Ik zit met een klein probleempje mbt het forwarden van poorten dmv iptables. Ik heb een Slackware 9.0 routertje/firewall opgezet die poort 2064 (perproxy D.net) moet forwarden naar een intern IP-adres waarop de proxy draait.
Op het moment ziet het stukje script er zo uit:
voor <IP-eth0> en <IP-eth1> heb ik de IP-adressen ingevuld. Dit werkt allemaal goed echter zie ik nu alleen als ik kijk naar de stats dat daar alleen het IP-adres in voor komt van eth0.
Er wordt dus geforward maar het IP-adres blijft niet behouden van de externe gebruikers. Hoe kan ik dit oplossen? En is dit wel op te lossen?
Op het moment ziet het stukje script er zo uit:
code:
1
2
3
4
| ## Port 2064 to 2064 iptables -t nat -A PREROUTING -p tcp -d <IP-eth0> --dport 2064 -j DNAT --to-destination <IP-eth1>:2064 iptables -t nat -A POSTROUTING -p tcp -d <IP-eth1> --dport 2064 -j SNAT --to-source <IP-eth0> iptables -A FORWARD -p tcp -d <IP-eth1> --dport 2064 -j ACCEPT -m state --state NEW,ESTABLISHED,RELATED |
voor <IP-eth0> en <IP-eth1> heb ik de IP-adressen ingevuld. Dit werkt allemaal goed echter zie ik nu alleen als ik kijk naar de stats dat daar alleen het IP-adres in voor komt van eth0.
Er wordt dus geforward maar het IP-adres blijft niet behouden van de externe gebruikers. Hoe kan ik dit oplossen? En is dit wel op te lossen?