[WinXP] DVD-drive en CDRW-drive herkend als SCSI

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-05-2017
Ik heb twee weken terug m'n main bak geupdate met een XP 1700+ (@2200MHz), een nieuwe mobo, nieuw geheugen en een WD800JB 80GB schijf. Heb ook maar direct WinXP Prof. er schoon opgezet en alles opnieuw geïnstalleerd.

Sindsdien heb ik een probeem. Als ik in device manager gluur, dan zie ik dat Windows m'n Sony DDU1621 DVD-ROM drive en m'n Lite-ON LTR 32123S CDRW drive herkent als zodanig, maar met de toevoeging "SCSI Cdrom". Nou ja, boeien, zou je zeggen. Alles werkte, tot ik probeerde een cd'tje te fikken.

Nero roept dan namelijk "SCSI/IDE Command aborted. Burn process failed.". Ofwel; ik kan niet meer branden, en dat komt volgens mij door de SCSI-herkenning van m'n drive. Vervolgens op zoek gegaan naar drivers voor de drives, maar die zitten standaard in Windows gebakken en zijn dus niet los te vinden. De eigenschappen van de drives bieden ook helemaal geen 'speciale' SCSI-opties (voor zover ik weet, heb geen ervaring met SCSI).

Uninstallen heeft geen zin, WinXP herkent ze direct weer, en op dezelfde manier. Onderhand raak ik het zat dat ik niet kan branden, dus heeft iemand enig idee waar dit probleem door veroorzaakt wordt en hoe ik dit kan verhelpen?

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81399

Ik heb zelf ook XP pro maar ik heb er geen probleem mee zelf heb ik ook dat hij die scsi aangeeft! Maar het werkt gewoon bij mij (lite-on brander) Heb je misschien iets zelfs gewijzigd of misschien moet je iets in nero wijzigen van de instellingen! Is het ook de goede nero want er zijn nero die zijn brander gebonden! Anders eens een update doen! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
Ik heb nog niet gekeken naar Nero instellingen, maar dit is iig een 'gewone' versie van Nero. De versie die bij de Lite-On drive kwam heb ik nog niet geprobeerd. Overigens draaide ik hiervoor ook WinXP Prof, maar toen had ik dit probleem niet!

//edit:
Eeej furrek, dit is m'n 500e post 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Diederick Janse op 28-04-2003 13:29 ]

Mr. Pink - "Hey, fuck all that, I'm making a point here. You're gonna make me lose my train of thought."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan zou ik die versie die bij je brander kwam als eerste proberen heb ik ook gedaan en bij mij werkt het toppie! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
Ok, bijgeleverde versie van Nero geïnstalleerd, reboot, branden: "Unspecified Recorder Error. Burn Process Failed.". Denk dus niet dat het aan Nero ligt, maar eerder aan het herkennen van WinXP van m'n schijven als SCSI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die fout melding wil zeggen dat je brander niet goed gekeurd wordt door nero! Die hoort er dus niet bij! Zoek eens een patch voor nero waardoor dat er meerdere branders kunnen worden geaccepteerd! ;)
Ik heb zelf ook dat ie ze herkent in xp als scsi dus dat zal niet het probleem zijn! Bij mij werkt alles prima! Je hebt neem ik aan wel de goede drive geselecteerd he in nero! Niet dat je je dvd hebt geselecteerd! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb trouwens precies de zelfde brander... en versie nr van nero is 5.5.10.20 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
Nero heeft de juiste brander te pakken:

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/didi/nero.JPG

Zie overigens bovenaan "SCSI-ID", waarbij Lite-On "1" zegt...

///edit: ik draai nu 5.5.5.6

[ Voor 11% gewijzigd door Diederick Janse op 28-04-2003 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-07 19:22
Missschien ff de Aspi drivers installeren. Help meestal wel.
Of ff chipset drivers laden van je mobo.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02
ftp://ftp6.nero.com/wnaspi32.dll

Gooi die eens in je Nero directory ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ziet er goed uit! Snap niet waar het aan kan liggen! Zo staat het bij mij ook! Ligt ook niet aan xp!!! Probeer eens een update van nero! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
Done, en nu krijg ik weer de "SCSI/IDE Command aborted" melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07 01:20

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Wat voor MB heb je eigenlijk? Kan me herinneren dat apparaten aangesloten op een (onboard) RAID controler als SCSI apperaten worden herkend door windows (Wild guess!)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:02
Died schreef op 28 April 2003 @ 14:19:
[...]

Done, en nu krijg ik weer de "SCSI/IDE Command aborted" melding.
hmm, vreeemd.

Als ik mijn liteon bekijk onder Nero zie ik:

SCSI-Id: 1
adapter: Atapi
Adapter no. : 1

Oftewel: bij jou denkt hij echt dat er een SCSI controller is, met de naam 'nvidesm'. Heb je de schrijver toevallig aan een vreemde controller hangen? (losse IDE controller :?)
Of mischien wordt de gebruikte IDE controller op je mobo niet goed ondersteund. Mischien zijn er speciale drivers voor te krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
Ik heb een EPoX 8RGA+ nForce2-bordje, maar de drives zijn allemaal gewoon aangesloten op de IDE ATA-connectors. Overigens zie ik nu dat ook m'n harde schijven de toevoeging "SCSI" dragen.

///edit: ik ga ff in m'n BIOS spitten en mobo-drivers herinstalleren...

[ Voor 17% gewijzigd door Diederick Janse op 28-04-2003 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederick Janse
Joechei! Ben eruit. Gegoogled op 'nvidesm' en uitgekomen bij dit topic op nforcershq.com. Blijkt dat er iets mis zit in de driver package van nVidia.

Ik heb de driver package gedeïnstalleerd. Vervolgens opnieuw opgestart, opnieuw geïnstalleerd en dit keer niet de IDE SW-drivers geïnstalleerd (wordt apart gevraagd). En hop, probleem opgelost. (incidenteel zijn er nu ook kleine andere problemen weg, zoals het feit dat WinXP veel te lang nodig had om op te starten :))

Bedankt voor jullie hulp in deze!

///edit: quote van nforcershq.com:
Yeah, but if you install the Nvidia drivers, I've found to my chagrin that your DVD/CD writers and video editing software won't work. Also, you can't check DMA settings or deactivate a slave on one of the IDE ports. There isn't a whit difference in speed, either. There are thousands of poor fools out there who have no clue why they can't make a music or video CD. Nvidia will not respond to any email to technical support, except through an automated response that says to read the FAQs. Why subject yourself to this misery? And, why would a company known for its video drivers not be able to produce a chipset driver that works.

Vreemd eigenlijk, dat dit hier nog niet eerder langs is gekomen...

[ Voor 41% gewijzigd door Diederick Janse op 28-04-2003 14:53 ]

Pagina: 1