Thuis netwerk wil niet op 100 Mbit

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wormzz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 09:45
Situatieschets:
Ik heb hier thuis een netwerk aangelegd voor 8 computers. Deze zijn allemaal uitgerust met 100Mbit kaarten (Intel en 3COM's) en een 8 Poorts 10/100Mbit switch. De bedrading is allemaal Cat5 en Cat5E bekabeling. 4 van de kabels liggen in loze leidingen naar boven met daaraan een wandcontactdoosje. De rest van de kabels gaan naar de garage voor m'n servers, en een naar een ADSL Router. De ADSL router en switch staan in de meterkast waar alle kabels samen komen.

Probleem:
Als ik de netwerkkaarten instel op 100Mbit, krijgen de meeste pc's nog geen eens een IP van de router. Sommige wel maar zijn dan vervolgens nog trager dan 10Mbit, als ik de netwerkkaarten op 10Mbit zit krijg ik netjes op alle pc's een IP adress, alleen haal ik qua dateverkeer maximaal zo'n 100 a 200 Kb/s, erg traag dus. Maar heeft iemand enig idee wat er hier nou mis kan zijn en hoe ik dit op kan lossen.

Al Geprobeerd:
- Andere (duurdere) switch
- 2 PC aan switch gehangen rest niet
- Op nieuw stekertjes aan de kabels gemaakt
Echter hielp nix, bleef hetzelfde probleem houden.

Verwijderd

http://www.pcwereld.be/handleiding201.11.html

Misschien anders even een kabeltestertje gebruiken?
Misschien je NIC's controleren door een kort stukje cross tussen beiden te doen, en dan wat data pompen.
Misschien dat het helpt als je crossedpairs ook echt gecrosst in de kabel hebt zitten ivm afscherming. <- ik weet niet hoe jij je UTP kabel krimpt namelijk, keb al heel wat fraaie dingen gezien.. vooral dat soort kabel als wat jij beschrijft, het werkt dan wel.. maar echt niet op 100mbit meer :)

Tis maar een idee.. :S

edit: waarom dacht je dat ik je meteen die link gaf dan ? ;)
succes met krimpen! :)

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 14:27 ]

• Wormzz
Wat moet ik met die link?? Daar word verteld hoe je een kabel moet maken. Daar heb ik nix aan, Kabels werken gewoon.

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

Welke ADSL router gebruik je?

• Wormzz
Alcatel, maar dat kan het probleem niet zijn, als ik die eraf laat, en 2 pc's een vast ip geef wil hij ook niet op 100 MBit

Verwijderd

adsl is toch maar 10 mbit ? :? misschien dat je router het niet kan hebben 100mbit

• Wormzz
De router is de enige die wel een verbinding kan maken met 100 Mbit volgens de switch, maar zonder die router heb ik hetzelfde probleem

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:37
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou :)
alleenn haal ik wel 1.2 MB/s op 10 mbit

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 13:59:
adsl is toch maar 10 mbit ? :? misschien dat je router het niet kan hebben 100mbit
Zoals hierboven te lezen valt hangen de pc's aan een switch en de switch weer aan de router.

• Wormzz
Yepz dat klopt, de pc's hangen samen met de router aan de switch. Maar het probleem is er ook zonder die router.

• Animal
ik denk dat je je kabels net goed hebt geknepen.(aangezien hij wel op 100 werkt )

[ Voor 28% gewijzigd door Animal op 28-04-2003 14:06 ]

• Wormzz
Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 13:54:
http://www.pcwereld.be/handleiding201.11.html

Misschien anders even een kabeltestertje gebruiken?
Misschien je NIC's controleren door een kort stukje cross tussen beiden te doen, en dan wat data pompen.
Netwerkkaarten zijn in orde, gebruik nu namelijk regelmatig de laptop op dta van de ene pc naar de andere te pompen met een cross kabeltje.

