Toon posts:

[wDSL] Wie is nou Wie? Skyfy, HSDI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

al lange tijd zijn we op zoek naar wDSL in het gehugje hier.
we zijn nu al 4 maanden bezig om alles op touw te zetten,
alleen het bedrijf(je) HSDI-NET komt zeker niet professioneel over,
eerst bel ik ze, om 5 uur;

krijg ik de man aan de lijn (thuis) met gillende kinderen op de achtergrond,
en vraagt vriendelijk of ik kan mailen of morgen terug bellen.
Ik mailen, krijg ik nooit meer antwoord terug.

Ik geef de moet nu wel aardig op met het bedrijf HSDI-NET (www.hsdi.nl)
en na een tijdje zoeken heb ik weer een ander bedrijf gevonden die hetzelfde
zou leveren als HSDI-NET namelijk, Skyfy (www.skyfy.info)

Ze leveren precies dezelfde pakketen als bij HSDI-NET,
ook met dezelfde prijs, hardware kosten alles.
Maar kijk ook even naar de tekst op beide sites, deze komt bijna overeen bij elkaar.
opzich al raar, toch? :?
Is het niet gewoon het bedrijf HSDI-NET onder een andere naam?

kijk ik vervolgens bij "nieuws" bij skyfy,
zie ik daar dit staan;

In belfeld staat inmiddels de eerste mast.

De masten in baarlo communiceren inmiddels ook al met elkaar en zodra de satelliet aan gesloten is kan iedereen internet signaal binnenhalen.

zodra de satelliet aan gesl.. :?

Dit bedrijf werkt dus met schotel/satelliet verbindingen,
en HSDI-NET werkt met backbone lijnen.
Of werkt HSDI-NET nu ook met schotel/satelliet verbindingen?
En welke of wat is nu beter?

Netlan

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:49
He tis beter om met vaste lijnen te werken t.o.v. sateliet. Dit omdat sateliet hogere pingtijden heeft. Vinden Gamers niet echt leuk.

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 10:21

slaay

Natuurbeleven.com

Ik zal je helpen:

HSDI, Skyfy, Bcbnet, future products etc. zijn allemaal hetzelfde.

Skyfy is iets anders, zij zijn een "regiodealer" van hsdi.

HSDI zegt dat door problemen hun vaste verbindingen niet geleverd zijn. Daardoor gaan ze tijdelijk over op internet via satelliet.

Ze zijn al vanaf juni 2002 aan het testen. Tot op heden is er geen concrete informatie bekend over testen die geslaagd zijn!

Ik raad je aan wanneer je in Limburg woont te kijken naar www.bb4you.nl! Zij zijn eind 2002 begonnen en hebben bijna een gehele gemeente wireless!

Dich bis echt unne foëzen haas

Verwijderd

Topicstarter
nee ik woon in utrecht.. maar hsdi heeft wel pingtijden van 35 m/s hoe kan dit?

• lavagiant
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-03-2018

lavagiant

...

Heb je die ping tijden van speedtest.nl? Die resultaten worden waarschijnlijk met een adsl lijn gedaan, want hsdi heeft nog geen gebruikers aangesloten (op een stuk of 5 na dan).

• MisterE
  • Laatst online: 19-04 12:43
ik blijf het link vinden met al die bedrijfjes die nou uit de grond schieten met dat WiFi, ik ben bang dat ze strax ook weer net zo snel failliet gaan.

Ik zou afwachten totdat het een tijdje werkt. (en de prijzen dalen)

• Pc123
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 23:10
Ik ken ook nog geen enkel WiFI internet project voor consumenten wat succesvol is, ik denk nog steeds dat WiFI niet geschikt is om in grotere gebieden internet te gaan aanbieden. Dit vanwege de betrouwbaarheid en het toegestane zendvermogen. Vooral als er wat bomen/gebouwen in de weg staan wordt het al heel moeilijk.

Verwijderd

Doordat mensen zo graag breedband willen op plekken waar ze dit niet kunnen krijgen (wat goed te begrijpen is!), gooien ze al hun hoop op bedrijfjes ala HSDI-net. Neem van mij aan, dit is niks en zal niks worden. Ten eerste heeft het concept met de huidige markt geen of weinig toekomst (omdat wireless gewoon veel nadelen tov adsl of kabel heeft, en de dekking van adsl en kabel steeds groter zal worden.), ten tweede is HSDI-net een vof, niets mis mee maar geen enkel bedrijf met de rechtsvorm vof zal grootschalig breedband kunnen aanbieden. De risico's zijn daarvoor veel te groot. Ten derde is er afaik geen enkele serieuse aansluiting gerealiseerd. Nu gooien ze het op satelliet via een andere provider als zijnde resellers. Ja, zo kan ik het ook... :)

Ik zou de mensen zonder kabel of adsl adviseren een adsl-actie in de buurt te starten, deze hebben WEL nut (zoals wel gebleken heeft).

Verwijderd

Topicstarter
dat is bij ons ook eigenlijk het probleem..
we komen net aan de 30 geïnteresseerden, daarom zou hsdi een uitkomst bieden.
KPN zal daar niks in zien om een hele centrale van 700 lijnen te laten ombouwen.

Verwijderd

wifi gaat toch gedeeltelijk over de sateliet? Dus dan heb je pingtijden van 600 etc...

Niet erg geschikt voor online gamers...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 21:25:
dat is bij ons ook eigenlijk het probleem..
we komen net aan de 30 geïnteresseerden, daarom zou hsdi een uitkomst bieden.
KPN zal daar niks in zien om een hele centrale van 700 lijnen te laten ombouwen.
Ja maar HDSI geeft je gewoon valse hoop. Als het gaat om 24/7 internet zou je kunnen kijken naar isdn flatfee, als het gaat om een snellere verbinding, dan zou je kunnen kijken naar isdn dubbellijns flatfee. Helaas zijn de prijzen daarvan wel duurder dan een gewone adsl lijn, maar dat is toch de beste oplossing. Als het puur om downloaden gaat, kun je aan een schotel denken, maar dat is absoluut geen goede oplossing als je gewoon wilt internetten.

