Tyan Tiger MP en geluidskaarten

Pagina: 1
Acties:

• Philip_Janssen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 07:08
Ik had ff een klein vraagje, maar ik kon er in de Search niets over vinden.
Ik heb een PC met een Tyan Tiger MP moederbord en ik zoek een geluidskaart. Ik heb al een Soundblaster Live! 5.1 geprobeerd, maar die geeft "IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL" foutjes.
Weet iemand een geluidskaart die op deze plank wel werkt?

Edit: Ik heb ook al ge-google-t..

[ Voor 8% gewijzigd door Philip_Janssen op 28-04-2003 13:16 ]

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Uit eigen ervaring, Creative Audigy 1 & 2, de Terratec DMX 6Fire & Terratec EWS 24/96

Problemen met de Live 5.1 dat klopt ook, dat heb ik helaas ook mee mogen maken toen ik nog een MP had, heb nu een MPX, daar doet de Live 5.1 het wel in, maar ook erg brakjes, moest het natuurlijk even testen. Ben nu gewoon bij me Audigy 1 gebleven, aangezien mijn Terratec 24/96 stuk is gegaan.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
audigy's geven/gaven relatief veel troubles. ik zelf heb nu een terratec xfire 1024, en terratecs schijnen over het algemeen het wel goed te doen op dual's.

specs

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Audigy gaf hier idd ook af en toe ellende. Heb er nu een Terratec DMX 6Fire in en dat gaat als een trein :) Zie ook: Dual AMD Ervaringen (Deel 2)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-07 22:11
Apart toch dat ik hier geen problemen met die Audigy heb ? Het draait gewoon goed, heb alleen aparte verschijnselen met sommige DirectSound aansturing, dus Winamp 2.90/2.91 clippen als de pest, daardoor ook WMP9 als ik WinAmp deinstall is alles weer goed. Zeer wazig :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
offtopic:
Je ziet wel direct dat iedereen uit dat Dual AMD topic nu zich op dit topic stort. :+

Er zijn over het algemeen wel veel problemen met de Audigy/Live/emu10k1 kaarten en een dual AMD opstelling bekend. Er zijn een tijdje terug wat nieuwe drivers uitgekomen die wat problemen fixen mbt. deze combo, maar die zijn dus alleen voor Audigy(2) kaarten, of ze werken met een 5.1 kaart weet ik niet. Ook op 2CPU hebben enorm veel mensen problemen met de Creative kaarten, dit is dus echt geen probleem bij enkele kaarten oid.

Ik heb zelf een TigerMPX en een Live! 5.1 en heb zo nu en dan ook last van BSOD's hoor, maar dat is dan alleen tijdens heb opstarten. (gelukkig) Je kan er eik. weinig aan doen, misschien dat het helpt als je de kaart in een ander PCI slot doet. Anders zou ik eens gaan kijken naar een leuk Terratec kaartje zoals Abbadon al aangeeft.

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Hmm.. toch es testen.. Mijn Tiger MP is nog steeds een beetje instabiel, eens kijken wat hij doet als ik de geluidskaart vervang :)

Verwijderd

heb dezelfde prob met IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL op WinXP en Win2K SP3
en zelfs na een tijdje stabiel draaien geeft hij terug den error nadat ik den RAM had veranderd naar Geil PC3500 modules en toch zo'n raar foutmeldingen geven
Pagina: 1