Ik heb een probleempje, en dat is dat ik weinig bassen kan krijgen als ik op de bank zit. Het vreemde is dat als ik achter mijn bureau zit of sta ik behoorlijk strakke bassen hoor, het is dus niet dat de speakers het niet aankunnen maar waarschijnlijk is de acoustiek in de kamer behoorlijk brak is.
De front speakers staan in de kast, samen met de tv. Dit zijn 2-weg Magnat Vintage speakers met de reflexpoort aan de achterkant. Deze poorten staan gericht naar de hoeken van de kast. Ze staan ongeveer 20cm van de achterkant af.
Op deze afbeelding staat het allemaal een beetje globaal op:
http://members.chello.nl/bjhm.velthuis/kamer.bmp
De speakers achter hangen aan de muur, deze hebben de reflex poort ook aan de achterkant. Deze poort zit ongeveer 5 cm. van de muur af.
Om te testen heb ik de grote Missions van mijn ouders geleend. Deze hebben een veel grotere woofer en de poort aan de voorkant, maar hier treedt hetzelfde probleem op als bij mijn boekenplank speakers.
Mijn kamer is wel behoorlijk hoog, zo'n 4,5 meter. LxB is 5 x 7 meter. Dit zou een probleem kunnen zijn, maar toch blijf ik het raar vinden dat de bassen bij mijn bureau (zie afbeelding) gewoon goed zijn.
Heeft iemand misschien tips?
specs:
Yamaha 4x140 W versterker -> voor front speakers
Yamaha 3x 50 W DSP + versterker -> voor rear speakers
4x Magnat Vintage boekenplank speakers
De front speakers staan in de kast, samen met de tv. Dit zijn 2-weg Magnat Vintage speakers met de reflexpoort aan de achterkant. Deze poorten staan gericht naar de hoeken van de kast. Ze staan ongeveer 20cm van de achterkant af.
Op deze afbeelding staat het allemaal een beetje globaal op:
http://members.chello.nl/bjhm.velthuis/kamer.bmp
De speakers achter hangen aan de muur, deze hebben de reflex poort ook aan de achterkant. Deze poort zit ongeveer 5 cm. van de muur af.
Om te testen heb ik de grote Missions van mijn ouders geleend. Deze hebben een veel grotere woofer en de poort aan de voorkant, maar hier treedt hetzelfde probleem op als bij mijn boekenplank speakers.
Mijn kamer is wel behoorlijk hoog, zo'n 4,5 meter. LxB is 5 x 7 meter. Dit zou een probleem kunnen zijn, maar toch blijf ik het raar vinden dat de bassen bij mijn bureau (zie afbeelding) gewoon goed zijn.
Heeft iemand misschien tips?
specs:
Yamaha 4x140 W versterker -> voor front speakers
Yamaha 3x 50 W DSP + versterker -> voor rear speakers
4x Magnat Vintage boekenplank speakers