Andere oplossingen zijn gewoon niet betaalbaar voor de meeste particulieren. Wat HSDI ea bieden is een huurlijn naar 1 centraalpunt met een wifiaccesspoint, en anderen kunnen daar dan op inloggen. Opzich zou het met wifi best kunnen, alleen is een huurlijn gewoon te duur. Als je met 30 man breedband wilt heb je toch minstens een 10mbit lijn nodig en dan ben je nog trager dan ADSL. Een 10mbit huurlijn kost duizenden euro's maand. Dan nog de aanschaf en onderhoud van al het apparatuur. Dus als je gaat omrekenen is dit gewoon niet tegen een betaalbaar bedrag te realiseren. Dit is ook een van de redenen waarom HDSI ea gewoon nog geen serieuze aansluiting hebben kunnen realiseren. Opzich is wifi best beschikt voor een relatief klein gebied, zolang je maar met de juiste apparatuur werkt.
Verwijderd schreef op 28 april 2003 @ 21:41:
wifi gaat toch gedeeltelijk over de sateliet? Dus dan heb je pingtijden van 600 etc...

Niet erg geschikt voor online gamers...
Nee Wifi heeft niets met satelliet te maken. :) Maar voor gaming is wifi sowieso niet geschikt.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2003 21:50 ]

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Als je in de buurt van de Bommelerwaard woont kun je eens een kijkje nemen op www.aetherarcus.com, of kijk eens op het forum van www.breedbandrossum.nl.nu, da's van draadloos internet in mijn regio :) En het is al in werking !

Mother, will they like this song?

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
hmm we hebben gisteren een nieuwsbrief van dit gehuchtje in de bus gekregen waarin ook iemand adverteerde met dat HSDI bedrijfje. dus ik blij: eindelijk 24/7 internetten met 55kbps!! (volgens hun zelf dan). maar ik kan er dus beter niet aan beginnen als ik het hier zo lees?

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

In één keer goed MrBlackfly!

• lavagiant

lavagiant

...

Ik ben nu al enkele weken aangesloten door BB4YOU --> http://www.bb4you.nl. Het werkt hier prima. Altijd beschikbaar, mooie pings: rond de 30 ms, en een prima snelheid: 1024/1024 (zit meestal rond de 130 kB/s).

• MisterE
[qoute]
Ik ken ook nog geen enkel WiFI internet project voor consumenten wat succesvol is, ik denk nog steeds dat WiFI niet geschikt is om in grotere gebieden internet te gaan aanbieden. Dit vanwege de betrouwbaarheid en het toegestane zendvermogen. Vooral als er wat bomen/gebouwen in de weg staan wordt het al heel moeilijk.
[/quote]

Er zijn al providers aktief, zoals IT's Logic en BetuweNet, en waarschijnlijk nog wel meer. Het ligt ook aan het systeem of er echt een 'zichtverbinding' moet zijn. Maar de afstand is ook heel belangrijk, als je dichtbij zit dan is dat niet eens nodig.
(omdat wireless gewoon veel nadelen tov adsl of kabel heeft, en de dekking van adsl en kabel steeds groter zal worden.),
Zoveel nadelen zie ik niet in het systeem, volgens mij bedoel je de ping. Deze kan heel klein worden, het ligt er maar aan of ze vanaf het accesspoint direct op het internet gaan. Als er natuurlijk een sateliet tussen zit dan is te traag.
Verder lijkt het mij een vrij goedkope oplossing (hoewel ik dat in de prijs nog niet kan terugvinden)
Maar de dekking van kabel zal niet toenemen in kleine dorpjes. upc investeerd niet daarin en vaak zijn die ook te klein voor ADSL. Als de mensen ver uit elkaar wonen dan vallen sowieso al een hoop mensen buiten de boot.

Maar ook al zou die dekking toenemen, is altijd mooi voor de consument.
Ik zou de mensen zonder kabel of adsl adviseren een adsl-actie in de buurt te starten, deze hebben WEL nut (zoals wel gebleken heeft).
Ik neem aan dat je dat van KPN bedoeld, lekker is dat en dan meteen vast zitten aan hun. Trouwens nog een heel hoop plaatsen zijn niet rendabel voor KPN (die willen meteen geld verdienen in de eerste paar jaren)

• MisterE
slaay schreef op 28 april 2003 @ 23:21:
In één keer goed MrBlackfly!
Aan de andere kant, is het dan wel slim om lid te worden van UPC.
Die maken nou ook niet bepaald winst :P

Alleen daarmee heb je het voordeel dat waneer het failiet gaat dat de overheid het
waarschijnlijk wel weer zal overnemen. (en dus de consument kan gaan dokken
voor dat gepruts van hun)

Maar hoe zou het gaan verlopen met de WiFi providers, ze gebruiken vaak allemaal
een verschillend systeem. Zal dat elkaar niet gaan storen?
Zouden ze kunnen overleven?

Weet trouwens iemand of dat internetten via de nuon nog ooit gaat starten?
Ik hoorde toen een proef in gelderland die bleek succesvol.
Maar ik hoorde ook zoiets dat het te duur zou zijn om alles aan te passen.
Iemand nieuws?

Verwijderd

Zoveel nadelen zie ik niet in het systeem, volgens mij bedoel je de ping. Deze kan heel klein worden, het ligt er maar aan of ze vanaf het accesspoint direct op het internet gaan. Als er natuurlijk een sateliet tussen zit dan is te traag.
Verder lijkt het mij een vrij goedkope oplossing (hoewel ik dat in de prijs nog niet kan terugvinden)
Maar de dekking van kabel zal niet toenemen in kleine dorpjes. upc investeerd niet daarin en vaak zijn die ook te klein voor ADSL. Als de mensen ver uit elkaar wonen dan vallen sowieso al een hoop mensen buiten de boot.
Niet veel nadelen? Er zijn heel erg veel nadelen!

Nadelen:
- Snelheid, zeker op grotere afstanden
- Pingtijden
- Packetloss
- Verbinding (zeker op wat grotere afstand) zeer afhankelijk van het weer
- Huizen, bomen, masten, flats kunnen een groot probleem zijn
- Veiligheid
- Kosten
- Grotere kans op verbindingsverlies
- Storingen door apparatuur
- Storingen door hoogspanningskabels

Vrijwel elk nadeel heeft vooral met de afstand te maken, als je naast een accesspoint woont, dan heb je best kans op een goede stabiele verbinding, maar woon je wat verder weg, dan kun je veel problemen hebben met een beetje stabiele en snelle verbinding.

