in mijn pc zit een standaard isdn kaart (er staat nergens wat voor 1 het is, alleen B128P). in de handleiding staat dat deze kaart ook werkt onder linux. aangezien in een dualboot heb met RH8 en WinXP wou ik deze kaart ook graag onder linux werkende krijgen. linux zit voor mijn nog in een test fase. ik weet daarom ook nog maar weinig van linux. ik heb linux gekregen met het blad linux starten (speciale uitgave van linux magazine), dit blad ben ik nu aan het doorwerken. nu staat er in de handleiding het volgende:
1. De linux ondersteuning voor de ISDN PCI kaart is standaard in het isdn4linux pakket opgenomen. Eerst moet u de kernelconfiguratie aanpassen door de HiSax module met "Support for HFC PCI-BUS cards" te compileren.
2. Door de huidige CVS sources te gebruiken, kunt u uw kernel patchen met de nieuwste ISDN kernel tree.
3. Wanneer u het HiSax stuurprogramma als kernelmodule hebt gecompileerd, moet u dit laden met de volgende commandó's:
/sbin/insmod/lib/modules/2.2.10/misc/isdn.i
/sbin/insmod/lib/modules/2.2.10/misc/hisax.o id=HiSax type=35 protocol=2
4. Wanneer het HiSax stuurprogramma door de kernel wordt geladen, verschijnt uitvoer in het berichtenbestand. De hardware is dan geinstalleerd.
Hier snap ik dus weinig van. kan iemand me hier dus even mee opweg helpen
1. De linux ondersteuning voor de ISDN PCI kaart is standaard in het isdn4linux pakket opgenomen. Eerst moet u de kernelconfiguratie aanpassen door de HiSax module met "Support for HFC PCI-BUS cards" te compileren.
2. Door de huidige CVS sources te gebruiken, kunt u uw kernel patchen met de nieuwste ISDN kernel tree.
3. Wanneer u het HiSax stuurprogramma als kernelmodule hebt gecompileerd, moet u dit laden met de volgende commandó's:
/sbin/insmod/lib/modules/2.2.10/misc/isdn.i
/sbin/insmod/lib/modules/2.2.10/misc/hisax.o id=HiSax type=35 protocol=2
4. Wanneer het HiSax stuurprogramma door de kernel wordt geladen, verschijnt uitvoer in het berichtenbestand. De hardware is dan geinstalleerd.
Hier snap ik dus weinig van. kan iemand me hier dus even mee opweg helpen