• Wormzz
Animal schreef op 28 April 2003 @ 14:06:
ik denk dat je je kabels net goed hebt geknepen.(aangezien hij wel op 100 werkt )
Als ik hem op 100Mbit zet krijg ik wel na een poosje een ip, en dus een verbinding, alleen is ie dan een stuk trager dan dat ik hem op 100Mbit zit, het si dus alsof er dingen verloren gaan.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Zelfde situatie gehad bij de ouders van mijn vrindin. Dat netwerk werd door een 'proffesional' aangelegd. (Tja, onder het motto wie breed heeft moet breed hangen).. Dit netwerk draaide voor geen meter en die gast is echt dagen bezig geweest om dus 3 computers op een ADSL router aan te sluiten. Waneer de computers op 10Mbit stonden draaide het als een menselijke melk producent, op 100Mbit draaide het niet.

Het uiteindelijke probleem bleek toch de kabel te zijn. Deze zogenaamde 'proffesional' knipte de kabels van buiten naar binnen. kleur links, kleurwit rechts. Kabels werkten perfect volgens z'n kabeltester en werkten ook perfect op 10Mbit (wat uiteraard een stuk storings ongevoeliger is) en ik was maar een brutaal eigenwijs ventje en hij had 30 jaar bij de ptt gewerkt en hij wist wel hoe het moest...

Nieuwe tekkers eraan, volgorde volgens het schema uit de NT faq en het hele netwerk draaide perfect binnen 5 min....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Wormzz
Hmm, zal binnenkort eens proberen 2 kabels opnieuw te maken. kijken of dat wil werken dan. Alhoewel het dan wel toevallig is dat het met alle 8 de kabels fout is gegaan :?

[ Voor 18% gewijzigd door Wormzz op 28-04-2003 14:13 ]

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 17:11

JF_

Wormzz schreef op 28 april 2003 @ 14:10:
[...]

Hmm, zal binnenkort eens proberen 2 kabels opnieuw te maken. kijken of dat wil werken dan. Alhoewel het dan wel toevallig is dat het met alle 8 de kabels fout is gegaan :?
Als jij ze alle acht op dezelfde manier hebt gemaakt is dat niet zo heel vreemd :-)

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Janoz> Haha, de paren moet je echt zo aansluiten als wordt aangegeven. Door op 1 t/m 4 de "kleur" en op 6 t/m 8 de "kleur/wit" aan te sluiten ging die PTT gozer de mist in.

Technisch verhaal is wel ergens te vinden, maar heeft met "twisted pair" te maken. Oranje (pin 2) en oranje/wit (pin 1) bijvoorbeeld zitten in elkaar gedraaid en de bedoeling is dat als door oranje een "1" gestuurd wordt, dit parallel loopt met een "0" door oranje/wit. Dit is technisch gezien beter voor de betrouwbaarheid van de data die door dit paar loopt. Door nu op de plek van oranje (pin 2) bijvoorbeeld blauw/wit te plaatsen gaan dingen fout als de snelheden omhoog gaan. Je krijgt dan storing.

Het enige dat je dus kunt doen is kleuren uitwisselen, maar dan wel zowel "kleur" als "kleur/wit" (tegelijkertijd: wissel bijvoorbeeld bruin met blauw, maar dan ook bruin/wit met blauw/wit). Beter is om het gewoon op de voorgeschreven manier te doen. Dat voorkomt verwarring later...

[ Voor 6% gewijzigd door Velthuis op 28-04-2003 14:52 ]

Verwijderd

Hoi
Ben even nieuw hier. Mocht het zijn dat je de kabels zelf hebt gemaakt. Dan mag ik aannemen dat je de draadjes in de stekkers 1 op 1 hebt gezet.

Ik als elektro monteur had dit probleem ook. Een verbinding van 10 mb ( netwerkkaart vaszetten op 10 mb ) werkte alles naar behoren. Maar ging ik naar 100MB dat werkte er niks meer.