Voordelen:
- Draadloos
- Minder infrastructuur voor nodig
Ik neem aan dat je dat van KPN bedoeld, lekker is dat en dan meteen vast zitten aan hun. Trouwens nog een heel hoop plaatsen zijn niet rendabel voor KPN (die willen meteen geld verdienen in de eerste paar jaren)
Ja pff, wees blij als er een partij, al is het de kpn, wil investeren. Ik vind het heel normaal dat als hun een flinke investering doen ze dit ook willen terug verdienen.
Maar hoe zou het gaan verlopen met de WiFi providers, ze gebruiken vaak allemaal
een verschillend systeem. Zal dat elkaar niet gaan storen?
Zouden ze kunnen overleven?
Het heeft met de huidige markt en de huidige technologie geen enkele serieuze toekomst.
Weet trouwens iemand of dat internetten via de nuon nog ooit gaat starten?
Ik hoorde toen een proef in gelderland die bleek succesvol.
Maar ik hoorde ook zoiets dat het te duur zou zijn om alles aan te passen.
Iemand nieuws?
Dit project ligt momenteel afaik stil, het werkt opzich wel, maar het is te storingsgevoelig.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 00:24 ]

• MisterE
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 00:19:
[...]

Niet veel nadelen? Er zijn heel erg veel nadelen!

Nadelen:
- Snelheid, zeker op grotere afstanden
- Pingtijden
- Packetloss
- Verbinding (zeker op wat grotere afstand) zeer afhankelijk van het weer
- Huizen, bomen, masten, flats kunnen een groot probleem zijn
- Veiligheid
- Kosten
- Grotere kans op verbindingsverlies
- Storingen door apparatuur
- Storingen door hoogspanningskabels

Vrijwel elk nadeel heeft vooral met de afstand te maken, als je naast een accesspoint woont, dan heb je best kans op een goede stabiele verbinding, maar woon je wat verder weg, dan kun je veel problemen hebben met een beetje stabiele en snelle verbinding.
Niet om het 1 of ander maar heb je hier enige ervaring mee? Als ik zie wat ze nog door van die brakke telefoonleidingen kunnen krijgen dan mag ik aannemen dat zo'n systeem toch ook wel verfijnd is.
Volgens de meeste providers valt het allemaal wel mee met die punten die jij opnoemt.

Veiligheid vind ik ook een slechte reden, dit is net zo veilig als kabel, als iemand je info wilt zien lukt dat toch wel.

Hoge obstakels kunnen een probleem zijn, maar in welk dorp heb je nou flats staan :?

Snelheid kan heel snel zijn, althans 2 Mb vind ik snel.

Pingtijden vallen volgens mij ook wel mee, die apparaten maken een soort verbinden waarbij ze 'locken' op je zender. Ik denk dat de vertraging meer in de rest zit....
Voordelen:
- Draadloos
- Minder infrastructuur voor nodig
Al met al is het een mooie oplossing, maar kan me niet voorstellen dat het zo duur moet zijn.
Ja pff, wees blij als er een partij, al is het de kpn, wil investeren. Ik vind het heel normaal dat als hun een flinke investering doen ze dit ook willen terug verdienen.
Tuurlijk willen ze het terugverdienen, maar hun willen de investering in het eerste jaar al terugverdiend hebben en dat vind ik niet juist.
Ze kunnen precies uitrekenen wanneer ze alles terugverdiend hebben maar omdat dat vaak te lang duurt moeten nu een heel hoop mensen maar met een gewoon modempje werken.

En die telefoonskosten worden ook steeds duurder :r
Het heeft met de huidige markt en de huidige technologie geen enkele serieuze toekomst.
Heb je hier enige argumenten voor?
Ik wil geen reclame maken voor die providers, en ik blijf op mijn hoede maar het is voor een heel hoop plaatsen een mooie (en de enigste) oplossing.
Dit project ligt momenteel afaik stil, het werkt opzich wel, maar het is te storingsgevoelig.
Hoe kom je aan die info? Ik hoorde dat het in Duisland al werkt op een paar plaatsen? Schijnt in Nederland te duur te zijn om alles aan te passen?
iig, als men het nog wil doen mogen ze snel zijn want er komen gelukkig steeds meer alternatieven.

• Pc123
MisterE schreef op 29 April 2003 @ 19:55:
[...]

Als ik zie wat ze nog door van die brakke telefoonleidingen kunnen krijgen dan mag ik aannemen dat zo'n systeem toch ook wel verfijnd is.
Erg verfijnd is het systeem niet, WiFI is oorspronkelijk alleen bedoeld voor draadloos internet in en om je huis/de zaak. Om er meer mee te kunnen wordt een hoop geexperimenteerd met verschillende antenne's. Je hebt geen zendvergunning van de RDR nodig maar het toegestane vermogen is daardoor veel te beperkt om internet betrouwbaar aan te bieden over langere afstanden. Ook is de techniek nooit bedoeld voor een groot aantal gebruikers. De frequenties zijn bovendien erg stroringsgevoelig, de betere frequenties zijn voor veel geld verkocht voor GSM/UMTS.

[ Voor 23% gewijzigd door Pc123 op 29-04-2003 20:10 ]

• lavagiant

lavagiant

...

Om even in te gaan op het weers afhankelijke:

Dat ben ik niet met je eens. Heb al ontzettend veel apparatuur gebruikt wat WiFi betreft. Of het nu zonnig is, regent, mistig, sneeuwt of bliksemt, de verbinding heeft er helemeel NIET onder te leiden.

De verbinding die we via BB4YOU (http://www.bb4you.nl) hebben is 100% stabiel. Dat is in de afgelopen maanden ruimschoots gebleken.

Verwijderd

MisterE schreef op 29 April 2003 @ 19:55:
[...]

Niet om het 1 of ander maar heb je hier enige ervaring mee?
Ja, ik heb heel wat bedrijven en scholen geautomatiseerd waaronder enkele die onderling een wireless verbinding hebben met een andere locatie of andere school. Het werkt wel, maar de resultaten vallen gewoon erg tegen en je moet erg dure apparatuur aanschaffen om een beetje flinke verbinding te realiseren over afstanden groter dan 100+ meter. Het fysiek verplaatsen van een antenne, zelfs maar enkele centimeters kan veel invloed hebben op storingen en snelheden.

