Verwijderd

Topicstarter
Palm brengt voor PDA's (Tungsten & Zire) oude Sega games opnieuw tot leven! _/-\o_ Trial is gratis te downloaden van de site, alleen de complete versie kost zo'n 20 dollar.

Ik ben van plan om binnenkort een PDA te kopen en zit nog te twijfelen tussen een Palm (OS) of een andere PDA (HP/Compaq, Dell). Vind het ontzettend interessant, alleen niet echt beslissend. Dit omdat je steeds meer coole gadgets op PDA's ziet verschijnen (oa HP met fingerprint herkenning).

Hebben jullie enige ervaring met de Sega software voor op de Palm. En wat voor een PDA / OS zouden jullie kiezen!?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Het leuke is ook nog dat je die emulator ook andere spellen kan laten spelen. Een aantal mensen zijn daar nu mee bezig :) Gewoon andere Game gear roms in de PRC inbouwen dus.

Ik ben zelf trouwens hardcore PalmOS fanaat :Y) Maar daar valt in de search wel meer over te vinden (in alle Palm OS vs PPC topics).

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb Shining Force 2 en Sonic gespeeld op mijn Tungsten. Helaas stopt de demo er na 5 minuten mee, dus heb ik van Shining Force alleen de intro kunnen zien. Maar Sonic is nog steeds erg goed. Ik heb het vroeger op de Gamegear gespeeld en jaren later op de GBA, maar de Palm versie heeft weer het oude gevoel van de Gamegear. De Tungsten speelt ook erg fijn, de richtingstoets is niet speciaal voor spellen ontwikkeld, maar is er wel goed geschikt voor. Als ik thuis ben wil ik wel wat screenshots maken van Sonic.
Spelletjes op de Palm zijn vaak goedkoper dan op de PocketPC en nemen minder ruimte in (ook al is het spel hetzelfde).
Op de nieuwe Zire zit trouwens geen richtingsdruktoets maar een soort joystickje zoals op de Sony Ericsson T68i telefoon.
Voor de Palm zijn heel veel leuke spelletjes beschikbaar, in alle genres. Ook zijn er verschillende emulatoren te vinden.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Ik heb een programma genaamd pocketsnes op m'n toshiba e330, die speelt gb, gba, nes, sega, en nog een paar types :)

werkt echt geweldig, en alles is lekker in kleur enzo :)

Toshiba e330 is echt een aanrader vind ik _o_

Stop uploading passwords to Github!

• QuarK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07-2025
20$ is wel veel, maar als je echt al die oude games kan spelen zou ik het er echt wel voor over hebben..
Helaas heb ik een m505, en heb nog geen idioot gevonden die hem voor 300E (ofzo) wil overnemen ;)

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

QuarK schreef op 28 April 2003 @ 15:51:
20$ is wel veel, maar als je echt al die oude games kan spelen zou ik het er echt wel voor over hebben..
Ja ik ook wel, maar het is helaas $20 per spel. Maar voor een erg goed spel heb ik dat wel over. Sonic en Shining Force komen bijvoorbeeld wel in aanmerking. Net als Bejeweled en Insaniquarium. Gameboy-spellen zijn nog altijd veel duurder.
Helaas heb ik een m505, en heb nog geen idioot gevonden die hem voor 300E (ofzo) wil overnemen ;)
Dat zal zeker moeilijk worden. Ik heb mijn m505 een jaar geleden voor €275 via ebay verkocht, dat was toen een redelijke prijs.

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Dit kan ook op de PocketPC, er zit bijvoorbeeld een Gamegear-emulator met Sonic en andere games bij de iPaq 3870 (al niet meer te koop). Ik zal als ik jou was voor PocketPC gaan, vooral omdat deze multitasking ondersteunt en met veel taken (contacten, agenda) prettiger werkt naar mijn mening.

Ben je bereid even te wachten, wacht dan even op PocketPC 2003 dat over een paar maandjes uitkomt, dat wordt echt waanzinnig kan ik je vertellen.

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

Verwijderd

Topicstarter
ErectionJackson schreef op 28 April 2003 @ 21:27:
Dit kan ook op de PocketPC, er zit bijvoorbeeld een Gamegear-emulator met Sonic en andere games bij de iPaq 3870 (al niet meer te koop). Ik zal als ik jou was voor PocketPC gaan, vooral omdat deze multitasking ondersteunt en met veel taken (contacten, agenda) prettiger werkt naar mijn mening.