Wat was het probleem. Het blijkt dat de utp kabels wel 1 op 1 zijn aangesloten maar je moet toch een bepaalde volgorde gebruiken. Dit heeft te maken met bepaalde velden die om een adder komt. door de juiste volgorder te gebruiken beinvloeden de velden de signalen niet.

de juiste kleur volgorde kan je vinden op http://wvdw.org/temp/utp.jpg

Verwijderd

__

• hadebe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 09:30
zelfde verhaal hier. Officiele volgorde gebruiken en werken.

• RawPeanut
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05-2023

RawPeanut

Nog niet gare aardnoot

Ikzelf heb al enorm vaak UTP op maat gemaakt voor klanten, altijd op de manier zoals hij beschreven staat in de NT faq, werkt perfect, tot zelfs 100 meter. Dus denk echt dat het aan je kabels ligt, koop anders eens een korte kant en klaar patch kabeltje en probeer die eens, werkt die wel op 100 mbit dan ligt het dus aan je manier van aansluiten.

Canon Digital Ixus V3

• Animal
Ja iedereen, ik zie dat ik AL mijn utp kabels in huis dus verkeert heb gedaan...
Werkt hier op 10MBIT en niet op 100MBIT :)

Zal eens een goede tang huren en wat stekkertjes halen.
Dan loopt het allemaal tenminste op 100 :)

Verwijderd

Jammer dat we niks meer horen van wormzz

• Velthuis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 18-10-2005
Opa> Wormzz zal wel druk zijn met 8 nieuwe kabels knijpen. ;)

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-08 17:44
bij de HEMA heb je een krimptang voor weinig. als je klaar bent breng je em gewoon weer terug. heb ik al zo vaak gedaan :) zeg je gewoon dat je em niet nodig hebt gehad. niet doorvertellen he... :P

• machielk
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-02-2024

machielk

The server has been updated

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 22:31:
Hoi
Ben even nieuw hier. Mocht het zijn dat je de kabels zelf hebt gemaakt. Dan mag ik aannemen dat je de draadjes in de stekkers 1 op 1 hebt gezet.

Ik als elektro monteur had dit probleem ook. Een verbinding van 10 mb ( netwerkkaart vaszetten op 10 mb ) werkte alles naar behoren. Maar ging ik naar 100MB dat werkte er niks meer.

Wat was het probleem. Het blijkt dat de utp kabels wel 1 op 1 zijn aangesloten maar je moet toch een bepaalde volgorde gebruiken. Dit heeft te maken met bepaalde velden die om een adder komt. door de juiste volgorder te gebruiken beinvloeden de velden de signalen niet.

de juiste kleur volgorde kan je vinden op http://wvdw.org/temp/utp.jpg
1 op 1 kabels kunnen soms wel 100mbit, maar dan tot op zeg maar 2 meter...proef ondervindelijk vastgesteld dankzij een collega welke ook 1op1 deed :(

Verwijderd

BuG2FiX schreef op 01 May 2003 @ 15:48:
bij de HEMA heb je een krimptang voor weinig. als je klaar bent breng je em gewoon weer terug. heb ik al zo vaak gedaan :) zeg je gewoon dat je em niet nodig hebt gehad. niet doorvertellen he... :P
Ik vind het toch errug handig om zo'n ding thuis te hebben liggen. Je zult altijd zien, dat je 's avonds of op zondag net ff een kabeltje wil maken, en waar huur je dan zo'n tang?

Een simpele tang kost ongeveer 30 Euro. Als je zo'n ding 10x nodig hebt, dan heb je de huur er alweer uit, en heb je jezelf 20 ritjes van en naar de verhuurder bespaard.