Als je geluk hebt heb je gewoon een redelijke verbinding, maar vergelijkbaar met adsl/kabel is het absoluut niet.
Als ik zie wat ze nog door van die brakke telefoonleidingen kunnen krijgen dan mag ik aannemen dat zo'n systeem toch ook wel verfijnd is.
Wat is er brak aan de huidige telefoonlijnen? Valt allemaal wel mee hoor.
Volgens de meeste providers valt het allemaal wel mee met die punten die jij opnoemt.
Natuurlijk zeggen ze dat, niemand gaat zijn eigen produkten afkraken. :)

Ladot zal ook beweren dat ze goede hosting bieden en Chello zal ook beweren dat hun diensten perfect zijn.
Veiligheid vind ik ook een slechte reden, dit is net zo veilig als kabel, als iemand je info wilt zien lukt dat toch wel.
Verschil is dat kabel per wijk en alleen mensen met een aansluiting is, wireless is gewoon iedere halve gek die in het bereik is. Even met een laptoppie in de auto sniffen en klaar. De beveiligingsprotocollen van wireless zijn veelal niet afdoende.
Hoge obstakels kunnen een probleem zijn, maar in welk dorp heb je nou flats staan :?
Ook huizen, bomen, masten storen, eigenlijk alles.
Snelheid kan heel snel zijn, althans 2 Mb vind ik snel.
Met de meest perfecte omstandigheden (geen obstakels, goed weer etc), ik kan je verzekeren dat je dit nevernooit niet zal halen, zeker niet als je iets verder van het accesspunt afwoont. Ik denk dat de praktijksnelheid in de meeste gevallen nog geen halve mbit is.
[...]
Heb je hier enige argumenten voor?
Ik wil geen reclame maken voor die providers, en ik blijf op mijn hoede maar het is voor een heel hoop plaatsen een mooie (en de enigste) oplossing.
zie argumenten hierboven. Dit zijn gewoon de feiten, natuurlijk zullen bedrijven (veelal bedrijfjes) mooi weer spelen, logisch.

Wifi is gewoon (nog) niet geschikt over grote afstanden, simpeler kan ik het niet zeggen.
Hoe kom je aan die info? Ik hoorde dat het in Duisland al werkt op een paar plaatsen? Schijnt in Nederland te duur te zijn om alles aan te passen?
iig, als men het nog wil doen mogen ze snel zijn want er komen gelukkig steeds meer alternatieven.
Ik meen dat ik dit ergens gelezen heb, zoeken even op internet. Het project ligt in ieder geval (grotendeels) stil.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2003 23:01 ]

• MisterE
Verwijderd schreef op 29 April 2003 @ 22:55:
[...]

Ja, ik heb heel wat bedrijven en scholen geautomatiseerd waaronder enkele die onderling een wireless verbinding hebben met een andere locatie of andere school. Het werkt wel, maar de resultaten vallen gewoon erg tegen en je moet erg dure apparatuur aanschaffen om een beetje flinke verbinding te realiseren over afstanden groter dan 100+ meter. Het fysiek verplaatsen van een antenne, zelfs maar enkele centimeters kan veel invloed hebben op storingen en snelheden.

Als je geluk hebt heb je gewoon een redelijke verbinding, maar vergelijkbaar met adsl/kabel is het absoluut niet.
Maar werkt dat niet met straalverbindingen :? Dat is wat anders dan WiFi lijkt me.
Het licht vaak maar aan het systeem hoeveel je antenne 'scheel' mag kijken.
Straalzenders zijn idd heel gevoelig voor storingen.
Wat is er brak aan de huidige telefoonlijnen? Valt allemaal wel mee hoor.
Natuurlijk zeggen ze dat, niemand gaat zijn eigen produkten afkraken. :)
De oude koperkabels stellen niet veel voor vergelijken met glasfibers etc.
Vaak slecht koper. Een gedeeltje word gebruikt voor spraak en een gedeelte van de bandbreede voor data. Als je nog ziet wat ze daardoorheen persen.

Wat ik maar zeggen is dat het best wel goed zal werken anders zouden die providers er nooit aan beginnen. Er zijn helaas alleen nog weinig mensen die het hebben dus het is nog afwacten....
Verschil is dat kabel per wijk en alleen mensen met een aansluiting is, wireless is gewoon iedere halve gek die in het bereik is. Even met een laptoppie in de auto sniffen en klaar. De beveiligingsprotocollen van wireless zijn veelal niet afdoende.
Er zit heus wel encryptie op en die kan niet iedereen breken, wie heeft er uberhaupt belangstelling in wat ik download.
Ten tweede zijn er ook providers die gericht naar je sturen dus als iemand je data wilt lezen moet ie op dezelfde plek zijn als jezelf.

Als ik zo'n verdeelkast van UPC openbreek kan ik ook bij iemands data komen, en is die data encrypted?

Ik denk dat je van die veiligheid niet zo'n issue moet maken.....
Met de meest perfecte omstandigheden (geen obstakels, goed weer etc), ik kan je verzekeren dat je dit nevernooit niet zal halen, zeker niet als je iets verder van het accesspunt afwoont. Ik denk dat de praktijksnelheid in de meeste gevallen nog geen halve mbit is.
Daar heb ik naar geinformeerd, de afstand heeft niets te maken met de bandbreedte die je krijgt (bij it's logic dan)
Dat werkt niet zoals bij kabel dat die als eerste aangesloten is dat ie alle bandbreedte kan gebruiken.

Weer schijnt ook niet zo belangrijk te zijn, mist schijnt wel beter te zijn.
zie argumenten hierboven. Dit zijn gewoon de feiten, natuurlijk zullen bedrijven (veelal bedrijfjes) mooi weer spelen, logisch.

Wifi is gewoon (nog) niet geschikt over grote afstanden, simpeler kan ik het niet zeggen.
Zie mijn argumenten weer ;)
Ik geloof best dat WiFi (of andere systemen) een mooie oplossing is. Zitten mij nog wel een hoop nadelen aan de abbo's van de providers.
Tevens wacht ik ook op wat meer resultaten van mensen met ervaring van de systemen.

