MSN 2 IRC Daemon animo check

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:48

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Ik loop al een tijdje met het idee om een MSN 2 IRC Client te bouwen. Het komt hier op neer: Je connecteert met mIRC of een andere irc client naar een "irc server" die lokaal op je pc draait. Deze "irc server" simuleert eigenlijk een MSN Client. Je kan dan in bv. mIRC kanaal #msn joinen waarna je iedereen in je contact list te zien krijgt. In het kanaal zelf zie je dan connects, disconnects, status changes, ...

Een gesprek in MSN ziet er uit als een query, als iemand je een file stuurt wordt het een DCC, etc.

Er bestaan reeds enkele MSN daemons maar die vereisen een mIRC script en zijn geen volwaardige servers. Het voordeel van mjn programma zou zijn dat:
- Je de kracht van mIRC scripting kan gebruiken
- het ook werkt met bv. webbased irc clients (op het werk msn'en!)

Ik denk wel dit project aan te kunnen (www.sellnumbers.com voor mijn andere projecten) maar uiteraard is het leuk om wat hulp te krijgen en vooral om te weten of mensen hier wel behoefte aan hebben.

Ik ben nu druk source aan het doorlezen van een msn en een irc server. Voor alle duidelijkheid, dit project zal gemaakt worden in VB. Waarom geen C ? Omdat ik dat ten eerste niet ken en ten tweede omdat dit geen zware multithread-toepssing is waar C dus niet echt sneller zou zijn.

Verwijderd

Lijkt me wel handig/leuk, als ik jou was zou ik het doen, lijkt me dat er genoeg animo is (denk ook aan al die BrEeZaHs die op school niet kunnen MSNen en dan wel).

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 14:01:
Lijkt me wel handig/leuk, als ik jou was zou ik het doen, lijkt me dat er genoeg animo is (denk ook aan al die BrEeZaHs die op school niet kunnen MSNen en dan wel).
blijkbaar niet echt... dacht toch dat en hoop mensen dit wel leuk zouden vinden? mIRC werkt zoveel prettiger dan MSN...

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:59

PoweRoy

funky!

als je het lukt lijkt het me echt uber. ik irc vaak en op msn zie ik nooit iemand weggaan helaas. en vooral dat mirc wel op school werkt en niet msn >:)

[This space is for rent]

Verwijderd

Dit is een ultiem id ik hoop dat het ook gaat werken :)

maar ik hoop dan wel dat het een addon script wordt omdat ik nn script gebruik en daar de opties van wil blijven gebruiken

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:56
Dit zou zeer zeker een ultieme oplossing zijn. Eindelijk alles bij elkaar met de geweldige functionaliteit van irc erbij. ik zou zeggen waar wacht je nog op :P

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 21:49:
Dit is een ultiem id ik hoop dat het ook gaat werken :)

maar ik hoop dan wel dat het een addon script wordt omdat ik nn script gebruik en daar de opties van wil blijven gebruiken
Dat is juist het leuke, je hoeft helemaal geen script te installeren!

gewoon /server -m 127.0.0.1:6667 en dan /join #msn :D

Verwijderd

Het bestaat al een tijdje.. Het heet BitlBee, en je kan het
hier http://www.lintux.cx/bitlbee.html downloaden. :) Succes!

Je plempt het op een linux bak, en tadaa, je hebt een irc server waar je naar kan connecten met Mirc (of BitchX whatever) en de rest is as they say, easy as Pi. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 22:04 ]

• Flard
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:53
Leuk idee om zoiets te maken!

Ik denk dat er ook zeker animo zal zijn onder de Windows gebruikers (ik in ieder geval wel).

Mocht je ook hulp nodig nodig hebben met proggen, dan moet je het maar zeggen... (Ik ben al half bezig met het schrijven van een MSN Server in Visual Basic)...

Verwijderd

nicknames zullen wel een probleem worden denk ik, of je moet het email adres gebruiken, is meestal ook een stuk duidelijker

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:14

DinX

Motormuis

Ik zou het zeker wel gaan gebruiken :)
Ik heb m'n irc hier 24/7 aanstaan, en msn gebruik ik gewoon uit noodzaak omdat mensen van m'n klas en kameraden gewoon niks anders (kunnen/willen) gebruiken.
Handig als ik dan gewoon alles in mIRC kan doen.
Ik gebruik ook al een ICQ for mIRC, dus als msn er ook nog eens bijkan ... super :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik heb al zoiets voor mIRC
Dat is dan MSN op je Mirc om het zomaar te zeggen. Super handig :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• schroevendraaier
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-08 09:21
Zeker intressant, vindt mirc gewoon stukken lekkerder werken dan msn, en nog zelf-scriptbaar ook :p

Arrows are made to fly, so are aeros.