Uit ervaring weet ik, dat het dan ook heel handig is om stekkertjes en kabel thuis te hebben liggen... Iets dat veel mensen, waaronder ik dus, heel makkelijk vergeten! |:(

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-07 19:24

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

BuG2FiX schreef op 01 mei 2003 @ 15:48:
Geloof me, zodra je zo'n tang hebt (ik heb em bij 1to0.nl gehaald) dan kan je niet meer zonder ;)

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Een goeie utp tang hoort eigenlijk bij elke netwerkbeheerder zo ie zo thuis te liggen en bij de netwerk hobbyist ook :P

• Olaf van der Spek
  • Niet online
machielk schreef op 01 May 2003 @ 15:51:
1 op 1 kabels kunnen soms wel 100mbit, maar dan tot op zeg maar 2 meter...proef ondervindelijk vastgesteld dankzij een collega welke ook 1op1 deed :(
Welke 'idioot' heeft eigenlijk bedacht om pin 1, 2, 3 en 6 te gebruiken en niet gewoon 1, 2, 3 en 4?
Dan had je en maar vier-aderige kabels nodig gehad en niet zoveel mensen hadden problemen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

een best wel slimme idioot

thuis patch je niks, maar op bedrijven gaat er meer dan netwerkverkeer door die kabels
zoals telefoon en seriele data

een telefoon gebruikt standaard alleen de 2 middelste draden 4&5
deze kun je ondanks de kleine stekker zo in de patch duwen. op dit moment gebruikt hij dus precies een aderpaar. en kan hij dus gebruik maken van de utp eigenschappen.. langere afstanden afleggen met minder storing/overspraak dus

omdat 4 en 5 niet gebruikt worden voor het netwerk kun je ook niet he relatief hoge telefoon spanning op je pc zetten ...

daarom .. dit is dus niks meer dan backwards compatibility

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 01-05-2003 20:13 ]

Iperf

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
Animal schreef op 28 April 2003 @ 14:00:
Ik heb precies hetzelfde probleem als jou :)
alleenn haal ik wel 1.2 MB/s op 10 mbit
correct me if wrong, maar dat is ook de snelheid van 10mbit?

Verwijderd

Hmm ik correct je niet, want dat is gewoon zo. :D

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Mister_X schreef op 01 May 2003 @ 20:41:
[...]

correct me if wrong, maar dat is ook de snelheid van 10mbit?
Lezen is soms moeilijk...

"Probleem:
Als ik de netwerkkaarten instel op 100Mbit, krijgen de meeste pc's nog geen eens een IP van de router. Sommige wel maar zijn dan vervolgens nog trager dan 10Mbit, als ik de netwerkkaarten op 10Mbit zit krijg ik netjes op alle pc's een IP adress, alleen haal ik qua dateverkeer maximaal zo'n 100 a 200 Kb/s, erg traag dus. Maar heeft iemand enig idee wat er hier nou mis kan zijn en hoe ik dit op kan lossen."

Alleen hij krijgt op een 10 mbits verbinding wel de volle snelhed,
de ts krijgt zelfs op 10 mbit niet meer als 200 Kbs....

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 23:39:
Hmm ik correct je niet, want dat is gewoon zo. :D
Lekere nuttige bijdragen :X

@ topicstarter, koop eens een kant en klare kabel in de winkel,
eenje met stekkertjess en het liefst stp/ftp.
Als dan het probleem is opgelost, wat ik eigenlijk wel werwacht,
weet je iig dat het de kabels zijn die je nu gebruikt

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Misschien dat je een adertje verkeerd heb ;)
Test het met een echte kabel van een eurotje of 2
En anders is er iets met je nic of switch

Ik denk eigenlijk eerder dat die kabel brak is.

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Wormzz
Ik ga waarschijnlijk dit weekend de kabels opnieuw leggen (stekkertje en wandcontactdoosjes zetten), heb namelijk overal een verkeerde volgorde genomen waarschijnlijk. Het vreemde is wel dat die volgorde het vorige huis wel werkte, misschien dat het komt doordat de afstanden hier langer zijn.
VisionMaster schreef op 03 mei 2003 @ 01:48:
Misschien dat je een adertje verkeerd heb ;)
Test het met een echte kabel van een eurotje of 2
En anders is er iets met je nic of switch

Ik denk eigenlijk eerder dat die kabel brak is.
Dat lijkt me stug dan zouden 8 kabels van 3 verschillende merken brak moeten zjin en die 2 switches en 8 netwerkkaarten. dus denk dat dat het probleem niet is.