Verwijderd

MisterE schreef op 30 April 2003 @ 00:20:
[...]

Maar werkt dat niet met straalverbindingen :? Dat is wat anders dan WiFi lijkt me.
Het licht vaak maar aan het systeem hoeveel je antenne 'scheel' mag kijken.
Straalzenders zijn idd heel gevoelig voor storingen.
Nee ik heb het over Wifi, straalverbindingen zijn kwalitatief veel beter, alleen zijn de mogelijkheden veel beperkter.
Er zit heus wel encryptie op en die kan niet iedereen breken, wie heeft er uberhaupt belangstelling in wat ik download.
Wat dacht je van wachtwoorden, e-mail, creditcard informatie, etc?
Ten tweede zijn er ook providers die gericht naar je sturen dus als iemand je data wilt lezen moet ie op dezelfde plek zijn als jezelf.
Dat is geen wifi.
Als ik zo'n verdeelkast van UPC openbreek kan ik ook bij iemands data komen, en is die data encrypted?
dat is heel wat anders, bovendien moet je een verdeelkast openbreken of op hun netwerk zitten, met wifi is dit veel makkelijker omdat je daar fysiek niets voor hoeft te doen.
Ik denk dat je van die veiligheid niet zo'n issue moet maken.....
Dat denk ik wel
Daar heb ik naar geinformeerd, de afstand heeft niets te maken met de bandbreedte die je krijgt (bij it's logic dan)
Dat werkt niet zoals bij kabel dat die als eerste aangesloten is dat ie alle bandbreedte kan gebruiken.
Dan heb je een clueloos iemand aan de telefoon gehad, want afstand heeft wel degelijk invloed op de snelheid. Bovendien is je vergelijking van kabel niet correct, want zo werkt kabel niet.
Weer schijnt ook niet zo belangrijk te zijn, mist schijnt wel beter te zijn.
Zeker wel, vooral regen, sneeuw en hagel. Omweer heeft trouwens ook invloed.

• MisterE
[quote]Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 00:30:

Wat dacht je van wachtwoorden, e-mail, creditcard informatie, etc?
[quote]

creditcards zijn toch al niets, en bankzaken zou ik persoonlijk ook nooit via
het net doen, mij te onveilig.

Ok, mijn mail is niet voor anderen bedoeld maar het is niet zo dat daar mijn PIN nummers te vinden zijn.
dat is heel wat anders, bovendien moet je een verdeelkast openbreken of op hun netwerk zitten, met wifi is dit veel makkelijker omdat je daar fysiek niets voor hoeft te doen.
Nou doe je alsof je hoeft in te loggen en klaar, als je per se dat iemands data wilt tappen dan moet je toch al een hele goede hacker zijn. Dus toch aardig fysiek inspannen.
Meestal veranderd de encryptie om de zoveel seconden.
Maar zoals met alle electronische dingen is het te breken.
Dan heb je een clueloos iemand aan de telefoon gehad, want afstand heeft wel degelijk invloed op de snelheid. Bovendien is je vergelijking van kabel niet correct, want zo werkt kabel niet.
Volgens hun niet....

Maar het heeft weinig zin om hier veel langer over in discussie te gaan.
Tuurlijk is het op zich makkelijker om zo'n verbinding af te tappen, zeker omdat
je verder geen sporen achterlaat.

Maar ik denk dat de kans dat je gehackt word gewoon een modempje net zo groot is. Een beetje hacker kan het ook via het net.

Ten tweede, wat moet je anders als je geen kabel en geen ADSL en ISDN kan krijgen ?!?

Verwijderd

MisterE schreef op 30 April 2003 @ 01:10:
creditcards zijn toch al niets, en bankzaken zou ik persoonlijk ook nooit via
het net doen, mij te onveilig.

Ok, mijn mail is niet voor anderen bedoeld maar het is niet zo dat daar mijn PIN nummers te vinden zijn.
Nouja tis maar wat je fijn vind als men je mail, msn alles kan lezen.
Nou doe je alsof je hoeft in te loggen en klaar, als je per se dat iemands data wilt tappen dan moet je toch al een hele goede hacker zijn. Dus toch aardig fysiek inspannen.
Meestal veranderd de encryptie om de zoveel seconden.
Maar zoals met alle electronische dingen is het te breken.
Ik zeg ook niet dat het inloggen en klaar is, maar het is gewoon vrij onveilig omdat iedere halve gek het netwerk op zou kunnen.
Ten tweede, wat moet je anders als je geen kabel en geen ADSL en ISDN kan krijgen ?!?
Ik snap je reactie want het is natuurlijk super frustrerend dat je geen breedband kunt krijgen, maar je hoop op wifi en bedrijven ala hdsi gooien is gewoon behoorlijk zinloos. Ik zou toch maar proberen een adslactie op poten te zetten. Heb je echt te weinig mensen die interesse hebben, dan zou je moeten gaan kijken naar flatfee dual isdn, das toch al een redelijk snelle verbinding tegen een enigzins betaalbare prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 01:32 ]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-05 10:41

Bergen

Spellingscontroleur

En hoe zit het eigenlijk met de frequentieindeling? Elke klant moet z'n eigen kanaal hebben om te communiceren met de provider, lijkt mij. Heeft iemand daar details over?

Verwijderd

Topicstarter
op grote afstanden is het ook niet altijd een probleem heb ik in andere topic's gelezen.
met een richtantenne kun je maar zo 2 km overbruggen door huizen en bomen heen.

het gaat me erom, hoe zijn de verbinding van hsdi of skyfy zelf?
stabiel, of gewoon prut, of is het echt om te janken?
Als het er een keertje in een maand 1 uur eruit ligt, np
maar wat is de echte downtime?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 15:52:
op grote afstanden is het ook niet altijd een probleem heb ik in andere topic's gelezen.

Heb jij het topic wel gelezen :?

• mjszwo
  • Niet online
wat raden jullie 56k-ers en ISDN-ers aan om te gaan gebruiken? ik gebruik nu al sinds 1998 een 56k modem en de telefoonkosten zijn niet om aan te zien :(

ik dacht dat dit DE oplossing zou zijn voor ons modemers, maarja niet dus. maar wat moet ik in godsnaam nemen of doen om van die telefoontikken af te komen?

