Toon posts:

IBM Aptiva 'gelocked'?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn collega belde me met het verhaal dat z'n pc ineens niet meer wil opstarten. Hij krijgt steeds een 0-|| te zien.. Toen ik dit 0-|| noteerde viel me direct op dat dit een sleutel voor moest stellen. 't Punt is: Ik heb dit nog nooit eerder gezien: Op de site van IBM wordt er ook met geen woord over gerept.
Wie weet hier meer over te vertellen? De boel is dus beveiligd maar hoe? Is dit in de bios gedaan of software matig?

gegevens:
IBM-Aptiva
Windows XP

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Wanneer komt de fout ?
Voor/na/tijdens de POST, Windows etc. ?

Dit is wel erg vaag zo.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
Tja, is ook een vaag verhaal: Hij had de computer na het internetten uitgezet en z'n zoon wilde er daarna weer op: 't apparaat blijft hangen na de bios + mem check. (dus voor het opstartgedeelte van XP)

Ik heb ook het idee dat ie niet meer z'n bios in kan komen: duidt volgens mij dus op een biosinstelling.. Maar hij zegt nergens in gezeten te hebben of ingesteld te hebben. :/

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 12:27 ]

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 24-07 19:00

Largo

Donderdraak

hmmm, misschien de sleutel van de machine zelf? Meeste aptiva's worden geleverd met een fysieke sleutel & slot om de machine te blokkeren..... (mijn eigen aptiva had dat ook).

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.. daar kan ik niets over vinden.. waar zou die sleutel volgens jou moeten zitten dan?

Ik heb onderhand het idee dat er in de bios gewoon een instelling gewijzigd is, al lijkt het me stug dat dit kan zonder in de bios zelf aanwezig te zijn..

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 12:54 ]

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Zit er idd geen fysieke sleutel op het systeem ?

En anders de BIOS even resetten, ik weet niet of je collega daar ervaring mee heeft maar misschien dat dat het probleem op kan lossen.

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Verwijderd

Topicstarter
ik heb op internet ffies de jumpers opgezocht en ga er zo dadelijk maar even heen.
Als er 3x iets ingetypt wordt komt ie met 'wrong password' hoorde ik net.. dat duidt volgens mij gewoon op een suffe actie en een versleutelde bios

Verwijderd

Topicstarter
Oke! mag op slot :)

Ik heb op internet gezocht naar de jumper die ervoor moet zorgen dat de Aptiva start zonder password controle. Dit uitgevoerd op de desbetreffende pc en het werkte! Op een of andere manier was er iets mis gegaan met de bios (De datum/tijd waren ook gewijzigd).

Het was dus een bios probleem

• dion_b
  • Laatst online: 18:06

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Grr- lees de FAQ- een topic gaat op slot als er onzin gespuid wordt of het een niveau van niets heeft- een topic dat afgerond is zakt gewoon vanzelf weg- zonder slotje
Ik heb op internet gezocht naar de jumper die ervoor moet zorgen dat de Aptiva start zonder password controle. Dit uitgevoerd op de desbetreffende pc en het werkte! Op een of andere manier was er iets mis gegaan met de bios (De datum/tijd waren ook gewijzigd).

Het was dus een bios probleem
Mooi dat het opgelost is- post anders ff precies WAT voor Aptiva het hier betreft (IBM heeft die naam zeker 6 jaar gebruikt), dan kunnen evt anderen met hetzelfde probleem nog wat aan deze topic hebben :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1