[ Voor 44% gewijzigd door Wormzz op 07-05-2003 13:37 ]

• Olaf van der Spek
  • Niet online
fish schreef op 01 May 2003 @ 20:11:
een best wel slimme idioot

thuis patch je niks, maar op bedrijven gaat er meer dan netwerkverkeer door die kabels
zoals telefoon en seriele data

een telefoon gebruikt standaard alleen de 2 middelste draden 4&5
deze kun je ondanks de kleine stekker zo in de patch duwen. op dit moment gebruikt hij dus precies een aderpaar. en kan hij dus gebruik maken van de utp eigenschappen.. langere afstanden afleggen met minder storing/overspraak dus

omdat 4 en 5 niet gebruikt worden voor het netwerk kun je ook niet he relatief hoge telefoon spanning op je pc zetten ...

daarom .. dit is dus niks meer dan backwards compatibility
Sorry voor de bump, maar ik dacht laatst: Waarom dan niet 7 & 8 voor dat tweede paar?
Dan is het en backwards compatible en simpel.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

stja .. ik heb er zelf niet zo lang over nagedacht als de mensen die dit als standaard hebben gedefineerd maar zelf zie ik dus wel voordelen ... soms heb je ze domweg alle acht nodig bijv voor token ring .. stja ....

Iperf

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

fish schreef op 13 juni 2003 @ 23:08:
stja .. ik heb er zelf niet zo lang over nagedacht als de mensen die dit als standaard hebben gedefineerd maar zelf zie ik dus wel voordelen ... soms heb je ze domweg alle acht nodig bijv voor token ring .. stja ....
TokenRing heeft er ook maar 2 paar nodig ...
4-paars toepassingen zijn de Ethernet-varianten die hogere snelheden gebruiken dan op de klassieke manier over de bekabeling toegestaan :
100Base-T4 : 100 Mbps over CAT-3 bekabeling
100Base-VG : idem
1000Base-T : 1000 Mbps over CAT-5e bekabeling

Dat er 8 draadjes inzitten komt doordat UTP met RJ-45 connectoren als universele gebouw-bekabeling is verkozen, niet direct met netwerken als eerste doel. Je ziet dan ook dat bijna elke netwerk-technologie op een gegeven moment gedwongen was om een UTP-variant te gaan standaardiseren, ook de puur als glasvezel bedoelde dingen als FDDI en ATM.

De keuze om dat 1&2 / 3&6 / 4&5 / 7&8 te doen heeft inderdaad te maken met de compatibiliteit met 4-draads analoge telefoon-bekabeling met RJ-11 connectoren, die dan overeenkomt met de 3&6 / 4&5 van de 8-draads variant.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ehm

ja maar 2 nodig met één ring maar er staat me iets van bij dat als je een binnen en een buitenring gebruikt ze alle 4 gebruikt. niet ?

nou ja we zijn het er teminste over eens dat er variante bestaan die alles nodig hebben

[ Voor 25% gewijzigd door Fish op 14-06-2003 00:58 ]

Iperf

• mvdejong
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je transmit-paar wordt aan het receive-paar van je ene buurman in de ring gekoppeld, en je receive-paar aan het transmit-paar van je andere buurman (in een niet-switched omgeving).

4-draads (voor Ethernet bedoeld) UTP werkt niet voor TokenRing, omdat TokenRing andere paren gebruikt,

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Als Wormzz al zijn kabels heeft gedaan, kijk ook even of je de Switch poorten fixed op 100Mbit full Dup kan zetten, autonegotiation...werk niet altijd perfect...

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op 01 May 2003 @ 19:24:
[...]