Verwijderd

MrBlackfly schreef op 30 April 2003 @ 19:28:
wat raden jullie 56k-ers en ISDN-ers aan om te gaan gebruiken? ik gebruik nu al sinds 1998 een 56k modem en de telefoonkosten zijn niet om aan te zien :(

ik dacht dat dit DE oplossing zou zijn voor ons modemers, maarja niet dus. maar wat moet ik in godsnaam nemen of doen om van die telefoontikken af te komen?
Voor de derde keer, flatfee isdn enkel of dubbellijns. Euronet heeft Euronet Anytime voor 200 euro/maand. Okee, erg duur, maar dan heb je wel een 24/7 verbinding welke kwalitatief ook goed is. Als je veel op inet zit haal je de kosten er zeker uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 19:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 16:10:
[...]

Heb jij het topic wel gelezen :?
wat denk je? :B

Verwijderd

nee?

Verwijderd

Topicstarter
dan moet je maar even de startpost bekijken.

zijn er ook daadwerkelijk mensen die kunnen waarnemen dat het prut is dat "hsdi or what ever"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 19:55:
[...]

dan moet je maar even de startpost bekijken.

zijn er ook daadwerkelijk mensen die kunnen waarnemen dat het prut is dat "hsdi or what ever"
Ik heb toch duidelijk aangeven waarom HDSI toch niet met iets komt (en ook nog geen aansluitingen heeft!), en ik heb zelfs duidelijk proberen uit te leggen waarom de technologie er nog niet voor geschikt is. En dan vraag jij exact wat door mij en anderen al een keer in dit topic is verteld?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2003 19:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
mzz... jammer.
kost het veel om een vergunnig te hebben voor een sterkere verbinding btw?

maarja, ik weet nu dat alles hetzelfde is (skyfy, bcbnet, hsdi)
en de kwaliteit niet echt lekker is.

• Pc123
Vergunningen voor permanente draadloze verbindingen zijn redelijk duur, maar de apperatuur is nog vele malen duurder.

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-05 20:06

FlipFluitketel

Frontpage Admin
HSDI heeft wel al een aantal aansluitingen, maar verbinding is zeker nog niet stabiel te noemen.. In het dorpje waar ik woon moet ie nog ergens een antenne kunnen plaatsen en dan zou het alweer "beter" moeten gaan... Ik heb er in ieder geval niet op gewacht (Kheb nu ADSL) en ik zal ook geen advies meer geven om er op te wachten tot het beschikbaar is.. Desalniettemin vind ik het een goed idee, maar er komt veeeeeel te weinig informatie van HSDI beschikbaar voor de geinteresseerd (en dan bedoel ik dus hoever het ermee staat, wat de problemen zijn enzo...)

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
zie hun homepage: www.hsdi.nl

en zie dan de grote titels bovenin:

Bijna 24 uur per dag online , voor een vast bedrag per maand!

waha...bijna!!! :) :) :) :) :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 22:24:
zie hun homepage: www.hsdi.nl

en zie dan de grote titels bovenin:

Bijna 24 uur per dag online , voor een vast bedrag per maand!

waha...bijna!!! :) :) :) :) :)
Bovendien zegt dat niet zoveel, ik kan ook voor eenieder hier een echt 24/7 aansluiting voor een vast bedrag per maand regelen. Als je maar een paar duizend euro per maand wil neertellen. ;)

• MisterE
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 15:52:

desondanks de mening van DeLaNo ga ik er van uit dat het (goed) werkt. Er lopen al meer draadjes over dit onderwerp. Het lijkt mij toch technisch goed haalbaar, en mobiel kan ten slot van rekening ook door het hele huis gebruikt worden en daarbij heb je het voordeel dat je wifi op de zender gemikt is.

Ten tweede waarom zou een investeerder zo'n systeem opzetten als het echt but is?!?!?
Bij ons in Heteren/Driel is het al verkrijgbaar, het is alleen de prijs....

• MisterE
Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 20:02:
mzz... jammer.
kost het veel om een vergunnig te hebben voor een sterkere verbinding btw?

maarja, ik weet nu dat alles hetzelfde is (skyfy, bcbnet, hsdi)
en de kwaliteit niet echt lekker is.
Hun zitten op de 2.4 Ghz, schijnt een vrije frequentie te zijn (gelezen). Ik zie hier op deze draad veel meningen die nog niet 'bewezen' zijn

• MisterE
Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 01:31:

Ik snap je reactie want het is natuurlijk super frustrerend dat je geen breedband kunt krijgen, maar je hoop op wifi en bedrijven ala hdsi gooien is gewoon behoorlijk zinloos. Ik zou toch maar proberen een adslactie op poten te zetten. Heb je echt te weinig mensen die interesse hebben, dan zou je moeten gaan kijken naar flatfee dual isdn, das toch al een redelijk snelle verbinding tegen een enigzins betaalbare prijs.
In dit geval spreek ik ff over mijn situatie, geen kabel en geen ISDN mogelijkheden. Er is een ADSL aktie gestart maar er waren schijnbaar niet genoeg leden, deze parij heeft nu een deal gemaakt met IT's Logic. (misschien kunnen ze daar meer mee verdienen, wie weet).
Iig, weinig resterende oplossingen lijkt me.

Verwijderd

MisterE schreef op 30 April 2003 @ 22:51:
[...]

In dit geval spreek ik ff over mijn situatie, geen kabel en geen ISDN mogelijkheden. Er is een ADSL aktie gestart maar er waren schijnbaar niet genoeg leden, deze parij heeft nu een deal gemaakt met IT's Logic. (misschien kunnen ze daar meer mee verdienen, wie weet).
Iig, weinig resterende oplossingen lijkt me.
Hoezo is isdn niet beschikbaar? afaik is isdn overal in Nederland waar men een telefoonaansluiting heeft mogelijk.

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 19:58:
[...]en ik heb zelfs duidelijk proberen uit te leggen waarom de technologie er nog niet voor geschikt is. En dan vraag jij exact wat door mij en anderen al een keer in dit topic is verteld?
Sorry hoor maar de technniek is zeker wel geschikt, wel eens naar de nr 1 qua upload op speedtest.nl gekeken :?

I'm not as think as you stoned I am

Verwijderd

WooK schreef op 30 April 2003 @ 23:23:
[...]