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

mjah het lijkt me wel wat inderdeed :) Ik heb een tijdje trillian gebruikt ook voor IRC, nu het omgekeerde ook mogelijk is lijkt me dit wel de oplossing :)

Deze plek is te koop.

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 22:03:
Het bestaat al een tijdje.. Het heet BitlBee, en je kan het
hier http://www.lintux.cx/bitlbee.html downloaden. :) Succes!

Je plempt het op een linux bak, en tadaa, je hebt een irc server waar je naar kan connecten met Mirc (of BitchX whatever) en de rest is as they say, easy as Pi. :)
Dat is leuk maar 95% van de mensen in de wereld gebruiken Windows (niet dat ik wat tegen Linux heb!) en daarom denk ik niet dat veel mensen BitBee makelijk kunnen gebruiken.

Het grootste probleem lijkt me tot nu toe de file transfers: hoe krijg je in hemelsnaam een file van msn naar irc? }:O

• dmace
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07-2022
Toppie plan!

Files van MSN naar IRC? euh? tja :?

Afvangen in MSN en dan DCC-poorten naar mIRC ???

>Select * FROM users WHERE clue > 0

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
dmace schreef op 29 April 2003 @ 09:52:
Toppie plan!

Files van MSN naar IRC? euh? tja :?

Afvangen in MSN en dan DCC-poorten naar mIRC ???
Je zou de bits moeten opvangen van MSN en dan doorsturen naar IRC zonder ondertussen de MSN transfer om zeep te... :)

Lijkt me dus best om de File transfer door de daemon te laten afhandelen en gewoon in irc een boodschap te geven van transfer started / failed / completed ... tenzij iemand veel zin heeft om dit te gaan bouwen :)

• TeeDee
  • Laatst online: 15:22

TeeDee

CQB 241

* TeeDee heeft gebookmarkt :)

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

/me heeft er animo voor :)

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Het is waarschijnlijk wel zo dat wat je in #msn (het virtuele channel) typt, naar alle users gestuurd wordt, en dat individuele gesprekken gevoerd moeten worden via private messages. Als een user wat tegen je zegt, kan de IRC-deamon dat of in het virtuele kanaal dumpen, of als private message.

Als je kiest voor de private message-methode, waar is het virtuele kanaal dan nog goed voor? Dat kun je dan afschaffen. Je hebt dan een IRC-server zonder kanalen, met alleen users. Een kanaal kan echter wel gebruikt worden om een user-lijst overzichtelijk te zien, en joins/leaves te tonen. IRC-zaken zoals topics, voices, ops en k-lines zullen geen rol spelen. Maar wat gebeurt er dan met iets dat je in het kanaal zegt? Wordt dat naar alle users gestuurd? Prima..maar als wat een user terug zegt, in het kanaal wordt gedumpt, is het voor de IRC-MSN-gebruiker net alsof je in een chat-room zit, terwijl het in werkelijkheid 1-op-1 chat is. Dus je zegt wat terug, en dat wordt naar alle users gezonden. Om dat te voorkomen dien je private messages te gebruiken, maar als je dat perongeluk vergeet..
Het is dus een overweging die je moet maken of je alles in het kanaal dumpt, of alles wat een user (iemand op je contactlist) zegt als private message brengt.

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-08 10:47
* Novah heeft er ook animo voor :)

Ik kan zelf wel VB maar niet zo goed om mee te kunnen werken, erg jammer want ik had graag geholpen. Ik gebruik beiden erg vaak, en het is toch erg handig als je alleen met mirc ook kunt msn-en en voordelen van scripts hebt. Maar msn-en en irc-en op werk hoef je niet speciale dingen voor te doen, in mirc kan je gewoon proxy ip invullen en port 80. Msn kan met een simpele HTTP Tunnel die via 1 sec google te vinden is, even in MSN het ip van de localhost invullen port 1080 en je kan msn-en.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wel een koel idee.. dat maakt het developen van dingen voor MSN ook een stuk makkelijker. Niet alleen dmv mIRC scripting, maar ook zoiezo omdat IRC een veel simpeler en beter gedocumenteerd protocol is dan het MSN protocol.
Maar dingen als MSN file transfers in DCC wrappen kunnen nog wel lastig zijn, maar het is wel te doen. Je laat dan je deamon gewoon het bestand ontvangen van de MSN server en ondertussen start ie een DCC transfer met de client (daar maak je dan gewoon een virtuele user voor aan) en verzend ie het bestand. Dus gewoon met een buffer ertussen.