Ben je bereid even te wachten, wacht dan even op PocketPC 2003 dat over een paar maandjes uitkomt, dat wordt echt waanzinnig kan ik je vertellen.
PocketPC heeft idd ook deze mogelijkheden, alleen de Palm heeft ontzettend makkelijk knopje op de voorkant zitten (om mee te browsen) waar je ook ideaal mee kan gamen.

Bovendien geef ik zelf toch de voorkeur aan Palm OS, dit omdat het een stuk sneller (en kleiner is). Bovendien zijn de nieuwe versies ook multi tasking. Gamen is een leuke bijeenkomstigheid, maar ik wil mn PDA voornamelijk voor de functionaliteit (agenda, mail, contacts) en ik heb vernomen dat je dan toch het beste af bent met een Palm OS.

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/haashaas/screen23.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/haashaas/screen25.jpg

Verwijderd

woei, dat ziet er echt gelikt uit, erg mooi

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

ErectionJackson schreef op 28 April 2003 @ 21:27:
Dit kan ook op de PocketPC, er zit bijvoorbeeld een Gamegear-emulator met Sonic en andere games bij de iPaq 3870 (al niet meer te koop).
Op de PocketPC kan het inderdaad ook. Maar ik vind de hardwareknoppen van de gemiddelde PocketPC niet echt prettig om een spelletje mee te spelen. Sonic is op mijn Palm trouwens maar 521 kb. Shining Force 782 kb.
Ik moet zeggen dat PocketPC mij niet tegenvalt op het gebied van de agenda en contactpersonen, maar voor spelletjes blijft mijn Tungsten favoriet. Ook door de hogere resolutie van het scherm.

Verwijderd

haas schreef op 28 April 2003 @ 23:39:
[...]

Op de PocketPC kan het inderdaad ook. Maar ik vind de hardwareknoppen van de gemiddelde PocketPC niet echt prettig om een spelletje mee te spelen. Sonic is op mijn Palm trouwens maar 521 kb. Shining Force 782 kb.
Ik moet zeggen dat PocketPC mij niet tegenvalt op het gebied van de agenda en contactpersonen, maar voor spelletjes blijft mijn Tungsten favoriet. Ook door de hogere resolutie van het scherm.
Ehmm.. De games op het Pocket PC platform zijn naar mijn mening toch echt vele malen mooier (denk aan Argentum, Rayman, Quake, etc.). Met name door de krachtigere processor denk ik.

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15:43

SkyStreaker

Move on up!

Dit is al zo oud als de weg naar rome ;) Neem eens een kijkje op een der heilige sites van de emuscene www.zophar.net

Trouwens, helemaal rechtsonderaan aan de site zijn technische doc's. Dus wie 'goed' kan programmeren (lees: vooral assembly is het meest stabiel en snelst voor emulatie, naar het schijnt) kan natuurlijk zijn eigen emu gaan schrijven.

[ Voor 51% gewijzigd door SkyStreaker op 29-04-2003 08:21 ]

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

De Sega spellen voor de Palm werken zonder emulator, het zijn gewoon ports.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
haas schreef op 29 April 2003 @ 09:03:
De Sega spellen voor de Palm werken zonder emulator, het zijn gewoon ports.
Owja? Dan vind ik het toch vreemd dat ik dit in de .nfo van het door sega nog niet voor de palm gereleasde sonic & tails 2 vond:

code:
1
2
3
 |  3 ¦   This game was made by hacking the Sega GameGear emulator       ¦ 3  |
 |  3 ¦   into accepting any ROM. Then replacing the rom in the prc      ¦ 3  |
 |  3 ¦   with a new one. Hope you all enjoy this release.               ¦ 3  |

• Canaria
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Kijk maar hier: link.
Gewoon een port dus.
Er zullen vast ook wel emulator-gebaseerde versies zijn van de nu uitgebrachte spellen (Shinobi, Shining Force II, Dr. Robotnik's Mean Bean Machine, Super Columns en Sonic), maar hier gaat het om ports.
Alle Sega spellen

[ Voor 7% gewijzigd door Canaria op 29-04-2003 11:44 ]

Pagina: 1