Sorry hoor maar de technniek is zeker wel geschikt, wel eens naar de nr 1 qua upload op speedtest.nl gekeken :?
Dat zegt echt helemaal niks, zoals ik al zei, als je naast een accesspunt zit, dan heb je zeker kans op een flinke verbinding, maar juist over afstanden ontstaan er problemen. Bovendien zijn die gegevens natuurlijk niet per definitie correct, je kunt nl van alles invullen waarmee je online bent.. ;)

• Pc123
MisterE schreef op 30 April 2003 @ 22:46:
[...]
en mobiel kan ten slot van rekening ook door het hele huis gebruikt worden en daarbij heb je het voordeel dat je wifi op de zender gemikt is.
Voor GSM worden betere frequenties gebruikt die minder last hebben van storing en een groter bereik hebben (900/1800 Mhz ipv 2,4 Ghz), het toegestane zendvermogen voor een mobiele telefoonmast is bovendien 10tallen keren hoger dan het toegestane vermogen voor de vrije 2,4 Ghz band. Daar betaal je als mobiel telefoonbedrijf ook gigantisch veel geld voor, zo'n licentie. Ten slotte is de nodige bandbreedte voor internet veel hoger dan GSM, veel meer dan 10 kilobit wordt niet gebruikt voor een standaard GSM verbinding. WiFI is echt bedoeld voor gebruik in en om je huis (daarom mag je ook maar met zo weinig vermogen zenden, zodat ze er een straat verder geen last van hebben!), voor langere afstand zijn dure licenties en apperatuur nodig. Er wordt wel gexperimenteerd met richtantenne's die vaak ver over het wettelijke toegestane zendvermogen heengaan, soms lukt dat ook wel maar het is dus niet geschikt voor het commercieel aanbieden van draadloos internet voor grote groepen mensen. Op een industrieterrein met weing bomen en een hoge mast kan je wel wat natuurlijk maar het is geen oplossing voor de grote landelijke gebieden die nu nog geen breedband internet hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Pc123 op 01-05-2003 00:07 ]

• MisterE
Pc123 schreef op 01 May 2003 @ 00:02:
[...]

Voor GSM worden betere frequenties gebruikt die minder last hebben van storing en een groter bereik hebben (900/1800 Mhz ipv 2,4 Ghz), het toegestane zendvermogen voor een mobiele telefoonmast is bovendien 10tallen keren hoger dan het toegestane vermogen voor de vrije 2,4 Ghz band. Daar betaal je als mobiel telefoonbedrijf ook gigantisch veel geld voor, zo'n licentie. Ten slotte is de nodige bandbreedte voor internet veel hoger dan GSM, veel meer dan 10 kilobit wordt niet gebruikt voor een standaard GSM verbinding. WiFI is echt bedoeld voor gebruik in en om je huis (daarom mag je ook maar met zo weinig vermogen zenden, zodat ze er een straat verder geen last van hebben!), voor langere afstand zijn dure licenties en apperatuur nodig. Er wordt wel gexperimenteerd met richtantenne's die vaak ver over het wettelijke toegestane zendvermogen heengaan, soms lukt dat ook wel maar het is dus niet geschikt voor het commercieel aanbieden van draadloos internet voor grote groepen mensen. Op een industrieterrein met weing bomen en een hoge mast kan je wel wat natuurlijk maar het is geen oplossing voor de grote landelijke gebieden die nu nog geen breedband internet hebben.
ok, als ik kijk naar IT's Logic dan moet er idd een dure antenne gebruikt worden. Ik heb dat opgezocht op de maker van dat ding YDI. De goedkope kost 400 dollar en de dure (long range) kost iets van 700 Dollar.
Nou weet ik niet zeker welke ze gebruiken maar ik weet wel dat je die op borg leent en daar betaal je 200 Euro voor.

Hier het pdf'je, misschien kan je er eens naar kijken aangezien je in die richting zit?
http://www.ydi.com/downloads/manuals/EtherAnt-2.pdf
Kon zo snel niet de afstand vinden maar ik neem ook aan dat dat meer licht aan het vermogen van de zender?

Verwijderd

Topicstarter
ik stuit hier op een forum van hsdi; :(

http://hsdi.nl/forum/viewtopic.php?t=212

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 30 April 2003 @ 23:26:
[...]

Dat zegt echt helemaal niks, zoals ik al zei, als je naast een accesspunt zit, dan heb je zeker kans op een flinke verbinding, maar juist over afstanden ontstaan er problemen. Bovendien zijn die gegevens natuurlijk niet per definitie correct, je kunt nl van alles invullen waarmee je online bent.. ;)
Ja ik denk ook dat al die users speedtest aan het neppen zijn :X
Ik denk niet dat je doorhebt dat de betreffende dienst al 3 jaar wordt aangeboden en dat het niet zomaar ff een accesspoint is waar zomaar iedereen ff op kan aanloggen...
plaatje ter verduidelijking;
Afbeeldingslocatie: http://test.wook.nl/IM000178small.jpg

`t is allemaal wel een beetje off topic maar ik wil hier alleen maar mee aantonen dat de wireless techniek (mits goed gebruikt) wel degelijk als concurrent voor kabel en dsl aangeboden kan worden.

Verwijderd

WooK schreef op 01 mei 2003 @ 11:46:
[...]

Ik zie anders regelmatig results staan van bedrijven die helemaal geen aansluitingen hebben of snelheden veel hoger dan de betreffende provider aanbiedt. Dus ik denk dat het zeer zeker voorkomt dat er (wellicht mensen met belangen) soms niet geheel correcte bevindingen tussen staan ja...

