Toon posts:

data wordt traag weggeschreven naar server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

ik heb even het volgende; ik ben net van nt4 naar win2k aserver overgestapt en deze is een dc. Nu heb ik op deze server [ compaq ml370 2,4 ghz 1024 intern geheugen en 3 scsi schijven in raid 5] een aantal applicaties draaien op een aparte partitie van 24 gb. Het valt mij op dat deze applicatie een stuk trager draait dan op die nt4 server.

De [xp pro]clients starten deze applicatie gewoon op via een batchfile in een share.Wat kan de oorzaak zijn van deze vertraging [deze lijkt op te treden als ze in deze applicatie iets wegschrijven of bijv. een rapport willen genereren, deze wordt tijdelijk wegegschreven in een daarvoor aangemaakte tempdir in de share]..

edit: Ik merk ondertussen dat alle data die naar de server wordt geschreven traag gaat..

Tevens krijg ik vervolgens op het [xp]werkstation de melding "uitgestelde schrijfbewerkingen zijn mislukt"

suggesties zijn zeer welkom

Verwijderd

misschien domme opmerking, maar wel alle service packs, nieuwste drivers enz enz geinstalled op de server? Wil wel eens wat schelen namelijk :)

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
ik heb dit ook wel eens bij klanten meegemaakt, ik had toen last van een gare virusscanner :-/

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Check ook even de instellingen in AD met betrekking tot Encryptie tussen Client en Server. Dit staat standaard aan in W2000, dus je Server zal de Clients vragen alle packets te encrypten, en dat kost tijd...

Nothing is a problem once you've debugged the code

Verwijderd

Topicstarter
waar kan ik die encryptie instelling vinden? ik heb al wel het e.e.a. opgezocht op technet en het schijnt de combinatie raid 5/scsi/ntfs te zijn, "het probleem is bekend " zegt men bij microsoft...

De drivers/servicepacks e.d zijn up-to-date en de virusscanner draaide onder nt4 als een zonnetje, het lezen van data vanaf de server gaat zonder probleem, het is puur het wegschrijven naar de server.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:40

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Ik zou denken, er is een netwerk kabel los, maar de melding "delayed write failed" levert wel degelijk iets op:

http://support.microsoft.com/?kbid=321733

met een workarround!

zoek ook maar eens op google naar "delayed write failed".

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Pagina: 1