Welke 'idioot' heeft eigenlijk bedacht om pin 1, 2, 3 en 6 te gebruiken en niet gewoon 1, 2, 3 en 4?
Dan had je en maar vier-aderige kabels nodig gehad en niet zoveel mensen hadden problemen.
Bedank ze voor het bedenken van 8 aders! _/-\o_ anders had je nooit 1Gig kunnen halen op je Cat5e/cat6 kabeltje..... :9

En als iedereen zich aan de standaarden houdt zijn er geen problemen, ik heb 2 weken geleden mijn 1e thuisnetwerk aangelegd (nooit eerder gedaan) en heb 8 nette aansluitingen (zolder en beneden) via wall jacks. Oude FastEthernet Hub op de kop getikt en voila...full Duplex 100Mbit netwerk... :*)

Wel netjes aan de regels houden en er is niets aan de hand.

Verwijderd

kabels kopen!!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mvdejong schreef op 14 June 2003 @ 08:24:
Je transmit-paar wordt aan het receive-paar van je ene buurman in de ring gekoppeld, en je receive-paar aan het transmit-paar van je andere buurman (in een niet-switched omgeving).

4-draads (voor Ethernet bedoeld) UTP werkt niet voor TokenRing, omdat TokenRing andere paren gebruikt,
ja helemaal mee eens :)

ik heb het dus over een binnen en een buitenring die in (tegengestelde richting) samenlopen

als deze dubele ring word onderbroken zan zal moet dat "gezien" worden en word de binnen ring door de laatste server naar de buitenring voor de onderbreking terug gekoppeld (en visa versa voor de andere kant)
word idd niet door alle adapters ondersteund volgens mij

[ Voor 3% gewijzigd door Fish op 14-06-2003 14:42 ]

Iperf

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 12:48:
Bedank ze voor het bedenken van 8 aders! _/-\o_ anders had je nooit 1Gig kunnen halen op je Cat5e/cat6 kabeltje..... :9

En als iedereen zich aan de standaarden houdt zijn er geen problemen, ik heb 2 weken geleden mijn 1e thuisnetwerk aangelegd (nooit eerder gedaan) en heb 8 nette aansluitingen (zolder en beneden) via wall jacks. Oude FastEthernet Hub op de kop getikt en voila...full Duplex 100Mbit netwerk... :*)

Wel netjes aan de regels houden en er is niets aan de hand.
Ik zeg niet dat ze geen 8 aders hadden moeten gebruiken, ik zeg alleen dan ze 1 & 2 en 7 & 8 hadden moeten gebruiken.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ff nagedacht :)

als je 1&2 en 7&8 zou gebruiken
en je zou per ongeluk een cross gebruiken ipv straight of vica versa
dan zou de transmitting uiteinden aan elkaar kunnen knopen en dat is normaal niet de bedoeling. nou is het tegenwoordig wel beveiligd onzo maar ik kan me voorstelen dat sommige oudere kaartjes daar vroeger mischien niet tegenkonden.
-Je voorkomt dus eventuele problemen-

en recieve aan recieve aan recieve knopen is niet echt een probleem .....

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
1    TD+   Transmit Data 
2    TD-    Transmit Data 
3    RD+   Receive Data 
4    NC     No Connection 
5    NC     No Connection 
6    RD-    Receive Data 
7    NC     No Connection 
8    NC     No Connection

Ik zie er nog steeds logica in :)

een beetje offtopic maar waarom vind jij het simpler als we 7&8 zouden gebruiken
(zijn tenslotte maar draadjes)

[ Voor 12% gewijzigd door Fish op 14-06-2003 16:09 ]

Iperf

• Olaf van der Spek
  • Niet online
fish schreef op 14 juni 2003 @ 16:02:
een beetje offtopic maar waarom vind jij het simpler als we 7&8 zouden gebruiken
(zijn tenslotte maar draadjes)
Dan is het iets makkelijker om die stekkers eraan te knopen.
Ik vind het maar lastig om die draadjes op de goede volgorde te houden.
Pagina: 1