• mjszwo
  • Niet online
dat topic geeft mij de doorslag om die HDSI "reclames" volledig te negeren :)

*mrblackfly gaat 24/7 flatfee ISDN overwegen*

Verwijderd

Topicstarter
MrBlackfly schreef op 01 mei 2003 @ 19:53:
[...]

dat topic geeft mij de doorslag om die HDSI "reclames" volledig te negeren :)

*mrblackfly gaat 24/7 flatfee ISDN overwegen*
mjah.. dat is mij te duur.
daarom de goede hoop maar op HSDi gezed, maarja... wat nu

• Pc123
Er staat nu een artikel op de frontpage over een proef met draadloos internet:

nieuws: Eerste proef met draadloos internet in Noord-Nederland

Ik denk dat dit een wat hogere kans heeft om te slagen, zo te zien is dit niet een poging om met relatief goedkope huis tuin en keuken WiFI spullen en een exotische antenne internet aan te bieden ;) maar een meer professionele aanpak met professionele spullen. Dat wil niet zeggen dat dit wel gaat lukken maar het ziet er in ieder geval kansrijker uit. Een nadeel is dat ze weer proberen gratis frequenties te gebruiken, niet onmogelijk, maar wel vele malen lastiger, aangezien deze frequenties sowiso al minder geschikt zijn (anders waren ze ook niet gratis geweest) en je last hebt van allerlei consumenten electronica die ook al van deze frequenties gebruik maken. Ook heb je nooit de garantie dat een verbinding ook in de toekomst nog zal werken aangezien het gebruik van de beperkte gratis frequenties in de toekomst behoorlijk kan toenemen. Een pluspunt is dus wel dat ze geen gebruik proberen te maken van standaard WiFI wat nooit voor langere afstanden is bedoeld.

[ Voor 62% gewijzigd door Pc123 op 02-05-2003 00:07 ]

• Pc123
Is gewoon WiFI spul met leuke antenne's, kan prima werken als je in de buurt van de mast woont maar het blijft zeer problematisch binnen een stad, je hebt veel last van storing binnen een stad, de kans op een slechte verbinding is dus groot, ik zou gewoon ADSL nemen.

• MisterE
Ik blijf hier horen dat het zo slecht moet werken, als dat zo is dan begrijp ik niet hoe IT's Logic een Beschikbaarheids-garantie van 95% kan geven, en voor bedrijven 98%.
Want je moet ook rekening houden dat bedrijven het ook gaan gebruiken en dan moet het natuurlijk 24 uur per dag werken (anders kunnen ze nog wel eens claims krijgen).

Het lijkt me dan als voordeel dat je allemaal op dezelfde zender zit, oftwel het moet vrijwel direct gefixt worden....

Verwijderd

Het sniffen van een buurt is net zo makkelijk als het scannen van een hele range ips. En encoded of niet dat maakt meestal niet uit. Als de persoon zelf z'n computer niet heeft beveiligd kom je er toch wel in.

• slaay

slaay

Natuurbeleven.com

Nop een leuk topic op het forum van HSDI:
http://www.hsdi.nl/forum/viewtopic.php?t=215

Enjoy and have fun!

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 07 mei 2003 @ 11:48:
Het sniffen van een buurt is net zo makkelijk als het scannen van een hele range ips. En encoded of niet dat maakt meestal niet uit. Als de persoon zelf z'n computer niet heeft beveiligd kom je er toch wel in.
Lijkt me niet alleen van toepassing op draadloos i`net toch :?

En als je het hebt over huis tuin keuken wlan`s, is dat mogelijk maar als je het een beetje goed aanpakt is het echt wel goed veilig te krijgen.

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

slaay schreef op 07 mei 2003 @ 14:52:
Nop een leuk topic op het forum van HSDI:
http://www.hsdi.nl/forum/viewtopic.php?t=215

Enjoy and have fun!
lol, wel erg knullig idd! :D

als je nou 3,8Mbit download (wat al geshared is) moet delen met wat mensen is al erg maar 128kbit upload delen is vragen om moeilijkheden.
Mijn download zakt al ontzettend in als ik een mailtje verstuur dus ik wil niet weten wat er gebeurt als er 25+ mensen aan het mailen/surfen zijn :)

Verwijderd

Topicstarter
dcnl schreef op 02 May 2003 @ 00:21:
Wat dacht je van wDSL niet via de satelliet maar gewoon als backbone aan de glasvezel. Draadloos onbeperkt tot 10 MBIT. Het werkt toch wel. Kijk eens op [knip - spam]. Helaas nog in de regio Eindhoven, maar het ziet er veelbelovend uit.
ziet er wel leuk uit... meer de doorsnee hier is 6 km.. en geen 200 m.

[ Voor 4% gewijzigd door intoxicated op 02-06-2003 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb toch nog een geïnformeerd bij iSwitch,
ze blijken toch wel interesse te hebben om hier wDSL aan de gaan leggen.
Ze werken via glasvezel backbone lijnen,
en verder via WiFi naar de huishoudens.
Is hier al enige ervaring mee? op speedsuite.net staat hij nog niet als provider aangemeld.

Verwijderd

Topicstarter
dcnl schreef op 17 May 2003 @ 20:19:
Nou er is nog een goed alternatief en ook nog draadloos, goede pingtijden en de snelheid is ook prima. Verder geen problemen mee gehad tot nu toe. Waarschijnelijk door de vele antennes in de buurt. Zie [knip - spam]
ik ben ook met hun bezig voor overberg...
ben tot nu toe nog zeer te vreden van hoe ze alles afhandelen.
Ik hoop ook dat ze snel een goede verbinding komen aanleggen.

[ Voor 4% gewijzigd door intoxicated op 02-06-2003 16:56 ]

Verwijderd

WooK schreef op 01 mei 2003 @ 11:46:
[...]

Ik denk niet dat je doorhebt dat de betreffende dienst al 3 jaar wordt aangeboden en dat het niet zomaar ff een accesspoint is waar zomaar iedereen ff op kan aanloggen...
plaatje ter verduidelijking;
[afbeelding]

`t is allemaal wel een beetje off topic maar ik wil hier alleen maar mee aantonen dat de wireless techniek (mits goed gebruikt) wel degelijk als concurrent voor kabel en dsl aangeboden kan worden.
Heeeee Wook,

Hoe kom je aan die foto.

Is dit in Enschede ??? Naast het Casino. Site komt me zeer bekend voor, maar weet het niet zeker.

Ben benieuwd.

Verwijderd

Topicstarter
het bewijs is er, skyfy is hetzelfde als HSDI etc. (het was er al, maar ook even om te zien
hoe slecht het blijkbaar zal zijn)

Om 00:55:43 kreeg ik het volgende mailtje van skyfy;

door een overvolle planning zal overberg nog niet in de planning opgenomen
worden.
Helaas en hopelijk bij een ander bedrijf meer succes.

ken je bb4you al ?

Pagina: 1