[HTML] Wel goed op pc, niet op Mac

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

• RemcoZ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-01-2025
Ik heb een pagina gemaakt, welke op een pc vanaf (IE 5.x) prima wordt weergegeven. Nu blijkt het zo te zijn dat de opmaak en scherm positie van deze site wanneer deze wordt geopend op een Mac redelijk vergalt is.

Heeft iemand hier een oplossing voor?

http://members.home.nl/remcoz/wcma

• chris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-03-2022
wat bedoel je met 'vergalt', oftewel: omschrijf je probleem iets duidelijker. We hebben hier niet allemaal beschikking over een Mac maar toch denk ik dat veel mensen je wél kunnen helpen, mits je iets duidelijker bent.

• RemcoZ
Ik wilde dat ik duidelijker kon zijn :)
Het blijkt (wat ik heb gehoord) dat deze site een probleem heeft met de bovenste blauwe balk (deze wordt uitgetrokken of op een andere positie weergegeven).
Verder ben ik ook wel erg benieuwd wat de problemen zijn bij bijvoorbeeld de algemene voorwaarden en / of de wapenfeiten.
Het schijnt te zijn dat de opmaak in hoogte om zeep wordt geholpen.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

RemcoZ:
Ik wilde dat ik duidelijker kon zijn :)
Post bijvoorbeeld even wat screenshotjes, dit is allemaal een beetje vaag...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Met wél met topcreatieven
maar geen spellingcontrole :)

zie niks raars op mijn macje hier. IE 5.2 OSX

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
drm schreef op 28 april 2003 @ 14:03:
[...]
Post bijvoorbeeld even wat screenshotjes, dit is allemaal een beetje vaag...
Het wordt mij vrij duidelijk uit dit topic dat de TS dus géén mac in zijn bezit heeft. Misschien kun jij willem even achter IE @ mac schoppen? :P

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 14:08:
zie niks raars op mijn macje hier. IE 5.2 OSX
Klopt.. meestal geeft alleen OS 9 met een oude IE wat gemekker..

- Je oplossing: geen divjes gebruiken (maar dat is gekkenwerk)
- Geen procentuele afmetingen gebruiken. Dat kan die niet, die relativeert ie altijd aan het browser window ipv je iframe of je tabel...
- Totaal niet met layout werken

Onderste klinkt beetje flauw, maar we maken hier heel veel websites en testen ze op vele systemen. De enige waar het echt nooit klopt is op OS 9 met oude IE.. Gelukkig zijn dat nog maar heel weinig mensen, want een moderne nette site maken die daar goed in weergegeven wordt is bijna niet te doen...

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

HunterPro:
Het wordt mij vrij duidelijk uit dit topic dat de TS dus géén mac in zijn bezit heeft. Misschien kun jij willem even achter IE @ mac schoppen? :P
willem169 is op vakantie en ik raak dat ding niet aan :X

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• HunterPro
  • Niet online
drm schreef op 28 April 2003 @ 14:18:
[...]
willem169 is op vakantie en ik raak dat ding niet aan :X
heej, tis een mac, het schijnt dat die dingen gebruiksvriendelijk en makkelijk zijn en zo!

:+

• RemcoZ
Sn3akz schreef op 28 april 2003 @ 14:13:
[...]

Klopt.. meestal geeft alleen OS 9 met een oude IE wat gemekker..

- Je oplossing: geen divjes gebruiken (maar dat is gekkenwerk)
- Geen procentuele afmetingen gebruiken. Dat kan die niet, die relativeert ie altijd aan het browser window ipv je iframe of je tabel...
- Totaal niet met layout werken

Onderste klinkt beetje flauw, maar we maken hier heel veel websites en testen ze op vele systemen. De enige waar het echt nooit klopt is op OS 9 met oude IE.. Gelukkig zijn dat nog maar heel weinig mensen, want een moderne nette site maken die daar goed in weergegeven wordt is bijna niet te doen...
Ok, vooral punt 2 kan ik me erg goed in vinden. Die gaan eruit.
Wat bedoel je met punt 1? De hele pagina is opgebouwd uit tabellen en de enige manier (die ik weet) om één gedeelte te laten scrollen is dmv. een <div>. Of zie ik nu iets over het hoofd?

Die punt 3 vind ik wel grappig... Ik ben bang dat ik dat toch moet proberen... ;)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

code:
1
2
3
4
5
<html>
<head>
<title>HOF / When Copy Meets Art</title>
</head>
<link rel="stylesheet" href="wcma.css">

Wat altijd werkt is je code correct en netjes houden. Je vierde en vijfde regel moeten bijvoorbeeld worden omgedraaid. Zitten nog meer foutjes in je code dus als je die eerst netjes doorloopt en even controleert zullen de meeste van je problemen als zogeheten sneeuw voor de zon verdwijnen :)

offtopic:
Willem had zijn mac functie beter moeten delegeren, want nu zit heel de schuur zonder mac modje, 'tis een schande :)

[ Voor 25% gewijzigd door Yellow|A op 28-04-2003 14:36 ]

|{ brrr }] |

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Punt 1 is vrij duidelijk toch?? :P

OS 9 vind divjes niet zo leuk. Daar zet ie altijd 2 scrolbalken in. Je kan er eventueel een tabel in zetten die 5 px minder breed is dan de DIV (Geen procenten gebruiken ;) ) Maar meestal zijn divjes en os 9 drama.

Je kan er ook gewoon voor kiezen om het te negeren en je pagina zo maken dat ie er gewoon goed uitziet in IE 5.5.
Jammer voor de OS 9ers (Ik denk dat ik me met deze reactie een hele hoop haat gevoelens op de hals haal) :D

Verwijderd

Sn3akz schreef op 28 April 2003 @ 14:46:
............
Jammer voor de OS 9ers (Ik denk dat ik me met deze reactie een hele hoop haat gevoelens op de hals haal) :D
denk inderdaad dat je ze nu alle drie boos hebt >:)

• Pin0
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
En de netscape 4 gebruikers?, das ook altijd nog 2 procent geloof is.
Heb even met netscape gekeken en dan blijft de vormgeving ook niet echt overeind.

Mijn Lego Mocs - LEGO idea: The Motorcycle Garage

• RemcoZ
Ok, wat gaat er mis?

• HunterPro
  • Niet online
Pin0 schreef op 28 April 2003 @ 16:59:
En de netscape 4 gebruikers?, das ook altijd nog 2 procent geloof is.
Heb even met netscape gekeken en dan blijft de vormgeving ook niet echt overeind.
En de gebruikers die elke dag hun krant gebeiteld en wel op de stenen loper gesodemieterd krijgen, en afwassen met behulp van een olifant?

• RemcoZ
Netscape 4 gebruikers. Ok... Dat gaat misschien wat ver.
Ik ben nu inmiddels wel zo ver dat de site in nu heel wat browsers hetzelfde is. (nog niet online)
En je gelooft het niet... Eén van die drie OS9 gebruikers heeft mijn site ontworpen... *snik* :)

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:52

Pelle

🚴‍♂️

Tsja, dit is toch gewoon een kwestie van je netjes aan de W3C specs houden. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.