstarten moet gewoon altijd proberen zo kaal mogelijk op te starten.

Gaat de PC ook automatisch weer uit?
Mijn pc gaat niet automatisch weer uit, ik moet de Soft-off van 4 sec. gebruiken anders blijft ie gewoon aan.

• BartNL
Videokaart goed aandrukken en bios resetten (clear CMOS oid) lijkt mij eerste om te proberen.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-07 20:34
maak alles eens los van de voeding

en maak verbinding tussen het groene aansluiting en een zwarte aarde van de atx stekker

draait deze dan is de voeding goed

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
petervandamned schreef op 28 April 2003 @ 15:14:
maak alles eens los van de voeding

en maak verbinding tussen het groene aansluiting en een zwarte aarde van de atx stekker

draait deze dan is de voeding goed
Dat doet ie gewoon goed, hij begint te draaien. Maar ik had dus ff mijn cpu-fan op de cpu-fan-aansluiting op het moederbord gedaan maar als ik hem dan aanzet begint me cpu-fan niet te draaien.
De videokaart is aangedrukt (zat al goed) en de CMOSS gecleared, geen verandering.

[ Voor 9% gewijzigd door MixingMastersM op 28-04-2003 15:27 ]

• BartNL
Als je met de oude Chieftec nu nog wel kunt opstarten lijkt er mij wat mis met de ATX stekker van de Enermax. Blijkbaar krijgt je moederbord geen voeding van de power supply en moet je de Enermax omruilen.

Ik heb geen idee hoe handig je met ellectronica bent maar je zou de voltages op ATX stekker kunnen nameten. Wel eerst voeding laten lopen via hier boven aangegeven trucje en meet je als PSU ok is,
3,3 volt tussen oranje en zwart
5 volt tussen rood of paars en zwart
12 volt tussen geel en zwart

Zoek op google naar ATX pinout voor komplete check van de ATX stekker.

Verwijderd

Bouw je oude voeding in en kijk of je systeem daar wat meer mee doet (ook al moet je 10 keer starten) zo ja terug naar de winkel en je enermax omruilen.doet ie het ook niet mee dan word het toch eens tijd om je mobo en andere componenten na te kijken.

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Tussen oranje en zwart; voeding stopt
Tussen rood en zwart; me meter begon te roken :|

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 15:45:
Bouw je oude voeding in en kijk of je systeem daar wat meer mee doet (ook al moet je 10 keer starten) zo ja terug naar de winkel en je enermax omruilen.doet ie het ook niet mee dan word het toch eens tijd om je mobo en andere componenten na te kijken.
Het moet in de voeding zitten want ik heb me voeding alleen vervangen voor de rest nix, met die oude voeding deed hij het goed, en nog steeds

Verwijderd

MixingMastersM schreef op 28 April 2003 @ 15:46:
dan had je hem zeker als amperemeter geschakeld.........

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Tussen rood en zwart; me meter begon te roken, tijdens dit roken gaf de meter 0,22 V aan. :|
tussen geel en zwart durfde ik niet meer aan :|

ai, dat was niet de edit-toets, sorry!

[ Voor 7% gewijzigd door MixingMastersM op 28-04-2003 15:50 ]

Verwijderd

Heb je je oude voeding al geprobeerd in te bouwen?

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Hij stond niet als amperemeter geschakeld, ik ben nog wel een beetje technisch hoor :| en me oude voeding doet het gewoon, hoe vaak moet ik dat blijven melden? :|

Verwijderd

als je systeem het NU doet met je oude voeding dan weet je toch genoeg.......

met je enermax terug naar de winkel en omruilen

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Ja, maar het zou toch wel leuk zijn als je weet wat er mis mee is, als de helft wel begint te draaien, denk je ook niet? Natuurlijk ga ik hem omruilen maar strax heb ik met die nieuwe weer hetzelfde probleem en dat wil ik voor zijn

Verwijderd

Ik denk dat de atx connector niet goed kontakt maakt :)
Gewoon straks je omgeruilde voeding inbouwen wedden dat ie het dan doet?? :) :)

• BartNL
Je meter gaat waarschijnlijk roken doordat je sluiting maakt en ik zei daarom dan ook '...als je handig bent...' Je meter moet op volts staan. Lijkt dat je meter op stroom / amperes stond ingesteld of in ieder geval de meetsnoeren niet goed aangesloten waren

[edit] lees net dat je dus wel het verschil weet tussen amperes en voltage en ok je bent wel een beetje handig [edit]

[ Voor 26% gewijzigd door BartNL op 28-04-2003 16:19 ]

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
BartNL schreef op 28 april 2003 @ 16:15:
[...]

Je meter gaat waarschijnlijk roken doordat je sluiting maakt en ik zei daarom dan ook '...als je handig bent...' Je meter moet op volts staan. Lijkt dat je meter op stroom / amperes stond ingesteld of in ieder geval de meetsnoeren niet goed aangesloten waren

[edit] lees net dat je dus wel het verschil weet tussen amperes en voltage en ok je bent wel een beetje handig [edit]
Snoeren zaten goed, ik heb zelf al heel wat aan me pc verbouwt, een eigen Boombox gebouwd, handig genoeg? maar ja ik weet niet wat er gebeurde. het bereik van hoog genoeg en toch begon die te roken en tussen oranje en zwart sloeg me voeding uit, ik vindt het allemaal maar raar, hoop dat een nieuwe uitkomst bied.

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
BartNL schreef op 28 April 2003 @ 16:15:
[...]

Reken maar dat ik handig ben. Als je je eigen pc maakt en je kast verbouwt, een eigen boombox maakt en meer van dat soort gein, ben ik dan handig genoeg? Me voltage stond op een hoog genoeg bereik. tussen oranje zwart sloeg de voeding uit, dat vondt ik wel raar. btw. het is wel een 24P voeding origineel dus er zit een verloopstuk tussen van 24P naar 20P
[CRAP; double post :(]

[ Voor 3% gewijzigd door MixingMastersM op 28-04-2003 16:30 ]

Verwijderd

MixingMastersM schreef op 28 April 2003 @ 16:29:
[...]

Reken maar dat ik handig ben. Als je je eigen pc maakt en je kast verbouwt, een eigen boombox maakt en meer van dat soort gein, ben ik dan handig genoeg? Me voltage stond op een hoog genoeg bereik. tussen oranje zwart sloeg de voeding uit, dat vondt ik wel raar. btw. het is wel een 24P voeding origineel dus er zit een verloopstuk tussen van 24P naar 20P
[CRAP; double post :(]
wat bedoel je met 24p voeding???(ben niet nieuwschierig hoor)

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Dat is zeg maar een 24 poorts ATX aansluiting, een normale op het moederbord is 20 poorts maar omdat dit een 3 in 1 voeding is zoals Enermax het noemt kan je hier een pc, server en worksation op aansluiten en hebben ze 3 mogeljk ATX-connectoren mee gestuurd, en standaard is de 24 poorts die ik met een verloopstukje omzet nara een 20 poorts zodat hij op mijn mobo past.

Verwijderd

Ik snap..dank wel voor de uitleg

laat ff weten of je systeem weer loopt met je nieuwe voeding. :)

• MixingMastersM

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Topicstarter
Zal ik doen, we zullen het gaan meemaken, ik moet het terug sturen en als het goed is heb ik dan binnen een paar weken de nieuwe ;), ik zal het laten weten :)
Pagina: 1