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:50

johnwoo

3S-GTE

Hehe, met dit idee loop ik ook al jaren in m'n kop, het is er alleen nog niet van gekomen :) Ben al blij dat ik eindelijk de tijd heb gevonden om aan m'n cross-platform MSN library in C te beginnen :)

Alleen wou ik het niet doen met een ingebouwde IRC server, maar met een ingebouwde IRC client, zodat je MSN contacten gewoon in alle open channels van de server waarmee het proggel is geconnect kan blaten: het proggel plakt dan de MSN ID van de babbelende user voor de tekst die ie naar IRC stuurt, en er zijn commandos die de MSN user kan typen om een channel te joinen/parten. Het proggel stuurt de tekst uit dat channel door naar de MSN users die aangegeven hebben ze te willen ontvangen - een MSN user kan dus wel maar 1 channel joinen. Andersom kan een IRC user in een private gesprek commando's geven aan het proggel om aan te geven dat ie met een MSN'er wil praten, waarna het proggel die tekst naar de betreffende MSN'er stuurt.

Ach ja, eerst die MSN lib maar eens afmaken :) Wordt een ANSI C lib die met callbacks werkt voor events en redelijk programmeur-vriendelijk is. Ik wil em sowieso laten werken onder Win32-C/C++, Win32-VB en Linux-C/C++. Ik zal het wel ff posten als ik iets werkends heb :)

[ Voor 7% gewijzigd door johnwoo op 08-05-2003 23:43 ]

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
johnwoo schreef op 08 mei 2003 @ 23:40:
Hehe, met dit idee loop ik ook al jaren in m'n kop, het is er alleen nog niet van gekomen :) Ben al blij dat ik eindelijk de tijd heb gevonden om aan m'n cross-platform MSN library in C te beginnen :)

[..]

Ach ja, eerst die MSN lib maar eens afmaken :) Wordt een ANSI C lib die met callbacks werkt voor events en redelijk programmeur-vriendelijk is. Ik wil em sowieso laten werken onder Win32-C/C++, Win32-VB en Linux-C/C++. Ik zal het wel ff posten als ik iets werkends heb :)
Als je die nou gauw afmaakt kunnen we weer met Wasp beginnen :D

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:04

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Animo, maar helpen kan ik helaas niet... Beta testen willik wel!
* Beekforel bookmarkt!

Verwijderd

Beekforel schreef op 08 May 2003 @ 23:50:
Animo, maar helpen kan ik helaas niet... Beta testen willik wel!
* Beekforel bookmarkt!
exactly my thoughts (ook betatestin :) )

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2003 23:55 ]

• johnwoo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15:50

johnwoo

3S-GTE

Bigs schreef op 08 May 2003 @ 23:49:
[...]

Als je die nou gauw afmaakt kunnen we weer met Wasp beginnen :D
Ja maar het is geen plugin 8)7

4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1

Verwijderd

*kick*

al wat nieuws?

• lintux
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-08 15:53
[edit] dat dit een oude discussie is is mij bekend. ik wilde al eerder een antwoordje schrijven, maar toen had ik mijn acct gegevens niet bij de hand.

[edit] op mysterieuze wijze verdween mijn eerste reply op dit topic, waarin ik wat uitgebreider was dan in deze verkorte versie. :P
WhiteDog schreef op 29 april 2003 @ 09:46:
Dat is leuk maar 95% van de mensen in de wereld gebruiken Windows (niet dat ik wat tegen Linux heb!) en daarom denk ik niet dat veel mensen BitBee makelijk kunnen gebruiken.
Hoezo zou je BitlBee server per sé op localhost moeten draaien? Het kan op je gateway/router/*nix servertje. Of je connect gewoon naar een openbare server, bijvoorbeeld msn.irssi.org.
Het grootste probleem lijkt me tot nu toe de file transfers: hoe krijg je in hemelsnaam een file van msn naar irc? }:O
Omzetten naar een DCC SEND.

Wilmer v/d Gaast. (auteur BitlBee)

[ Voor 21% gewijzigd door lintux op 23-11-2003 15:26 ]

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

@WhiteDog hoe zit het met de client? Net als Johnwoo wil ik je wel helpen met het verder uitwerken.. maar we horen niks he.. hoe het ervoor staat.

• Zym0tiC
  • Laatst online: 13:48

Zym0tiC

^_^

Ja ik ben ook wel benieuwd naar de resultaten hiervan.

Bookmarked!

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

Verwijderd

Ik ben ook wel bereid om aan dit project mee te werken (proggen).

• WhiteDog

WhiteDog

met zwarte hond

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 november 2003 @ 11:31:
Ik ben ook wel bereid om aan dit project mee te werken (proggen).
Met jou heb ik altijd al willen samenwerken :) Het idee staat echter in de ijskast... het is echt onmogelijk als MSN zo hun protocols blijft veranderen om de 3 maand. Gebruik nu Miranda IM met 4 MSN-accounts erin en ben er best tevreden over.

Maar skunkah als je keertje goed idee hebt, contacteer me :) M'n projects staan geshowd op www.how2.be ;)
Pagina: 1